Blød bule på låret efter fald


xraz
 Share

Recommended Posts

Hej MOLboere!

Min gamle far skvattede og landede på det øverste af låret da han var ude at løbe. Han har efterfølgende fået en (meget) blød bule på dét sted. Umiddelbart virker det som en væskeansamling, men da det snart er tre uger siden uheldet, er han bekymret over, at det endnu ikke er gået væk.

Er der nogen, der kan sige, hvad bulen helt præcis skyldes, og om det er naturligt, at den stadig er der, eller han skal søge læge?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Edited by xraz
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg søge læge.

Jeg er ikke klar over hvad det kan være eller hvad det tyder på, men opstår den slags så er der -efter min mening- ikke nogen undskyldning for ikke at bruge de 40min i et venteværelse der kræves af et sådant besøg.

Link to comment
Share on other sites

De fleste - om ikke alle - læger har telefonkonsultation. Det kan han jo starte med, hvis han ikke mener, at have tid til en rigtig konsultation. Mange læger har også e-mail; men det er ikke så effektivt, hvis der er behov for a spørge ind til symptomer.

Men en væskeansamling kan sagtens sidde der i lang tid. Især, hvis der ikke har været fysisk aktivitet i området siden. Det er derfor altid vigtigt at komme igang igen med det samme, når man er vrikket om, faldet eller lignede. Får det først tid til at hæve kan man døje med det i lang tid. Undtagent er selvfølgelig, hvis man har revet noget over :4crutches: . Dette kan også manifestere sig i en bule. Så se at komme til læge :4whip: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share