Træning af brystkasse.


JoachimP
 Share

Recommended Posts

Hey alle =)

Nu er det sådan, at min brystkasse ikke rigtigt passer til resten af min krop :D.. Med det mener jeg, at, jeg har vaskebræt, fordi jeg har trænet min mave sindssygt, men har ikke trænet min brystkasse, fordi det er sådan lige til. Det er fordi jeg ikke går i fitness center, og det er lettere bare at lave mavebøjninger. Derfor kan det nogengange se lidt spøjst ud at have en tynd brystkasse også en spændstigmave.

Nu er det sådan, at jeg har erhvervet mig et par håndvægte (gider ikke melde mig ind i Fitness - af tidsmæssige årsager) og vil gerne vide hvordan jeg træner brystkassen???? Jeg ved det satme ikke.. :/ -- Det er ikke noget med jeg skal på en superkur, eller tage på.. Det er egentlig bare at markere brystkassen, eller få den til at passe lidt bedre :p

Vægt: 67

Højde: 180

dvs. min fedtprocent er ikke er særlig høj..

Edited by JoachimP
Link to comment
Share on other sites

Hey alle =)

Nu er det sådan, at min brystkasse ikke rigtigt passer til resten af min krop :D.. Med det mener jeg, at, jeg har vaskebræt, fordi jeg har trænet min mave sindssygt, men har ikke trænet min brystkasse, fordi det er sådan lige til. Det er fordi jeg ikke går i fitness center, og det er lettere bare at lave mavebøjninger. Derfor kan det nogengange se lidt spøjst ud at have en tynd brystkasse også en spændstigmave.

Nu er det sådan, at jeg har erhvervet mig et par håndvægte (gider ikke melde mig ind i Fitness - af tidsmæssige årsager) og vil gerne vide hvordan jeg træner brystkassen???? Jeg ved det satme ikke.. :/ -- Det er ikke noget med jeg skal på en superkur, eller tage på.. Det er egentlig bare at markere brystkassen, eller få den til at passe lidt bedre :p

Vægt: 67

Højde: 80

Du har ikke trænet din mave sindssygt! du har bare intet fedt på kroppen - fedtprocenten er i bund!

Man kan ikke træne brystkassen men musklerne der binder sig til den. Læs om hjemmetræning her på siden.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke trænet din mave sindssygt! du har bare intet fedt på kroppen - fedtprocenten er i bund!

Man kan ikke træne brystkassen men musklerne der binder sig til den. Læs om hjemmetræning her på siden.

Ehm jo det har jeg? :) Ville jo ikke have vaskebræt hvis jeg ikke trænede min mave? Så havde den bare været "standard".. Og min fedtprocent er ikke høj, nej, men alligevel, der er forskel..

Men vil prøve at læse om det, men altså, du ved hvad jeg mener med brystkassen...

Link to comment
Share on other sites

No need to ask :dry:

Hvis du kigger i MOL's anatomiguide ville du finde frem til at det er brystmusklen (pectoralis major) se her: http://www.motion-online.dk/styrketraening...re_brystmuskel/ så ville du formentlig klikke på en af øvelserne f.eks. bænkpres http://www.motion-online.dk/styrketraening...iste/baenkpres/ og finde ud af at den ligner armstrækker utrolig meget!

Du ville måske også kigge videre og finde en guide fra MOL til garage gym http://www.motion-online.dk/styrketraening...get_garage-gym/ og nu da du har set hvor let det egentlig er at finde brugbar info på MOL, vil du formentlig også søge efter artikler på hvordan du får større muskler, og finde svaret

her http://www.motion-online.dk/styrketraening...ne_-_artikel_1/

herhttp://www.motion-online.dk/fora/index.php?showforum=10

og her http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

og så mangler du bare træningen :tongue:

Fornem ironien i indlægget, men syntes bare spørgsmålet var rimelig indlysende og ligetil, selv for folk "udefra" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey alle =)

Nu er det sådan, at min brystkasse ikke rigtigt passer til resten af min krop :D.. Med det mener jeg, at, jeg har vaskebræt, fordi jeg har trænet min mave sindssygt, men har ikke trænet min brystkasse, fordi det er sådan lige til. Det er fordi jeg ikke går i fitness center, og det er lettere bare at lave mavebøjninger. Derfor kan det nogengange se lidt spøjst ud at have en tynd brystkasse også en spændstigmave.

