17 årig vil i form


waxfactor2nd
 Share

Recommended Posts

hejsa, jeg er en 17 årig dreng der efterhånden er blevet småfed (dellet). Jeg har derfor tænkt mig at komme i form til sommeren, så man om ikke andet kan ane en six-pack. Jeg vurderer at der er ca 5-10 kg fedt der skal tabes for at det skal lykkes. Jeg har derfor tænkt på følgende program:

de første tre uger:

Den hårde NUPO kur

samt en lille morgen løbe tur på to kilometer hver dag.

samt en lille løbetur på 5-6 kilometer hver dag.

I løbet af de tre uger er der selfølgelig nul slik, men heller ikke anden mad end NUPO.

efter de tre uger:

har jeg tænkt mig at holde lidt tilbage med kulhydratholdig og fedt holdig mad.

holde mig meget tilbage fra slik, chips, og sodavand.

stoppe med at spise hvidt brød og smør og lignende.

samt stadig løbe den lille morgen tur hver dag.

samt løbe den tur på 5-6 kilometer ca 5 gange om ugen.

samt styrketræne lidt, hvor jeg mest fokuserer på ryg, arme, bryst og mave.

er det et program der vil give det ønskede resultat?

er der nogle gode råd til hvordan det kan gøres bedre?

Link to comment
Share on other sites

hejsa, jeg er en 17 årig dreng der efterhånden er blevet småfed (dellet). Jeg har derfor tænkt mig at komme i form til sommeren, så man om ikke andet kan ane en six-pack. Jeg vurderer at der er ca 5-10 kg fedt der skal tabes for at det skal lykkes. Jeg har derfor tænkt på følgende program:

de første tre uger:

Den hårde NUPO kur

samt en lille morgen løbe tur på to kilometer hver dag.

samt en lille løbetur på 5-6 kilometer hver dag.

I løbet af de tre uger er der selfølgelig nul slik, men heller ikke anden mad end NUPO.

efter de tre uger:

har jeg tænkt mig at holde lidt tilbage med kulhydratholdig og fedt holdig mad.

holde mig meget tilbage fra slik, chips, og sodavand.

stoppe med at spise hvidt brød og smør og lignende.

samt stadig løbe den lille morgen tur hver dag.

samt løbe den tur på 5-6 kilometer ca 5 gange om ugen.

samt styrketræne lidt, hvor jeg mest fokuserer på ryg, arme, bryst og mave.

er det et program der vil give det ønskede resultat?

er der nogle gode råd til hvordan det kan gøres bedre?

er du vant til at løbe?? for ellers ville jeg absolut ik løbe hver dag, og slet ik 2 gange om dagen... vælg i stedet fx cykling eller svømning et par af dagene.... og huske ben i din styrke træning...

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Hvis du ryger på en kur som NUPO og samtidig løber vil du formentlig primært tabe en del muskelmasse.

Jeg vil anbefale dig "The Zone diet". Den passer perfekt til træning, hvor du vil tabe fedt og øge muskelmassen.

Mht. træning vil jeg anbefale dig hårdere træning i korte intervaller. Tjek www.Crossft.com, det er vejen frem og resultaterne taler for sig selv.

Der starter i øvrigt et dansk Crossfit Gym denne sommer i København!

De bedste hilsner

Klaus

Link to comment
Share on other sites

Spøg til side. Som Klaus siger så prøv crossfit

www.crossfit.com

Der træner du 3 dage af gangen, men selve træningne ligger normalt på max en halvtime. Så er der blandinger af konditionsmæssige og styrkemæssige træninger. Det er nok specielt kendt for sine hårde konditionsprogrammer. Det har virket rigtigt godt for mange og har også selv kørt en del af det et par måneder.

Det er kanon og kanont hårdt, det eneste jeg har at sige om det. :devil:

MVH PK

Link to comment
Share on other sites

Spøg til side. Som Klaus siger så prøv crossfit

www.crossfit.com

Der træner du 3 dage af gangen, men selve træningne ligger normalt på max en halvtime. Så er der blandinger af konditionsmæssige og styrkemæssige træninger. Det er nok specielt kendt for sine hårde konditionsprogrammer. Det har virket rigtigt godt for mange og har også selv kørt en del af det et par måneder.

Det er kanon og kanont hårdt, det eneste jeg har at sige om det. :devil:

MVH PK

Hej PK,

Træner du stadig Crossfit? Som skrevet åbner der et Gym i midten af København til sommer!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede ikke fuldt crossfit, men tog 2(forskellige hver uge) af deres kondiprogram og trænede dem, samt kørte jeg fullbody et par gange. Det fungerede fint, men efter noget ferie og sygdom, samt at dem jeg trænede med begyndte at melde fra, så faldt det lidt fra hinanden. Så er røget tilbage til rent fulldbody, og tror jeg vil køre prøve sheiko next. Men her efter jeg er færdig med skole og venter på at komme i militæret, starter jeg op på fuld crossfit, eller ihvertfald det jeg har midlerne til.

Hva med dig kører du det? Og det lyder da mega nice med crossfit gym i kbh.

Link to comment
Share on other sites

hej wax.

jeg ville foreslå at du laver mere styrketræning, allerede fra start af. Du bør også styrketræne dine ben, selvom du løber.

I forbindelse med et vægttab er det normalt hensigtsmæssigt ikke at tabe for meget muskelmasse, hvilket mindskes ved styrketræning.

Derudover ville jeg løbe færre men længere ture, hvor der er knald på!

Jeg ved ikke om du løber på tom mave om morgenen, men det er sjældent fornuftigt.

Du skal regne med at kunne tabe 0,5 - 1 kg om ugen, så du skal have tålmodighed.

Jeg kender ikke så meget til nupokuren, men jeg ved at der er mange der har dårlige erfaringer med den. De tager simpelthen på ligeså snart de er færdige.

I stedet kan du tilrettelægge en sund kost, der giver dig et energiunderskud, det vil også være bedre i længden.

Det var mine råd - håber du kan bruge dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil blot påpege at hvis du kvitter kulhydraterne, er det ikke en god idé også at kvitte fed mad, for så løber du meget hurtigt tør for energi..!

Drop kulhydraterne og spis gerne smør, mayonaise osv, da det er fra fedtet du skal have energien fra..:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil blot påpege at hvis du kvitter kulhydraterne, er det ikke en god idé også at kvitte fed mad, for så løber du meget hurtigt tør for energi..!

Drop kulhydraterne og spis gerne smør, mayonaise osv, da det er fra fedtet du skal have energien fra..:-)

Ahh.. Jeg vil sige, at jeg har ganske udemærket energi og jeg spiser ikke de to produkter - dagligt. Mon ikke man kan finde anden energikilde i en fornuftig kost !? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share