En ny start...


Ulla Jensen
 Share

Recommended Posts

Så er det vist på tide at der sker noget nyt med træningen for mit vedkommende.. Har det sidste lange stykke tid ikke kommet i gang med at træne kontinuerligt... Den nye start sker med et ophold på 6 uger på Aalborg Sportshøjskole, så det skulle være en go' mulighed for at blive kickstartet... Opholdet har ikke en egentlig linie men består af alt fra selv-opfundne boldspil over golf og til MTB, så der er lidt for enhver smag.. Så det ser jeg meget frem til..

Efter dette ophold kommer udfordringen så: 2 måneders sejlads i Nordatlanten hvor træningen gerne skulle vedligeholdes både med styrke- og konditionstræning.

Træning på den første dag på højskolen:

2 selvopfundne boldspil hvor der blev grinet og pulsen kom da også op - men det var ikke overvældende med fysisk aktivitet..

Men i morgen står den på MTB hele dagen - det er helt nyt for mig, så det bliver spændende... :smile:

Min træning skulle gerne resultere i en bedre løbeform og lidt mere funktionel styrke...

Men det kan da være jeg lige skal smide lidt facts om mig selv:

Alder: 25 år.

Højde: 173 cm.

Vægt: 54 kg.

3000 m: Normalt lige over de 14 minutter.

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING:

MTB: 36,6 km på jernhesten. Hvoraf ca. 10 var i skoven i meget varieret terræn. Resten var transport frem og tilbage på asfalt, grusveje og græs. Det var dælme godt nok hårdt. Så kroppen er lidt træt nu.

Bagefter var vi lige et smut i svømmehallen, mest for afslapningens skyld, så svømmede bare lige 200 m, for at få lidt andre bevægelser i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING:

Vi startede ud med en morgenløbetur på godt og vel 6 km - jeg har dog ingen anelse om hvor lang tid det tog. Men det var okay, fik set lidt af området, så man ved hvad der er af muligheder for løbeture.

Andet motion var der ikke på skemaet i dag, da den stod på planlægning af et opgaveløb vi skal afvikle for nogle andre elever i morgen.

Om aftenen blev det til 10 min opvarmning på crosstraineren og så en time E'Power (Tilsvarer BodyPUMP).

Kan godt mærke på min krop at jeg ikke har været så flittig med træningen, så den er lidt træt.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING:

Dagen træning har bestået af en lille morgenløbetur på ca. 25 min. Distancen har jeg ikke rigtig opmålt, men et bud er lige godt 4 km. Ellers er der desværre ikke rigtig blevet motioneret noget for mit vedkommende. Men kroppen har vist også godt af lidt roligere dage kan jeg mærke.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING:

Formiddag:

I dag stod den på GPS-løb, som desværre mest blev i gang, men så fandt man da ud af hvordan så'n noget grej virker... Det er jo altid godt...

Eftermiddag:

30 min på ryggen af en islænder - deeeeeeejligt.

1 times E'kick (svarer til BodyCOMBAT).

Og så er det ellers hjem på weekend, så der kommer motionen nok til at foregå på hesteryg... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja weekenden bød som forudsagt ikke på andet motion end lidt dressur med hesten...

TRÆNING:

I dag er der sket følgende...

Formiddag:

Iltoptagelsestest, nu har jeg selvfølgelig ikke lige alle resultaterne med mig i skrivende stund. Men konklusionen var at jeg havde et kondital på 47, hvilket er i den høje ende af kategorien "HØJ" for min aldersgruppe - så det er jo ikke helt skidt, men så er det spændende jo om det ændrer sig til det bedre i løbet af de næste 6 uger...

Eftermiddag:

Ca. 90 min i havkajak på Limfjorden i temmelig meget vind, så det var lidt af en udfordring når man nu aldrig har roet kajak før.

Og til slut en lille løbetur på 33 min.

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING:

Igen i dag stod på på golf... Og der blev gået 9 huller på den store bane på Sebber Kloster Golf Klub - Super sjovt at få lov til at prøve så'n en bane som totalt nybegynder, det er vist ikke hver dag det sker.. :-) Men meget motion giver det ikke, men man får da lidt kilometer i benene..

Aften:

1 times E'Power.

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

I dag er det ikke blevet til nogen decideret træning... Men masser af frisk luft med halvanden times undervisning af en pro og derefter 18 huller på en super Pay'n'play bane.. Og forbedringerne var store i forhold til i går... Så det er jo bare super.. :superman:

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING FREDAG:

1 times E'kick.

