Livsstil ændring med eller uden kosttilskud?


Gizmo1980
 Share

Recommended Posts

Da jeg er overvægtig, og flere gange har forsøgt med slankekure hvor jeg også har tabt mig men bagefter taget det på igen, har jeg besluttet mig for en livsstil ændring har været igang i ca. 1,5 måned og syntes godt om det.

Jeg spiser forholdtsvis sundt og fornuftigt og så er jeg startet i motionscenter hvor jeg både konditionstræner og styrketræner 3 gange om ugen.

Og her kommer spørgsmålet så: Jeg vil gerne tabe mig, som jeg også ved at jeg gør langsomt men sikkert, men jeg vil også gerne have det meste ud af styrketræningen. Er der noget kosttilskud jeg med sikkerhed kan indtage som ikke har noget negativt effekt på mit vægttab og giver mig max ud af min styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ellers spiser sundt og varieret er der i princippet ikke brug for kosttilskud. Men proteinpulver kan fx gøre det nemmere at få hurtigt optageligt protein efter styrketræning og er en god måde at sikre, at man får nok protein, hvis man har svært ved at indtage nok gennem kosten.

Ellers kan det være en god idé at indtage i omegnen af 3 g. fiskeolie om dagen, hvis du ikke spiser ret meget fisk. Men det er nu mere af hensyn til generel sundhed og ikke understøttelse af træningen som sådan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share