Amatøren :)


hockeyfreak
 Share

Recommended Posts

Hej

Håber nogen kan hjælpe den håbløse amatør jeg er :)

Jeg skal have hugget små 20 kilo fedt af, måske lidt mere.

jeg er så begyndt at styrketræne for vil også gerne vokse lidt bare på en anden måde.

Jeg er ikke den store løber må jeg nok erkende, men cykler gerne. Jeg formoder udover at kosten er lagt om, skal forbrændingen i vejret. he he og her er det så at amatøren viser sig virkeligt og det er tilladt at dø af grin. Det er en kollega der har taget meig med ned og træne, men han falder mere og mere fra hvor jeg bliver mere og mere bidt af det. På de tidspunkter hvor jeg kan træne er der ikke personale, så ville høre eksperterne herinde hvad de har af forslag til forbedringer. Måske også om det kan betale sig at drikke protein eller andet lovligt. Jeg skal ikke ligne en kæmpe muskel :) men vil gerne tabe mig samtidig med at jeg bliver strammet op og får bare lidt større muskler :Jeg er ikke så meget inde i hvad de forskellige muskelgrupper hedder, så har kun navnene på hvad maskinerne træner. :)

Jeg starter med at cykle 20 minuter

hvor efter jeg træner og nu kommer det rigtige sjove...

kører 3* 10 træner hveranden dag. ved ikke om det er for lidt eller for meget. Ved ikke om jeg skal køre mere og lidt mindre vægt eller køre 3* 10 med den vægt jeg kan klare.

Leg Curl,Leg press,chest press,low row,shoulder press,total abdominal,upper og lower back. ved ikke om der mangler noget eller om det er for meget.

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt initiativ!

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert omkring helt præcis hvilken slags styrketræning du skal lave, men jeg ved dog at hvis du vil tabe dig samtidig med at du ønsker muskelvækst så får du problemer. Som regel er det ikke muligt! Dermed ikke sagt at styrketræning er skidt! Du vil tabe dig hurtigere, blive stærkere og holde på de muskler du allerede har. Så bare forsæt de gode takter så kan du altid prioritere anderledes hen ad vejen hvis du ønsker anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Takker tror jeg fattede den :blush:

laver cardio efter styrketræningen. Ved så ikke lige omd er mangler noget i styrketræningen eller om det er fint nok.

Vil shake af nogen art kunne hjælpe mig(hvis ja hvad ?), måske også når jeg ikke træner, men som kompliment/ istedet for nogen måltider, fordi hvis ikke så er det jo bare at kyle penge ud af vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Ang. dit styrketrænings program. Grundlæggende skal du bruge sund fornuft og sørge for, at træne hele kroppen, enten ved at køre et split(deler muskelgrupperne op i træningsdage) eller fullbody. Spørg i dit center eller søg på nettet efter et godt begynder program :smile:

Men husk at 80% af dine resultater afhænger af, om du får en alsidig sund kost og nok søvn(7-8t.), og ikke om hvorvidt du træner 3*10 eller 3*8!

Du kan evt. søge efter gode programmer her på siden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share