30 min mave/ryg.

TRÆNING MANDAG:

Morgen / formiddag:

15 min morgenløb.

60 min stavgang - det var godt nok ikke særligt sindsoprivende.

90 min coretræning.

Aften:

1 times pulstræning i fitnesscenter i form af meget simpel aerobic-koreografi med fuld gas.

TRÆNING TIRSDAG:

Ca. 4 timers havkajak på Limfjorden.

90 min teori om styrketræning v. Matthias (pro styrkeløfter).

Kroppen er i dag temmelig mærket efter træningen i går, så glæder mig til massage på fysioterapeutskolen i morgen tidlig :-)

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

ONSDAG:

Massage på fysioterapeutskolen - det var dælme dejligt.. :-)

90 min disc-golf... Vældigt hyggeligt, men ikke ligefrem noget der hjælper på konditionen...

90 min beach volley, heller ikke ligefrem noget krævende..

AFTEN:

2 timers styrketræning med instruktion af prof styrkeløfter Matthias XX.

Øvelser:

- Squat

- Dødløft

- Bænkpres

- Pres over hovedet (ved ikke lige hvad øvelsen hedder)

- Noget med op på en kasse...

Alle øvelser startede ugen rigtig vægt. De første 3 blev derefter kørt stille og roligt op i vægt til der ikke kunne løftes mere, så vi lige fik en fornemmelse af hvad man kunne løfte..

TRÆNING TORSDAG:

Morgenløbetur på ca. 30 min.

Ca. 60 min i svømmehal med forskellige øvelser, ikke voldsomt krævende for kondien.. :-(

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

FREDAG:

Dagen blev brugt på Rønbjerg Feriecenter. Her skulle vi som hold igennem 3 forskellige discipliner:

1. + 2.: De 2 første øvelser var passage af vand på forskellige måder, blandt andet balancebomme, tove, armgang, svævebane og flere andre ting.

3.: Forhindringsbane - super fedt, med et par forhindringer der minder om den militære forhindringsbane, som jeg godt kunne tænke mig at blive noget bedre til... :-)

Alt i alt måske 1 times aktivitet, men super hårdt for kroppen, da man bruger nogle helt andre muskler end man er vant til i den daglige træning...

Edited by Ulla Jensen
Link to comment
Share on other sites

FREDAG:

Efter 3 dage med en go' omgang influenza, var så småt ved at være klar igen.

1 times E'kick.

30 min mave / ryg.

MANDAG:

Sygdommen var tilsyneladende ikke helt ude af kroppen, så energiniveauet er ikke helt på toppen endnu, men det går den rigtige vej.

Formiddag:

O-løb: ca. 7 km hvis man løb den direkte vej. Vi tog den af stier, og klarede den på ca. 57 min, så det var egentlig okay.

Hvorefter jeg vrikkede om på foden, håber dog ikke det er så slemt.

Aften:

40 min blandet styrketræning. Primært biceps, triceps, ryg og mave.

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG:

Atletik... Eller det vil sige at det ikke blev til ret meget atletik for mig pga. af foden, den har det dog fint og kan sagtens løbe, men alt det hoppen og springen synes jeg ikke lige var nogen god idé. Så der blev løbet lidt, spredt over hele formiddagen, men ikke nogen prangende fysisk aktivitet...

Og som man måske kan høre på mig er aktivitetsniveauet på den her sportshøjskole ikke helt deroppe hvor jeg regnede med det ville være, så det er lidt træls...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja så gik der lige pludselig næsten 2 uger.. Motion er det ikke blevet til meget af... Dog var vi på noget 24-timers ræs fra mandag - tirsdag i denne uge, det bestod af følgende:

- 2 timers opgaveløb med diverse sjove opgaver og lidt løb ind i mellem.

- ca. 10 km gang på hhv. asfalt og strand.

- ca. 15 km løb / cykling (vi var 5 på et hold, og havde 3 cykler, jeg løb ca. halvdelen af vejen).

- ca. 16 km i 2'er kajak.

- ca. 18 km cykling.

- ca. gennemgang af skov-FHB.

- ca. 8 km. cykling.

Det medførte at min fod om onsdagen var vokset til dobbelt størrelse og har derfor ikke lavet ret meget siden da.

Onsdag:

90 min. coretræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share