Alkohol og fleksibilitet


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

1: Jeg er det stiveste/mest muskelmæssigt ufleksible menneske nord for Alperne

2: Jeg har læst alle de rigtige bøger og forsøgt de rigtige strækkemetoder, men alligevel....

3: Stivhed er altovervejende et muskulært fænomen, hvor der opstår en spænding, fordi udstrækningen opleves som farlig

4: Alkohol virker muskelafslappende

Spørgsmål: Var det en idé at snuppe sig et antal genstande inden udstrækning? Betragtninger om skrumpelever er ikke interessante lige nu!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Jeg undskylder på forhånd at jeg her med første indlæg allerede forsøger at hive det ud af en tangent. :innocent:

Jeg har nogle gange tænkt i lidt mere ekstreme baner ang. udstrækning, forstået sådan at hvis smidigheden er en "trygheds-ting", vil man så være meget smidig når man er bevimet/bedøvet/under fuld narkose?

Lidt mere generelt kan dine spekulationer måske udvides til, selvom det kan være svaret er oplagt:

Bliver resultaterne af smidighedstræning bedre af at strække ud under gunstige forhold (lettere beruset, varm, om aftenen, trygge omgivelser, god vejrtrækning osv) ift mindre kunstige forhold? I selve strækket kommer du naturligvis længere under de gunstige forhold, men vil det have større effekt på smidigheden i ikke gunstige forhold?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share