Træner/instruktør


Sputnik
 Share

Recommended Posts

Helt gennaralt vil jeg sige at "mit" center har MEGET kompetente instruktører! Ikke alle har noget bevids (hvis nogen har det faktisk) men ud af de 7-8 stykker vi har, er det faktisk kun 3 der ikke ved hvad de foretager sig. Et statiskist lykketræf, at der er så stor en kompetance blandt instruktørerne i et enkelt center!! Men vi har faktisk bla. en der har stillet op i miss fitness, og som har virkelig godt styr på bla. kosten. Og så har vi nogle BBère som har trænet i MANGE år......og faktisk også en enkelt styrkeløfter som startede som BBèr..........Så helt genneralt er jeg ganske godt tilfreds!!

Men desværre har vi også 3 tåber, hvor en af dem bla. har "forbudt" mig at træne dødløft fordi ,citat "den kan ikke køres uden at smadre ryggen"........ :rolleyes:

Mn helt gennaralt er jeg altså godt tilfreds......og ellers kan man jo bare spørge nogle af de andre dernede om råd, for som tidligere nævnt er vi ikke bange for at give råd dernede.......om det gæller pensionisten som spørger om noget eller mig som spørger om styrke programmer....... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også størstedelen af de instruktører jeg har mødt har været fuldstændig inkompetente! :thumb_down:

Og jeg ser et stort problem i at en eller anden weekend-uddannet popinstruktør skal vejlede og hjælpe folk med fx rygproblemer.

Jeg synes det er en skændsel! Folk betaler i deres gode tro i dyre domme, for at træne og få råd og vejledning. Så kan det altså ikke passe, at man ikke kan få en ordenlig uddannet instruktør.

En dårlig instruktør kan gøre mere skade end gavn!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tidligere instruktør, og føler mig ikke særlig ramt af dette indlæg. Jeg har været så heldig, at de 2 centre jeg har brugt min tid i, har været meget villige til at bruge penge på bøger, kurser osv.

Mange centre bruger ingen penge på at efteruddanne deres instruktører. hvad skulle det oså nytte, når alle kunder alligevel for udleveret det samme standard-program, uanset mål, form, skader osv.

De uddannelser der er i dag, er desværre meget mangelfulde. Jeg har i 2 år haft til ansvar at gøre nyuddannede instruktører klar til at lægge programmer i det center jeg var ansat i. 15-20 timer med mig før de blev sluppet løs med kunder, og så var der direkte tlf. linje til mig i tilfælde af der kom kunder med f.eks en bechterews eller hvad folk nu kommer rendene med af skavanker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share