Køb af styrketræningsmaskiner til vægtløftningsklub


Chris27
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg ikke hvor dyr transport er osv:

http://www.sportkraft.net/used-equipment-p-1795.html

Men en GHR lavet på licens fra elitefts til 600euro lyder godt.

Det samme med en 45graders back extension.

Umiddelbart ser elitefts priser generelt ikke høje ud, hvis det er kvalitet, og så vidt jeg ved er det et meget anerkendt mærke. Der er en benpres til 2150 euro her, hvilket med fragt ikke kommer over 20000kr danske kroner (med mindre jeg har overset noget). Jeg kan dog ikke gennemskue om, det er en god maskine.

Er der nogen, der har erfaring med dip-anvendeligheden på de pågældende eller andre maskiner.

Jeg synes det ser lidt fesent ud og med min Hulk-agtige progration, så kommer de der tynde wanna-be-dip-håndtag til kort på deres jomfrutur :dry:

Jeg er selv lidt skeptisk overfor hyper extensions bænkes dip potentiale, da de også virker ret lave, og med et stort monster som dig er nogle af dem muligvis også for spinkle :sneaky2:

Men du er velkommen til at komme med andre bud.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor køber i ikke dips håndtag ved siden af?

Man kan få vægmonterede dip håndtag der ikke kan koste det store.

Det tror jeg også er en bedre ide. Vi kan dog ikke nøjes med dips håndtag, da vi ikke har verdens bedste vægge, så det bør i såfald være et helt stativ. Jeg har ikke set på mulighederne her, men det bør være solidt og nok fylde så lidt som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har fundet lige præcis den Krebsen gerne vil have:

http://www.westside-barbell.com/louies_equipment_line.htm

Jeg startede med det nederste link og så først "indian clubs", som jeg troede at du mente at Krebsen ville have :laugh: .

Men du har ret i at den maskine ligner hvad Krebsen har efterlyst. Jeg vil kalde det en goodmorning maskine.

Jeg har selv kigget videre på elitefts, efter at jeg så PtPouls link dertil, hvor jeg som tankeeksperiment lavede bestilling af følgende tre ting:

Benpres

squatrack

Gluteham raise.

Som jeg kom til at sende :4slap: , så nu har jeg skrev og bedt dem annulere ordren.

Jeg ved ikke, om ovenstående ville være en god investering, men elitefts er vist et ret anerkendt mærke og virker ret billigt, da ovenstående med den nuværende Eurokurs ville koste 30000kr inclusiv forsendelse (som tilsyneladende kun koster 23 euro, men det lyder lidt for billigt). Hvis det er sammen gluteham, som Ptpoul linkede til som brugt, kan der yderligere spares 550 euro.

>Squatracket har jeg ikke snakket med nogen om, men jeg er lidt flov over, at have skaffet klubben et vakkelvornt eurosport stativ.

Med den gluteham, så har vi også brug for et dipsstativ.

Ligner ovenstående et godt køb?

Link to comment
Share on other sites

Det ser fint ud.

Dog tror jeg der skal mange skiver på legpressen for at give nok belastning pga. vinklerne.

Men det er svært at se ud fra billederne.

Det var et hurtigt svar :smile:

Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvordan benpressen virker, men den er faktisk ret billig, og jeg har tiltro til at det er et godt mærke.

Måske er elitefts et godt valg for os, specielt hvis fragtpriserne er rimelige, hvilket jeg faktisk har en faktura på :blush: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share