cooper test på 3 uger


Høgen
 Share

Recommended Posts

Hvis du har adgang til en crosstrainer vil du kunne komme langt. Bare giv den gas indtil det sortner for det vil ikke give dig muskelskader. Snup du bare en time om dagen ved højeste intensitet. Det skal være sådan at du er ved at brække dig nogen gange.

Jeg kender ikke din alder og vægt og træningstilstand, men du kommer helt sikkert over 3000 på cooper testen.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har adgang til en crosstrainer vil du kunne komme langt. Bare giv den gas indtil det sortner for det vil ikke give dig muskelskader. Snup du bare en time om dagen ved højeste intensitet. Det skal være sådan at du er ved at brække dig nogen gange.

Jeg kender ikke din alder og vægt og træningstilstand, men du kommer helt sikkert over 3000 på cooper testen.

Henrik

:laugh: Det er en joke ikk'?

Til trådstarter: Du skal nok ikke regne med alverden på tre uger, men hvis det skal bare give lidt mening at svare på dit spørgsmål bliver du nødt til at komme med mere info. Hvor meget har du trænet, hvordan har du trænet etc. etc.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Waits. 3 uger kan dog optimere formen lidt, men indbærer også en risiko for at overdrive træningen. Tror du kan hente mest ved at optime din restitution og forberedelse til selv testen. Superkompensation vil typisk ligge 3-4 døgn efter sidste hårde træning. En optimeringsplan vil dog afhænge meget af din nuværende træningsbaggrund.

Link to comment
Share on other sites

hvor meget er det realistisk at forbedre sin distance på en cooper på 3 uger. og hvordan ville et optimalt træning program de uger se ud. i øjeblikket løber jeg i ca. 2700 på en cooper

Ud fra et af dine andre inglæg, går jeg ud fra, at det er til frømandskorpsets ansættelsesprøve du skal præstere de 3000m, altså efter 3 x bronzecirkel. Så du hænger lidt med røven i vandskorben, hvis jeg var dig, ville jeg ringe og bede om udsættelse, der bliver afholdt prøver indtil september.´

Som du nok ved, skal du kun kunne løbe 2800m, hvad løber du efter 3 x bronzecirkel nu?

Mvh

Bubs

Link to comment
Share on other sites

For et stykke tid siden, lavede jeg et lignende forsøg også over en 3 ugesperiode. Min cooper var oprindeligt på 3000m, efter de 3 uger var jeg oppe på 3100m. Min træning bestod stort set kun af tabata, og nogle enkelte længere løb (5-10 km). Din cooper kan nok ikke blive meget bedre på 3 uger, men en omgang af hård interval træning med noget restitutionsløb ville gøre underværker har jeg selv erfaret. Husk dog op til prøven at holde nogle dages pause, så du er ordentlig udhvilet.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra et af dine andre inglæg, går jeg ud fra, at det er til frømandskorpsets ansættelsesprøve du skal præstere de 3000m, altså efter 3 x bronzecirkel. Så du hænger lidt med røven i vandskorben, hvis jeg var dig, ville jeg ringe og bede om udsættelse, der bliver afholdt prøver indtil september.´

Som du nok ved, skal du kun kunne løbe 2800m, hvad løber du efter 3 x bronzecirkel nu?

Mvh

Bubs

hvis det er korrekt at det er til special enhederne, så skal man nok regne med at indledende opvarmning/bronze tager 200-300 meter af ens cooper, og så ser det lidt sort ud.

Uanset hvad er interval træning nok vejen frem, med gode mængder restitution, det er noget skidt at blive skadet.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra et af dine andre inglæg, går jeg ud fra, at det er til frømandskorpsets ansættelsesprøve du skal præstere de 3000m, altså efter 3 x bronzecirkel. Så du hænger lidt med røven i vandskorben, hvis jeg var dig, ville jeg ringe og bede om udsættelse, der bliver afholdt prøver indtil september.´

Som du nok ved, skal du kun kunne løbe 2800m, hvad løber du efter 3 x bronzecirkel nu?

Mvh

Bubs

ja det kunne godt være at det var den klogeste løsning.

Blev lidt forvirret over dit svar. du skriver at man skal præstere 3000 m. øverst og nedenunder skriver du 2800.... så vidt jeg ved er kravet kun 2800

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen Bodholdt

Nu plejer man ikke at træne til cooper test,

Cooper test er et redskab til at teste ens personlig fremgang.

Der må være andre krav f.eks at man kan løbe 5 km. eller 10 km.

forslag ved en coper test 2601-2900

lektion

1: løb 325 meter på 70 sek. jog 60 sek. gentagelse 6 gange

2: løb 6 km med 70 % intensitet

3: løb 950 meter på 4 min. jog 2 min. gentagelse 4 gang

4: løb 6 km med 75 %

5: løb 310 meter på 70 sek. jog i 20 sek gentagelse 6 gange

6: løb 6 km med 80 %

7: løb 950 meter på 4 min. jog 2 min. gentagelse 5 gange

8: løb 6 km med 85 %

9: løb 325 meter på 70 sek. jog 60 sek. gentagelse 8 gange

10: løb 7 km med 75 %

11: løb 950 meter på 4 min. jog 2 min. gentagelse 6 gange

12: løb 7 km med med 80 %

13: løb 310 meter på 70 sek. jog 20 sek. gentagelse 8 gange

14: løb 7 km med 80 %

15: løb 950 meter på 4 min jog 2 min gentagelse 7 gange

16: afholdes af ny cooper test 12 min.

Jørgen

Edited by Jorgen Bodholdt
Link to comment
Share on other sites

ja det kunne godt være at det var den klogeste løsning.

Blev lidt forvirret over dit svar. du skriver at man skal præstere 3000 m. øverst og nedenunder skriver du 2800.... så vidt jeg ved er kravet kun 2800

Det var vist bare mig der var lidt for hurtig.

Men som Waits skriver, skal du helst op på 3000-3100m, hvis du vil gøre dig håb om at løbe 2800m efter 3 x bronzecirkel.

Hvis du ringer og beder om udsættelse til sep, skulle det nok lunne lade sig gøre at nå målet.

Jeg vil foreslå dig at løbe intervaller en gang om ugen, løb evt. 3-5 x 1 km i et tempo, lidt hurtigere end det du maximalt kan holde i 12 min.

Varm grundigt op, minimun 10 min.

Jeg vil foreslå dig et ugentligt program som nedenstående. (Du bestemmer selvfølgelig selv, om du vil starte programmet mandag)

Mandag: 5-9 km tempoløb 75-85%

Onsdag: 3-5 x 1000m intervalløb 85-95%, 2-3 minutters pause mellem intervallerne.

Lørdag: 45-75 min distanceløb 60-75% (roligt løB)

Start med at løbe de distancer/tider/intervaller, som jeg har skrevet først og skrug langsomt op for mængden og tiden, så skulle det nok kunne lade sig gøre.

Når du bliver mere vant til at løbe, kan du evt. ligge et restitutionsløb ind om torsdagen, men vent til du er blevet en mere habil løber.

Håber det kan bruges.

Mvh

Bubs

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share