mystik


vindruen
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Vil bare lige dele denne undren med jer. Jeg har trænet i knap 2 måneder og den sidste måned har jeg også stilet efter kalorieunderskud. Det mystiske er at jeg synes jeg ser "slankere" på en eller anden måde, men vægten er kun gået marginalt ned og målebåndet vidner heller ikke om den store forandring....først tænkte jeg at det måtte være fordi mine muskler var blevet større og måske jeg så bare ser fastere ud af den grund, men for det første kan mine muskler næppe have vokset det helt store på 2 måneder og da slet ikke når jeg har været i kalorieunderskud den sidste måneds tid.....ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at dele det med nogen der interessere sig for det.....og hvis nogen har en mulig forklaring ville det da være interessant at høre...:)

Link to comment
Share on other sites

så tilfælde ville jeg jo kunne se det på vægt og/eller målebånd....?!

Det er jo lidt et dumt spørgsmål. Muskelvæv vejer mere end fedtvæv og hvis du har tabt fedt og der er kommet muskler istedet, vil der jo ikke være den store forandring på målebåndet:S

Link to comment
Share on other sites

Målebåndet brude vise en forskel. Det er sandt. jeg lavede lige en diddley og læste ikke dit indlæg ordentligt.

jeg ville få noget bedre vejledning hvis jeg var dig, så du kunne få noget skub i dine resultater. Prøv at finde en god personlig træner.

Link to comment
Share on other sites

En mulig forklaring at de rent "visuelt" har forandret dig. Jeg kender fra mig selv at hvis jeg har spist meget grov grønt eller andet der sætter gang i maven (og tarmene :4mewantfood: ) virker den nedre mave størrer.

Dette kan afhjælpes ved at jeg spænder i TVA samt nedre mave mavemuskler. Resultat en "slank" mave!

Når du så skriver at du går i kalorieunderskud, muligvis ved at spise mindre volume, vil maden formentlig og fylde mindre i sækken, hvilket kan få den til at se mere flad ud og derved også slankere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo lidt et dumt spørgsmål. Muskelvæv vejer mere end fedtvæv og hvis du har tabt fedt og der er kommet muskler istedet, vil der jo ikke være den store forandring på målebåndet:S

Sikke da noget sludder....hvis jeg har tabt fedt og fået muskler vil jeg jo være mindre i omfang da muskler rigtig nok vejer mere, men fylder mindre!

Link to comment
Share on other sites

jeg forstod ikke spørgsmålet rigtig tror jeg.

men prøver at svare alligevel.

jeg tror det er fordi du har tabt noget fedt,

og fået mere muskelmasse.

det kan godt lyde sådan, for som tidligere skrevet,

i dette forum, vejer muskelvæv

mere end fedtvæv, og det kan vel være derfor.

Link to comment
Share on other sites

Sikke da noget sludder....hvis jeg har tabt fedt og fået muskler vil jeg jo være mindre i omfang da muskler rigtig nok vejer mere, men fylder mindre!

Det første er helt korrekt, men det fremhævede er altså lidt noget vrøvl.

Muskelmasse har højere massefylde end fedt (ca 1,1gram pr cm^3 vs 0,9g pr cm^3), så du kan sige:

- muskler vejer mere end fedtvæv for samme rumfang

eller

- muskler fylder mindre end fedtvæv for samme vægt

Det giver ikke så meget mening at sige det både vejer mere og fylder mindre samtidig.

:4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Det første er helt korrekt, men det fremhævede er altså lidt noget vrøvl.

Muskelmasse har højere massefylde end fedt (ca 1,1gram pr cm^3 vs 0,9g pr cm^3), så:

- enten vejer muskler mere for samme rumfang

- eller også fylder muskler mindre for samme vægt

:4smartass:

...hrmmm.....er du ikke lidt kværulant nu..? Når jeg siger muskler vejer mere og fylder mindre end fedt kan det jo kun forstås som du skriver, kan ikke se hvilken anden mening du kan få ud af det ...og hvis du læser tråden, så er det også det, det handler om....at vægten stort set ikke rykker sig, men det gør målebåndet heller ikke...hvilket jeg vil mene det burde, hvis den stillestående vægt betød flere muskler og mindre fedt....og det spøjse er så at jeg alligevel synes der sker noget i spejlet

Link to comment
Share on other sites

...hrmmm.....er du ikke lidt kværulant nu..?

Måske lidt :innocent:, men når du skrev som du gjorde lyder det bare en smule vrøvlet. :smile:

Hvis du løb en 5km på 25 min og jeg gjorde det på 30 min svarer det til at sige "jeg løb hurtigere end dig og gjorde det på kortere tid".

Bare kald mig sprog-kværulant, men jeg har ret. :tongue:

Ud over det har jeg da læst tråden, og finder det da også pudsigt at du kan se resultater men ikke måle dem. Plejer at være omvendt...

Link to comment
Share on other sites

Måske lidt :innocent:, men når du skrev som du gjorde lyder det bare en smule vrøvlet. :smile:

Hvis du løb en 5km på 25 min og jeg gjorde det på 30 min svarer det til at sige "jeg løb hurtigere end dig og gjorde det på kortere tid".

Bare kald mig sprog-kværulant, men jeg har ret. :tongue:

Ud over det har jeg da læst tråden, og finder det da også pudsigt at du kan se resultater men ikke måle dem. Plejer at være omvendt...

Jeg er uenig....jeg skrev nemlig ikke at muskler vejer mere og fylder mindre på samme tid, jeg skrev at det vejede mere og fyldte mindre end fedt....stor forskel.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig....jeg skrev nemlig ikke at muskler vejer mere og fylder mindre på samme tid, jeg skrev at det vejede mere og fyldte mindre end fedt....stor forskel.... ;)

Som fysik-studerende må jeg nok give MaxPower ret.. Det eneste korrekte vil være at sige, at muskler har en højere densitet/massefylde end fedt.

Edited by skuffen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share