Proteintilskud til min træning


Tue
 Share

Recommended Posts

Jeg er i tvivl om jeg med fordel kan begynde at spise protein-pulver.

Mit grundprogram er som følger:

Mandag: Styrketræning 1,5 time, 1 time svømning

Tirsdag: Løb, 1 time

Onsdag: Idræt, 1 time

Torsdag: Svømning, 2 timer

Fredag: Styrketræning 1,5 time

Lørdag: Løb, 1 time

Søndag: Svømning, 2 timer

Efter styrketræning drikker jeg typisk 0,5-1 liter cacao. Ellers sørger jeg for at spise et eller andet lige efter træning.

Mit mål er at komme i god form og blive stærkere (ikke ret meget tungere, max 1-3 kg).

Pt. er mine dimensioner 76 kg/183cm og jeg har et højt stofskifte. Muskuløs/spinkel(måske ikke så spinkel som jeg har været) af bygning.

Vil det være en fordel for mig at tage protein-tilskud i forbindelse med styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i tvivl om jeg med fordel kan begynde at spise protein-pulver.

Mit grundprogram er som følger:

Mandag: Styrketræning 1,5 time, 1 time svømning

Tirsdag: Løb, 1 time

Onsdag: Idræt, 1 time

Torsdag: Svømning, 2 timer

Fredag: Styrketræning 1,5 time

Lørdag: Løb, 1 time

Søndag: Svømning, 2 timer

Efter styrketræning drikker jeg typisk 0,5-1 liter cacao. Ellers sørger jeg for at spise et eller andet lige efter træning.

Mit mål er at komme i god form og blive stærkere (ikke ret meget tungere, max 1-3 kg).

Pt. er mine dimensioner 76 kg/183cm og jeg har et højt stofskifte. Muskuløs/spinkel(måske ikke så spinkel som jeg har været) af bygning.

Vil det være en fordel for mig at tage protein-tilskud i forbindelse med styrketræning?

Hvis din kostplan er fornuftig sat sammen er der ingen grund til at indtage protein-pulver. Protein-pulver/bar bør aldrig erstatte et sundt og nærende måltid.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der evt. er nogle bivirkninger ved at tage protein? Grundet min lille viden, så betragter jeg det som et hvilket som helst kosttilskud som fx fiskeolie. Er jeg helt galt på den her?

Der er risiko for at blive lee' :devil:

Medmindre du er allergisk overfor nogle af ting der er skrevet i varedeklarationen har du nok ikke noget at være bange for.

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Jeg låner lige denne tråd til et spørgsmål ang. nogle proteinbarer.

Der er et tilbud med 100 barer fra Danutrition for 999. Er det et godt tilbud eller skal man købe noget pulver i stedet..? Og hva mener I er bedst af bar vs pulver?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share