Bill Starr's fundament program


Mean Machine
 Share

Recommended Posts

Hej,

her er lige programmet for at få lidt overblik (spørgsmål længere nede):

Link til hele programmet: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=16729

Mandag: tung dag

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Onsdag: let dag

Squat 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps

Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Fredag: medium dag

Squat: 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Spørgsmål

1)

Om onsdagen slutter man med 20kg minus 5RM i squat. Jeg går ud fra, at man gør dette, fordi man også træner tungt dødløft den dag. Jeg er stadig ved at indøve teknikken i dødløft, og jeg løfter derfor ekstremt lavt. Så jeg tænkte, om jeg ikke kunne kører på fuld skrue i squat, eftersom jeg træner utroligt lavt i dødløft om onsdagen?

2)

De 3 iso. øvelser, de køres vel uden en stigning, som f.eks. 2x15 - "x"kg i begge sæt?

3)

Om fredagen er der shrugs, vil det ikke være mere hensigtsmæssigt at udskifte øvelsen med en stor øvelser? Mener bare, at jeg har hørt så tit, at shrugs ofte er en overflødig øvelser, specielt for en nybegynder.

4)

Jeg har trænet ca. 2 måneder i et center, og kørt ét hst forløb. Jeg er vel stadig grøn nok til bill starr's program, ikk'?

tak på forhånd :smile:

Link to comment
Share on other sites

1)

Hvis du kan holde til at køre max squat mandag, onsdag og fredag, skal du bare given den gas, men pas på overbelastning skader.

2)

Jeps, 2 x 15 øvelserne køres med samme vægt, men jeg ville ændre det til 3 x 8.

3)

For en nybegynder vil jeg undlade shrugs, og skære ned på de 3 beach work øvelser. Jeg vil foreslå at du bruger et andet (og helt klassisk) Bill Starr program: http://www.elitefitness.com/forum/weight-t...now-375215.html.

4)

Grøn nok? Man kan aldrig blive for garvet til at køre et Bill Starr program. Så bare klø på, jeg ville dog vælge et andet Bill Starr program, end det du vil bruge.

MvH

Søren

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Ja okay. Tænkte lidt på Madcows version af bill starr's fundament program, men jeg synes bare det er enormt træls, at man skal "deloade" i en måned inden. Jeg nupper lige et kig på det link.

Ellers nogle lækre svar, tak skal du ha'!

Søren W

Programmet er fra bodybuilding.dk under artikler > træningsprogrammer. Jeg har vidst også linket til det i mit topic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teddy, tak for svar.

Jeg overvejer, at køre Bill Star 5x5 (Link, og se nedenfor), men har pt. kun tid til at træne vægttræning 2 gange om ugen.

Nogen der har noget input på, om det vil fungere?

Jeg tænkte på at køre "monday" og "wednesday" eller "monday og "friday" passene + noget "beach work"

En anden mulighed ville være at køre de tre pas fordelt over 9-10 dage i stedet for 7 dage?

Målet er muskelvækst.

Jeg har solid vægttræningserfaring og løber og træner HardCore ved siden af.

Bill Star 5x5

Monday

Squat 5x5

Ramping weight to top set of 5 (which should equal the previous Friday's heavy triple)

Bench 5x5

Ramping weight to top set of 5 (which should equal the previous Friday's heavy triple)

Barbell Row 5x5

Ramping weight to top set of 5 (which should equal the previous Friday's heavy triple)

Assistance: 2 sets of weighted hypers and 4 sets of weighted sit-ups

Wednesday

Squat 4x5

First 3 sets are the same as Monday, the 4th set is repeating the 3rd set again

Incline or Military 4x5

Ramping weight to top set of 5

Deadlift 4x5

Ramping weight to top set of 5

Assistance: 3 sets of sit-ups

Friday

Squat 4x5, 1x3, 1x8

First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8

Bench 4x5, 1x3, 1x8

First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8

Barbell Row 4x5, 1x3, 1x8

First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8

Assistance: 3 sets of weighted dips (5-8 reps), 3 sets of barbell curls and 3 sets of triceps extensions (8 reps)

Edited by Jakob
Link to comment
Share on other sites

jeg har med success kørt tung og let dag, da jeg kun havde mulighed for 2 gange om ugen. Det gav rigtig godt på styrken, så tror nu nok det skal give noget..

Jeg kørte så begge dage med samme øvelser, men ellers på samme måde med reps og sæt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share