feder yougurth?


jrne
 Share

Recommended Posts

hejsa alle sammen. jeg er en gut på 15år som dyrker motion på højt plan.

løbe træner 3-4 gange om ugen samt jeg dyrker boksning 2gange om ugen. (skal lige siges jeg ikke har problemer med overvægt )

jeg lever rigtigt rigtigt sundt ang kost. hvad jeg selv skal mene!.

mit spørgsmål er bare om yougurth med 1,5% fedt feder?. har fået atvide at yougurth ikke feder overhovedet. men vil bare lige sikre mig det passer :) . har nemlig fået atvide at når man stiller spørgsmål på denne side bliver de svaret seriøst.

så spørgsmålet er : federe Yougurth 1,5% fedt med et lag Ota solgryn (havregryn) oven på. ?. er det usundt at spise 1,5% yougurth med havregryn på?.

Link to comment
Share on other sites

hejsa alle sammen. jeg er en gut på 15år som dyrker motion på højt plan.

løbe træner 3-4 gange om ugen samt jeg dyrker boksning 2gange om ugen. (skal lige siges jeg ikke har problemer med overvægt )

jeg lever rigtigt rigtigt sundt ang kost. hvad jeg selv skal mene!.

mit spørgsmål er bare om yougurth med 1,5% fedt feder?. har fået atvide at yougurth ikke feder overhovedet. men vil bare lige sikre mig det passer :) . har nemlig fået atvide at når man stiller spørgsmål på denne side bliver de svaret seriøst.

så spørgsmålet er : federe Yougurth 1,5% fedt med et lag Ota solgryn (havregryn) oven på. ?. er det usundt at spise 1,5% yougurth med havregryn på?.

Alt feder, hvis du spiser mere af det, end du forbrænder.

Og nej - det er ikke usundt at spise yoghurt med havregryn.. Spis så du er mæt, du er 15år uden vægtproblemer, og du spiser sundt. Du skal vist ikke være bange for at ta' på. Og gør du det engang, så er det jo bare at skære lidt ned på portionerne - men igen.. drop unødige bekymringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil faktisk vove at påstå, at du har en usund tilgang til fødevarer. Du snakker om, at du lever sundt og pludselig er bange for at yougurt 1,5% fedt feder? Jeg tror du er tættere på et spiseforstyrrelse end overvægt.

Det er ikke sundt at sulte sig selv og at tænke over hvad du spiser i en så høj grad som 15 årig er fanatisk. Din krop har brug for energi i langt højere grad end voksne, netop fordi din krop vokser og udvikler sig hele tiden.

At spise sundt er ikke at lade være med at spise fedt. Jeg synes du bør fokusere på at spise rigeligt uden at overspise og så ikke bekymre dig om der er 1,5 % fedt i yougurt; kan du følge mig?

Pas på med at blive fanatisk, især når du IKKE står med et overvægtsproblem.

Link to comment
Share on other sites

Pas på med at blive fanatisk, især når du IKKE står med et overvægtsproblem.

Hold da op. Det er da med at få en spiseforstyrrelse inden veninderne.

Hvis en af tøserne allerede har taget patent på at anoreksi, så snupper du bare bulimi i stedet! :smile:

Pauli - Tidligere ungdomsvejleder...

Link to comment
Share on other sites

Med den alder og det aktivitetsniveau du har, ville du kunne spise dine havregryn med piskefløde - så nej, yoghurt er ikke noget problem :)

Det tror jeg dog ikke jeg vil anbefale.

Så hellere kaffe, whiskey og brun farin med piskefløde (pisket til en cremet konsistens vel at mærke) :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share