Optagelsesprøve til Idræt på AAU


Ferus
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til optagelsesprøve på Sports Science / Idræt på Aalborg Universitet den 18. maj. Vil gerne høre om der er nogle der ved mere specifikt ved optagelsesprøven indeholder? Skal man træne til det? (specielt Musik og bevægelse)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til optagelsesprøve på Sports Science / Idræt på Aalborg Universitet den 18. maj. Vil gerne høre om der er nogle der ved mere specifikt ved optagelsesprøven indeholder? Skal man træne til det? (specielt Musik og bevægelse)

HaHa jeg troede man slap for den slags på UNI, når man bare havde en eksamen i de rigtige fag..... Men screw det.. Det her er hvad jeg fandt.

Optagelsesprøven vil indeholde følgende elementer:

Musik og bevægelse

Der fokuseres på generel koordinationsevne og god overensstemmelse mellem musik og bevægelse.

Bold

Der fokuseres på færdigheder m.h.t. basal boldbehandling (kaste, gribe, drible, sparke, slå), almen spilforståelse samt evne til at lære spilelementer.

Klassiske og nye idrætter

Her indgår elementer fra løbe- kaste og springdiscipliner og der lægges vægt på rotation, balance og generel styrke/udholdenhed.

Basale færdigheder i vand – svømning

Der fokuseres på at ansøgeren er fortrolig med at færdes i vand, dvs. behersker mindst én svømmeart. Desuden skal ansøgeren kunne svømme kontinuerligt i mindst 8 minutter.

Samtale

Prøveforløbet afsluttes med en kort samtale mellem ansøgeren og bedømmelsespanelet. Samtalen tager udgangspunkt i det skema, der udsendes sammen med indkaldelsen til optagelsesprøve

Synes det lyder meget fredeligt... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til optagelsesprøve på Sports Science / Idræt på Aalborg Universitet den 18. maj. Vil gerne høre om der er nogle der ved mere specifikt ved optagelsesprøven indeholder? Skal man træne til det? (specielt Musik og bevægelse)

Få fat i en studievejleder ASAP for at få mere specifikt at vide hvad optagelsesprøven indeholder. Du kan sagtens nå at blive bedre til nogle af delene her i dagene op til. Held og Lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share