Indre mavemuskler?


AZAK
 Share

Recommended Posts

her den anden dag fortalte En af mine kamerater mig om at man skulle huske at træne de indre mavemuskler.

han sagde at det ville gøre ens mave mindre

jeg har selv en pæn brystkasse, og en lav fedt procent, men den nedre del af min mave går ikke ind ad, ligesom man ser manges gøre, den laver en nærmest bule ud af, selvom jeg har vaskebræt. er dette noget genetisk??(min far har det også)

han fortalte, at hvis man trækker maven ind samtidig med at man laver mavebøjninger vil man træne dem.

er dette rigtigt eller er det bare noget daller laller.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke ekspert på dette område, men jeg lavede på et tidspunkt noget der vist kaldes stomach vacuum. Det går ud på at man puster alt luft ud, holder vejret og trækker maven så kraftigt ind, som man nu kan i et tidsrum. Du kan nok finde et decideret program til det. Det gav i hvert fald DOMS i flere dage :devil:

Om det er de omtalte indre mavemuskler du dermed træner, vil jeg lade en anden svare på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke kender de forskellige muskler og deres placering og virkning er det meget misvisende at tale om de indre mavemuskler.

Her et lille billede ...

post-1926-1208460957.gif

REct. abd. er både indre og ydre på mavens midte (lodret) de 3 øvrige hæfter alle "rect. abd. og ligger i 3 lag på siderne...

Mavetræning bør være mere en alm. "lige crunch"...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share