Ben sover ved kajakroning


KriZo
 Share

Recommended Posts

Hej Krizo

Nu ved jeg ikke hvordan du har indstillet din "fødder".. da jeg startede havde jeg samme problem og det løste jeg ved at justere benene således at jeg næsten kunne strække dem helt.

eller i hvert fald kunne tage fødder ud og lade dem ligge strakt..

Er dog ikke sikker på at dette er den bedste løsning af problemet.. det må jo bunde ud i blodmangel til benene sidder og tænker at man må kunne justere på sædepositionen i kombination med benene..

Link to comment
Share on other sites

Det er et meget almindeligt problem i kajakroning.

Som Jørgen siger, har det ikke noget med blodmangel at gøre, når benet sover.

Som Mauchenberg skriver, kan det ofte afhjælpes ved at sidde med mere strakte ben. Men dette er ikke en god løsnig, da der så ikke kan udføres det optimale tryk på fodsparket, samt twist i overkroppen.

Lad være med at vænne dig til at sidde på skum osv.. Erfaringen siger at det er begyndere som har problemer med dette (eller hvis man lige har været i vinterhi). Så må du nøjes med nogle kortere ture til at starte med, indtil din røv kommer i træning.

EDIT: Er du medlem af DKF kan du poste svaret på deres forum, og få flere svar fra ligesindede. www.kano-kajak.dk "Aktuel info" -> "Debat, køb og salg"

Edited by Ferus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share