Nu er det sådan, at jeg har erhvervet mig et par håndvægte (gider ikke melde mig ind i Fitness - af tidsmæssige årsager) og vil gerne vide hvordan jeg træner brystkassen???? Jeg ved det satme ikke.. :/ -- Det er ikke noget med jeg skal på en superkur, eller tage på.. Det er egentlig bare at markere brystkassen, eller få den til at passe lidt bedre :p

Vægt: 67

Højde: 80

Kom igang med nogen armbøjninger :tongue:

Har før hørt de unge fyre i centre der gerne vil have vaskebræt, pågrund af reklamer/film :laugh: Og så ikke tænker på resten af kroppen :blink:

Men heldigvis er du så ung at du er til at redde :bigsmile: tænk på kroppen som en helhed :yo:

Og at du har fuglebryst skal du ikke tage så tungt :poking:

Tag 80-100 armbøjninger med bred afstand, hver anden dag, nu hvor du ikke gider gå i fitnesscentre...

Og du skal ikke tro du en den eneste der ikke får trænet alle muskelgrupper :nonono: Ser mange diskotekbodybuilder med tynde ben som tændstikker, da de kun har focus på overkroppen, der jo skal ses på disko i

weekenden :4slap::4slap::4slap:

Så mit råd start med armbøjningerne :4thumbup: men mit bedste råd er nok at du burde starte i et fitnesscentre :shades: da det jo klart er det bedste at få trænet hele kroppen.....Og så skriver du jo hellere ikke herinden om et halvt år og klager og at du ikke har nogen ryg :bigsmile: forbyggelse er med end behandling :4flex:

M.V.H Keld E

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Jae, det er begyndt at se usammenhængende ud. Derfor skal det rettes op.. Men vil da begynde at lave armbøjninger, samt, fixe mig en form for bænk og bruge håndvægtene..

Men det ser da stadig fed nok ud med vaskebræt ^^.. dog er det en lidt dårlig kombination med "fuglebryst".. :D

Men orker ikke gå i Fitnesscenter, og vil ikke være pumpet, bare være markeret og veltrænet, så derfor mangler jeg egentlig kun brystkassen + ryg.. Ben er sku' care.. De får træning via fussball

Men tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

Jae, det er begyndt at se usammenhængende ud. Derfor skal det rettes op.. Men vil da begynde at lave armbøjninger, samt, fixe mig en form for bænk og bruge håndvægtene..

Men det ser da stadig fed nok ud med vaskebræt ^^.. dog er det en lidt dårlig kombination med "fuglebryst".. :D

Men orker ikke gå i Fitnesscenter, og vil ikke være pumpet, bare være markeret og veltrænet, så derfor mangler jeg egentlig kun brystkassen + ryg.. Ben er sku' care.. De får træning via fussball

Men tak for hjælpen :)

...

Link to comment
Share on other sites

Jae, det er begyndt at se usammenhængende ud. Derfor skal det rettes op.. Men vil da begynde at lave armbøjninger, samt, fixe mig en form for bænk og bruge håndvægtene..

Men det ser da stadig fed nok ud med vaskebræt ^^.. dog er det en lidt dårlig kombination med "fuglebryst".. :D

Men orker ikke gå i Fitnesscenter, og vil ikke være pumpet, bare være markeret og veltrænet, så derfor mangler jeg egentlig kun brystkassen + ryg.. Ben er sku' care.. De får træning via fussball

Men tak for hjælpen :)

...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share