Er det muligt?


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Jeg har over de sidste 4-5 måneder smidt en 10 kilo, og er godt tilfreds med mit vægttab.

Jeg er 189 høj, vejede 102,2 d. 12/10/07 og vejer i dag 92,1. Rundede de 10 kilo i morges :-)

Men den sidste tid, synes jeg ikk rigtig man har kunnet se fremskridt på min krop. Vægten er gået nedad, men jeg synes ikk fedtet forsvinder fra min krop.

Mit spørgsmål er derfor, om det er fysisk muligt at tabe muskelmasse uden at tabe fedt?

Jeg spørger fordi jeg har en del muskelmasse, og der er selvfølgelig også noget af den der er røget, men spørgsmålet er, hvor meget?

Jeg dyrkede en del styrketræning før jeg gik i gang med mit vægttab, nu træner jeg kun tungt med vægte en gang om ugen og cardio 4-5 gange (dog er noget af det boxercise og e'power, med indlagt styrke).

Men for at opsumere: Er det fysisk muligt at tabe muskelmasse, uden at tabe fedt?

På forhånd tak :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over de sidste 4-5 måneder smidt en 10 kilo, og er godt tilfreds med mit vægttab.

Jeg er 189 høj, vejede 102,2 d. 12/10/07 og vejer i dag 92,1. Rundede de 10 kilo i morges :-)

Men den sidste tid, synes jeg ikk rigtig man har kunnet se fremskridt på min krop. Vægten er gået nedad, men jeg synes ikk fedtet forsvinder fra min krop.

Mit spørgsmål er derfor, om det er fysisk muligt at tabe muskelmasse uden at tabe fedt?

Jeg spørger fordi jeg har en del muskelmasse, og der er selvfølgelig også noget af den der er røget, men spørgsmålet er, hvor meget?

Jeg dyrkede en del styrketræning før jeg gik i gang med mit vægttab, nu træner jeg kun tungt med vægte en gang om ugen og cardio 4-5 gange (dog er noget af det boxercise og e'power, med indlagt styrke).

Men for at opsumere: Er det fysisk muligt at tabe muskelmasse, uden at tabe fedt?

På forhånd tak :-)

Udelukkende muskeltab uden fedttab? Hurtigt gæt - nej. Kroppen vil priotere at bruge fedtet 'først'.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg mener ikke det er muligt at tabe muskelmasse uden at tabe fedt. ser du, kroppens celler nedbryder først fedt, og tager efterfølgende brug af protein fra muskelcelerne, hvis der er underskud i næringsforbruget, som cellerne skal have opfyldt.

Dog skal i ikke hænge mig ved det her, men jeg mener dog, at man ved at opnå muskel fatigue, og alligevel prøve at træne, godt kan få mistet muskelmasse, hvor der mistes mere end fedtet. men ejg e rikke 100 sikker på dette. håber andre kan svare om dette.

håber ikke jeg har skrevet det for klunsed, og håber du forstår det

mvh.

dj1337

Edited by dj1337
Link to comment
Share on other sites

det er lidt umuligt at svare på hvordan din krop var opbygget for ½ år siden, men hvis du tager og bliver vejet imorgen! på en af disse her vægte(eller får målt fedt% med en tang) der kan måle fedtmassen, så ved du da om 2mdr. hvad der så er sket i disse 2 mdr...

og så kan du jo se om muskelmassen er faldet steget eller forblevet den samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share