Vægt tab


sark
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser faktisk meget sundt og prøver at spise megn frygt i hverdagene, men jeg taber mig ikke.. tror faktisk jeg tager lidt på ?

Det eneste jeg kan se hvad det kan skyldes er at jeg <b>meget</b> tit gå i "byen" og drikker alkohol (1-2 ange om ugen)

Jeg drikker nok også mellem ½-1 liter cola om dagen...

Kan dette skylde at jeg ikke taber mig ?

Lige et spørgelsmål mere :

Hvis man nu har spist sund i langt tid, og 1 enkelt dag går <i>Amook</i> med de fede sager, feder det så lige så meget som hvis det var fordelt over længere tid ?

Håber på gode svar

Btw. er 18 år, og vejer 80-83 kg

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh nu er der jo et begreb der hedder ølmave...

Alkohol er en meget effektiv (omend ikke sund) energikilde. Jeg kan ikke huske det præcise antal kJ pr. gram alkohol men det er meget højt (jeg mener også det er højere end de 32 kJ pr. gram fedt)

I hvert fald ved jeg at 12 øl, hvilket jo sagtens kan indtages på en festlig aften indeholder nok energi til en hel dag!

Det vil sige at du ved indtagelse af 12 øl + normal dagkost indtager dobbelt så meget energi som normalt, denne energi skal forbrændes før kroppen begynder at tære på reserverne (fedtlagrene) så derfor ja, man bliver rent faktisk fed at at drikke øl.

Jeg kan i samme anledning nævne at ca. 3 liter vodka giver samme effekt som de tolv øl.

Cola indeholder mange kulhydrater og det er ikke sundt, men jeg tror ikke den halve liter om dagen forhindrer dig i at tabe dig.

2. Nej det feder mindre, kroppen optager de nedbrudte energikilder (fedtsyrer/glycerol, aminosyrer og monosakkarider) i tyndtarmen, disse bliver nedbrudt af enzymer, og alle de energikilder (fedt, kulhydrater, proteiner) der ikke bliver nedbrudt ryger ud igen.

Dvs. hvis du fx indtager 3 liter cola på en dag når kroppen ikke at optage så meget som hvis du drikker en halv liter om dagen på 6 dage.

Med Venlig Hilsen

Link to comment
Share on other sites

Alkohol er en rigtig slem fætter :-) Det indeholder ca. 7 kcal/gram - hvilket er noget mere end sukker og protein, men dog ikke så meget som fedt. Naturligvis gør det ikke så meget at drikke en enkelt gang elelr to om ugen, men generelt skader det ikke at skære ned - man skal dog passe på ikke at gøre det hele for kedeligt...

Det samme gør sig gældende med mad - der skal være plads til at slå sig løs en gang imellem, men alting med måde.

... og Cola, det er en rigtig dræber! Masser og sukker, og man kan drikke rigtig meget af det... Øv! deter klart et af de områder, hvor det kan betale sig at være meeget bevidst om sit indtag - ikke at man skal lade helt være, man skal måske bare overveje at tage et glas

vand, mælk eller saft i stedet.

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share