Eksamen i idræt


Cutler
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Håber jeg kan få lidt hjælp til dette emne herinde. Jeg skal til eksamen i idræt i næste uge og skal bruge noget musik til et opvarmningsprogram. Jeg synes bare ikke rigtigt jeg kan finde noget der passer til de forskellige dele. Programmet er et traditionelt opvarmningsprogram delt op i fire dele. Løb/vrid-sving/styrke/udstrækning.

Er der nogen der har erfaring med noget musik der passer til ovenstående dele.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Har ikke nogle specielle forudsætninger for dette, men det må være vigtigt at forsøge at finde musik med rytme som passer til hver enkelt diciplin, evt. så man kan udføre øvelserne i en form for takt til musikken.

Løb kræver musik med forholdsvist højt tempo (jeg tænker lidt noget dance eller lign.) mens musik til styrketræning efter min mening bør være noget der er langsommere evt. med tydeligere bas. Til udstrækning er det vigtigt at der ikke er nogen udtalt rytme, da man kan have en tendens til at bevæge sig i takt til musikken (hvilket er uhensigtsmæssigt da man helst skal udføre et kontinuerligt ensartet stræk) her tænker jeg noget no stress lignende musik..

Link to comment
Share on other sites

altså.. dengang vi i gym sku lave opvarmning, brugte vi med rimelig succes det der åndsvage wannabe dance nummer my heart beats like a drum.. til løbe delen.. fordi det er ret simpelt at følge rytmen... men vil tror at de fleste wanna be happy mainstream-dance numre vil virke fint til i hvert fald løbe-delen.. vi brugte enya til udstrækningsdelen, det der nummer som alle kender (ka ik huske hva det hedder)...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, du skal satse lidt og vise folk, at der er mange måder at bevæge sig til musik. Det er så kedeligt og firkantet at stille det op som nogle idrætsbøger, med noget frisk musik til at løbe, noget glad musik til at svinge, noget hardcore til styrketræningen og noget Enya til udstrækningen. Find noget musik, du kan lide, og tag den derfra. Man kan sagtens løbe til Sigur Ros, lave svingserier til Rammstein, styrketræning til Anne Linnet og strække ud til goth.

Øvelser udført i takt til musik kan godt opfattes lidt mere kreativt end bare et skridt pr. taktslag. Overensstemmelsen mellem musikkens karakter og bevægelsens karakter behøver ikke være banal!

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens løbe til Sigur Ros, lave svingserier til Rammstein, styrketræning til Anne Linnet og strække ud til goth.

:blink:

Hvis du med styrketræning mener mave-balde-lår-træning, har du sikkert ret, men ellers koster Anne Linnet mindst 10 kg på toppen.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Hvis du med styrketræning mener mave-balde-lår-træning, har du sikkert ret, men ellers koster Anne Linnet mindst 10 kg på toppen.

Ha ha, jeg ved ikke, hvad mave-balde-lår træning er, men jeg kommer lynhurtigt over 15 dips, hvis jeg hører gamle Marquis de Sade-numre...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Håber jeg kan få lidt hjælp til dette emne herinde. Jeg skal til eksamen i idræt i næste uge og skal bruge noget musik til et opvarmningsprogram. Jeg synes bare ikke rigtigt jeg kan finde noget der passer til de forskellige dele. Programmet er et traditionelt opvarmningsprogram delt op i fire dele. Løb/vrid-sving/styrke/udstrækning.

Er der nogen der har erfaring med noget musik der passer til ovenstående dele.

På forhånd tak

Slayer

De har noget for enhver smag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share