mit lille projekt


Torte
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har lavet en blog, men tror at det er denne log jeg skal have... Hvis jeg har fusket i nogens log er jeg ked af det. Er lidt ny herinde og skal lige finde rundt. Når jeg har det, kan jeg lige copy/paste lidt og så skulle det hele fungere... :laugh:

Hej allesammen,

håber at få lidt respons og støttepædagogik igennem dette forum. Der er ikke lang vej, det har der aldrig været, men det er nok det der er mit problem, at vægttabet ikke er stort og at jeg ikke synes at jeg er tyk og grim nok til at det irriterer mig mere end jeg kan holde det ud.

Ikke desto mindre vil jeg nu gøre noget ved det og startede midt i påsken (nej ikke efter), da jeg havde planlagt det hele i hovedet og excel :bigsmile: nu skal jeg så bare se om planen holder... Og fedtprcentmæssigt er der vel lidt vej igen, men for mig kommer det mest an på at jeg strammes op omkring dellerne. Ben og baller- er vist ikke det jeg har problemer med, men skal da klart arbejdes med- men mave, ryg, bryst og overarmene skal flytte sig meget fra det nuværende billede... Jeg ser på det.

Vægt: 63 kg, højde: 164,5 cm, BMI omkr 23, fedtprocent: lige under 26% (standard), 22,2% (atlet), jeg er spinninginstruktør og spinner rigtig meget, men ved at jeg har spist for meget møg- så jeg satser på at masser af protein, meget lidt kulhydrat og relativ lidt fedt kan forme min krop i forbindelse noget styrketræning for hele kroppen og en anelse mere cardio...

/Torte

Edited by Torte
Link to comment
Share on other sites

Hej Gyde og velkommen her på MOL! :smile:

Tak for din besked - desværre ser det ud til du har slået et eller andet til når du blev oprettet som gør at jeg ikke kan svare. Den siger at du valgt fra at modtage beskeder fra boardet...

Men så må jeg bare chikkanere dig her i din log, i stedet for :wink:

Glæder mig til at følge din log og håber du når dine resultater :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gyde og velkommen her på MOL! :smile:

Tak for din besked - desværre ser det ud til du har slået et eller andet til når du blev oprettet som gør at jeg ikke kan svare. Den siger at du valgt fra at modtage beskeder fra boardet...

Men så må jeg bare chikkanere dig her i din log, i stedet for :wink:

Glæder mig til at følge din log og håber du når dine resultater :cool:

Jeg ser lige om jeg kan gøre noget ved det :)... Jeg håber sørme også at det viker. Det er jo lidt af en omvæltning for mig. Men nu ser vi- måske det her er stedet for mig at holde motivationen oppe.

Kh Gyde

Link to comment
Share on other sites

Hej hej- en ny dag- et nyt skema... Og ondt i halsen :(...

Har et spørgsmål til vægttab: kan man spise for meget protein, hvis man holder sig fra det fede og holder det generelle kcal indtag nede???

Kh G

Hej!

Det ser da ud at køre godt så langt! :smile:

For meget proteiner behøver man ikke rigtig være bange for at få. De eneste som skal passe lidt på med dem er de med nyreskader, ellers ingen problemer. Er du bange for at du får for meget protein?

Link to comment
Share on other sites

Er du bange for at du får for meget protein?

Hej :bigsmile:

tak for responset, ved jo ikke helt hvad jeg laver så det er dejligt at høre at det ser fornuftigt ud, men tror faktisk at jeg allerede har tabt mig. Vil bruge spejlet her i starten, da jeg alligevel skal i byen i weekenden og sikkert ødelægger den første uge med det og jeg ved hvor stor magt de der kg-tal har over min motivation, men synes at min mave er blevet mindre.

Netop mht nyrerne, men også mht vægtøgning er jeg bange for for meget protein, selvom jeg jo af logisk sans ikke kan tage på når jeg er i kcal- underskud... er ist bare lidt usikker... Jeg får mere end 1,5g/kg kropsvægt de fleste dage, men kan vildt godt li' den her måde at spise på. Det havde jeg ikke troet, men jeg har det somom min krop har det bedre med hovedsageligt kød (+grønt) end hovedsageligt grønt og lidt brød mfl. og lidt kød som tilbehør, som jeg spiste før. Det virker somom min mave er mindre oppustet osv.

glæder mig stadig til at se hvordan det kommer til at gå i det lange løb- men som det ser ud lige nu er det ikke svært.

kh G

Link to comment
Share on other sites

Hej :bigsmile:

tak for responset, ved jo ikke helt hvad jeg laver så det er dejligt at høre at det ser fornuftigt ud, men tror faktisk at jeg allerede har tabt mig. Vil bruge spejlet her i starten, da jeg alligevel skal i byen i weekenden og sikkert ødelægger den første uge med det og jeg ved hvor stor magt de der kg-tal har over min motivation, men synes at min mave er blevet mindre.

