Kondition for BBére


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hey

Kom til at tænke på, hvordan ser konditionen ud for en BBér på konkurenceplan? Og ja, også jer andre herinde som træner true body building :tongue:

Spørgsmålet opstod egentligt efter at jeg læste en tråd herinde, hvor man kom ind på Kevin Levrone som havde udfordret verdensmesteren i 100m, mener jeg det var. Levrone tabte, men ikke så stort som man havde forventet.

Hvilken kondition render fyre som Cutler, Heather og de andre mons tro rundt med? :smile:

Og ja hva med jer andre herinde som træner BB, hvordan tager i på jeres kondition i forhold til jeres BB træning, hvordan træner i kondition osv...

Man snakker jo tit om cardio indenfor BB, men det er vel egentligt mere forbrædningstræning, hvis man skal være mere specifik - for det trænes jo for at opnå en lavere fedt %, hvert fald når vi snakker BB :blush:

Hvad siger i til det?

Link to comment
Share on other sites

Når betegnelsen kondition bruges er det oftest (altid) relateret vil evnen til at omsætte ilt i kroppen også kaldet aerobt arbejde.

En sprintdistance over ex 10 sekunder har minimalt med kroppens hjerte-kredsløbssystem at gøre, hvorved det ikke er sammenligneligt med konditionsbegrebet.

Dette er derimod relateret til at kunne udvikle meget kraft over kort tid, hvorved en høj muskelmasse er fordelagtig, samt et stært anaerobt energileveringssystem.

Jeg tror de store BB'er har en relativ dårlig kondition (sammenlignet med andre "elite"sportsfolk), især hvis kropsvægten drages med ind i billedet (hvilket den gør hvis vi taler kondital), ja et skud fra hoften vil være et kondital på omkring 40-50 stykker.

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg ved, træner de fleste pro BB'er efter "fedtforbrændingszonen", og kommerderfor ikke op i noget specielt niveau. jeg vil vove at påstå at BB'er er nogle af de sportsfolk der har dårligst kondi. måske lige overgået af kuglestødere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share