blå mærker under håndledet?


rask
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har de seneste 2 uger styrketrænet (jeg har dog også gjort det førhen, men ikke lige så seriøst), med det formål at få større muskler. Jeg har trænet 6 gange på de her 2 uger.

Jeg har her de sidste par gange i min træning bemærket noget der ligner blå mærker under mit håndled. Hvis man holder sin hånd lodret med lillefingeren opad, og så måler en ca 5-6cm under håndledet, der kan man se de her nærmest aflange blå mærker (udpoppet blodåre?)

Jeg snakkede med en fra fitnesscenteret, som sagde han var hverken læge eller fysioterapeut, men han troede jeg var startet for hårdt ud. Jeg er 16 år, og jeg har mere eller mindre splittet mit program op i 2 dele (i de 2 uger). Jeg er ca 170cm høj, og vejer 64kg. Jeg løfter generelt tungere vægte, end gennemsnittet for min alder.

Jeg kan kun mærke det, når jeg er igang med en øvelse, eller måske lige de næste 5 sekunder efter en øvelse. Det kan mærkes ved øvelser hvor jeg strammer omkring noget med hænderne, og især når jeg løfter noget biceps.

Er der nogen som kan komme med et godt bud på, hvad det er og hvad jeg skal gøre ved det?

På forhånd tak!

Rask

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan mærke det en anelse i underarmen, bare jeg løfter min skoletaske med venstre hånd ( det er værst i venstre)

Er det måske senen den er gal med?

Eller er det bare min underarm der ikke er trænet nok?

Jeg er mega træt af, at jeg ikke kan træne :( - jeg ville nok godt kunne træne bænkpres og andre øvelser uden de store problemer, men jeg ville blive mere øm hvis jeg løftede noget, hvor jeg træner biceps :\

Link to comment
Share on other sites

No clue for at være ærlig :)

Men .. løfter man tungere end sener og led er opbygget/vant til så kan der opstå små-skader og irriationer.

Derfor start hellere med lav vægt for at opbygge en grundig basis-krops-bygning eller hvad man skal kalde det.

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du har teknikken helt i orden når du kører bænkpres. Hvis du ikke har håndledene ordentligt strakt kan det smadre dem fuldstændigt.... taler af erfaring :unhappy:

Nope, jeg er ikke sikker. Hvad mener du med at håndledene skal være strakt?

Jeg fik måske formuleret mig lidt uheldigt i mit første indlæg, men det er jo ikke håndledene en er gal med, men derimod underarmen.

Jeg har surfet lidt, og jeg tror mest på at det er Slimsækbetændelse.

Sakset fra SportNetDoc:

"Ved gentagne belastninger eller ved slag kan slimsækkene blive "betændte" (inflammerede), producere væske, hæve op og blive smertefulde."

mine blå mærker var nok den hævelse der står beskrevet.

Det eneste jeg ikke kan få til at passe, er at et symptom skulle være at jeg skulle få smerter ved at trykke derpå, hvilket jeg ikke gør.

Behøver jeg til lægen :>?

Link to comment
Share on other sites

Jeg døjede selv med underarmsbetændelse kort efter jeg begyndte at styrketræne i sin tid. Det er desværre noget fanden har skabt, og den eneste fornuftige kur er nok desværre ro. Jeg Stoppede helt med at træne biceps (curls) som var eneste problem for mig. Alle andre øvelser fremprovokerede ikke smerterne. Heldigivs er biceps en ligegyldig muskelgruppe jo :-)

Prøv evt curls med kabel, husker det ikke var så slemt.

Men måske du anyway burde søge læge for lige at få det tjekket, lyder absolut underligt med de blå mærker :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg døjede selv med underarmsbetændelse kort efter jeg begyndte at styrketræne i sin tid. Det er desværre noget fanden har skabt, og den eneste fornuftige kur er nok desværre ro. Jeg Stoppede helt med at træne biceps (curls) som var eneste problem for mig. Alle andre øvelser fremprovokerede ikke smerterne. Heldigivs er biceps en ligegyldig muskelgruppe jo :-)

Prøv evt curls med kabel, husker det ikke var så slemt.

Men måske du anyway burde søge læge for lige at få det tjekket, lyder absolut underligt med de blå mærker :dry:

Af nysgerrighed: Hvor lang tid gik der, før du begyndte at træne biceps igen? Og startede du stille og roligt ud, med lav vægt, for så øge vægten efterhånden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share