Netop mht nyrerne, men også mht vægtøgning er jeg bange for for meget protein, selvom jeg jo af logisk sans ikke kan tage på når jeg er i kcal- underskud... er ist bare lidt usikker... Jeg får mere end 1,5g/kg kropsvægt de fleste dage, men kan vildt godt li' den her måde at spise på. Det havde jeg ikke troet, men jeg har det somom min krop har det bedre med hovedsageligt kød (+grønt) end hovedsageligt grønt og lidt brød mfl. og lidt kød som tilbehør, som jeg spiste før. Det virker somom min mave er mindre oppustet osv.

glæder mig stadig til at se hvordan det kommer til at gå i det lange løb- men som det ser ud lige nu er det ikke svært.

kh G

Det er som du siger - kalorierne er det som har betydelse. Om du derfra vælger at tabe dig på smør eller salat er sådan set lige meget :smile: Når jeg ikke følger en diæt med bestemt fordeling mellem makronutrienterne, kommer jeg hurtigt op på minimum 2g/kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er som du siger - kalorierne er det som har betydelse. Om du derfra vælger at tabe dig på smør eller salat er sådan set lige meget :smile: Når jeg ikke følger en diæt med bestemt fordeling mellem makronutrienterne, kommer jeg hurtigt op på minimum 2g/kg.

Hehe, det var art at høre, selvom jeg nu tror at du træner en del mere end mig selv- hehe... Hvornår skal du til konkurrence?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det var art at høre, selvom jeg nu tror at du træner en del mere end mig selv- hehe... Hvornår skal du til konkurrence?

Mja... måske styrketræner jeg mere end du gør, men jeg tror nu du er mere flitig på cyklen :wink:

Den første konkurrence er i slutningen af september og den anden i starten af december. Så der er lidt tid endnu, men der er også meget som skal væk...

Link to comment
Share on other sites

Turbo Torte på boardet!

Er det ikke et lidt selvmodsigende navn når nu du vil smide fedt? :laugh:

Lyt til Linis, der er ingen der kan cutte som hende, hun er vild :crazy_pilot:

Du kan tro jeg lytter til hende :tongue: - det er jo ikke første gang jeg prøver og i denne omgang mener jeg det... :D Har stadig ikke snydt en eneste gang- og det er alligevel et par dage siden jeg startede.

Selvmodsigelse i profilnavnet synes jeg er guld :) Jeg satser på at være lige så uimodståelig og lækker som en dejlig Torte når jeg afslutter og vedligeholder mig lille projekt.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Min første ups'er- fik hvidt brød idag. Men ikke fordi jeg havde lyst, der var bare ikke andet og jeg var sulten og træt og besluttede mig for at det måtte være godtok hvis jeg bare sørgede for at det ikke skete igen. Det sker når man er uforberedt :(- men hvem forbereder lige sygdom... suk

:innocent:

27.03.08.xls

Edited by Torte
Link to comment
Share on other sites

God bedring, din stakkel!

En smule hvidt brød gør nok ikke den store skade, så længe du passede på dine kalorier, skal du se. Jeg spiser sgu en snickers bar ind imellem når jeg er på diæt, men regner det ind i mine kalorier. Så kør det alligevel :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

God bedring, din stakkel!

En smule hvidt brød gør nok ikke den store skade, så længe du passede på dine kalorier, skal du se. Jeg spiser sgu en snickers bar ind imellem når jeg er på diæt, men regner det ind i mine kalorier. Så kør det alligevel :bigsmile:

Hej Linnea,

ja- min hals har været rigtig dum, men efter et ordentligt hosteanfald i løbet af natten gik det fremad og nu er det slet ikke så slemt mere. :) Jubii.

Jeg har dog været meget meget dårlig til at passe min diæt igår. Der var så mange fristelser på arbejdet (og jeg kedede mig en anelse) og så røg der både bolcher og en skildpasse fra Toms ned. Jeg regnede det med ind og må sige at jeg har spist for alt for mange kcal igå og ved jo at jeg i aften går i byen, hvor det samme sker. Heldigvis dkal jeg dog åde spinne idag og imorgen og styrketræne idag, så jeg håber at jeg på en eller anden måde kan vende det til det bedre fra søndag. føler stadig at kuren er supernem og er ikke fristen af de ting jeg udsætter mig selv for, men bliver jeg uforberedt konfronteret med min søde tand er det slemt. (endteed 70 kcal over det jeg må og faktisk 200-300 kcal over det jeg har spist i en hel uge...

Så din kommentar kommer så belejliget- hehe. Virkelig god timing.

Kh G

Link to comment
Share on other sites

En dag med udfordringer jeg ikke helt bestod, men resultatet blev kun 70 kcal over det jeg må i denne og næste uge, men langt over det jeg reelt set HAR hodlt mig til i en uge. Er lidt sur på mig selv, men var uforberedt og blev fristet. tough luck. I aften skal jeg i byen- selvom min hals ikke er helt i top endnu, men jeg har ikke set min veninde længe og vi trænger til en bytur. Det gode er så at det nok ikke bliver så vildt. Men alkohol er jo tomme kcal og det bliver lidt svært at rette op på, men jeg kan prøve i løbet af ugen... :crazy:

Well- endnu en dag gået- det "pinlige" excel ark tilføjes trodsalt :blush:

28.03.08.xls

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share