Britters log


BrittC
 Share

Recommended Posts

træningen har efterhånden nået til et omfang hvor det kniber med at holde styr på det hele - derfor en log for at få lidt struktur på sagerne og forhåbentlig kunne spore lidt fremgang :o)

Lidt data:

23 år

160 høj

53,6 kg (på nedadgående)

Træning: hovedsageligt spinning (4-6 gange om ugen) en blanding af mine egne timer (er instruktør), andres timer og individuel træning når jeg 'øver'/forbereder mine timer. Er på det sidste blevet suppleret af løb og styrketræning.

Fokuspunkter:

- Min vægt (-12 kg siden januar, mangler lige et kilo eller to, men ellers gælder det bare om at holde vægten)

- Forbedre min spinning-form (især fokus på at blive bedre til tempo)

- Stramme min krop op (noget slasket efter vægttab!!) gennem styrketræning

- Opbygge muskler i benene i forsøg på at få styr på mine knæ som har tendens til at 'slingre' når jeg spinner.

-Forbedre min løbeform

Udfordringer:

- 1½ måned i Bulgarien som guide (rejser 20/6) efterfulgt af 4 måneder i Hong Kong på udveksling

Plan for de næste 2 mnd (inkl ophold i Bulgarien):

Langsomt trappe mit løb op, da jeg formentlig ikke får mulighed for at spinne i Bulgarien og derfor har brug for en anden go kalorie-forbrænder, som er nem at gå til i et presset guide-liv. Mere fokus på min styrketræning da jeg meget gerne vil være mere muskuløs - får hjælp til at lægge program så snart eksamensræset er overstået :o)

Link to comment
Share on other sites

Søndag er jo en god dag til at se lidt tilbage på ugens løb - så starter lige med en opsummering af ugens træning og planer for næste uge.

Træning sidste uge:

Mandag: 15 min løb/2 km (første løbetur!) hurtig styrketræning (mave + ben) + 50 min spinning niveau I.

Tirsdag: 50 min spinning niveau I + 50 min spinning fedtforbrænding

Onsdag: 25 min løb/3.2 km. 45 min styrketræning (mave, ryg, ben og triceps)

Torsdag: 15 min løb (opvarmning) 1½ time spinning niveau I.

Fredag: 35 min løb/5 km - 315 kcal (nyt pulsur :smile: )

Lørdag: 45 min løb/7 km - 420 kcal

Søndag: tømmermænd :sneaky2:

Liidt for meget løb taget i betragtning af at jeg lige er gået i gang, men jeg blir så hurtigt bidt at noget og så vil jeg lave det hele tiden :smile:

Planer for næste uge

Mandag: Spinne selv + styrke

Tirsdag: Spinne selv + spinne niveau I

Onsdag: Undervise spinning niveau II evt styrketræning

Torsdag: Løb 30 min + 30 min styrke + spinning niveau I

Fredag: Løbe 7 km

Lørdag: Spinne niveau I + niveau II

Søndag: Spinne 2 timer i Roskilde hos en kollega jeg blev uddannet sammen med :smile:

Link to comment
Share on other sites

På trods af at jeg har aaalt for travlt med eksamenslæsning (eksamen i morgen :unhappy: ) blev det alligevel til træning efter planen (folk med mindre forståelse for træningens glæder mener at jeg ikke har helt styr på prioriteterne når jeg træner 1½-2 timer hver dag på trods af at jeg har alt for travlt med eksamen, men jeg vil nu mene at det gavner mig i det lange løb :bigsmile: )

Træning mandag d. 9/6-2008

52 min spinning - kørte mit program til II'er timen på onsdag igennem... var alvorligt ved at brække mig - sker hver gang jeg har været på druk i weekenden - mener det denne gang: nu er det slut med det alkohol :sneaky2:

Max: 194

gns: 151

Kcal: 443

(der er noget knas med mit ur - så er ikke helt sikker på at den med pulsen er 100% rigtig - tror ikke jeg var højere oppe end 185)

Styrke (kan ikke nogen fine navne så det blir lidt efter min egen retorik)

3x30 mavebøjninger på boldt

3x10 mavebøjninger med benløft (nedre mave)

3x50 rygbøjninger (rygløft?!)

3x10 low row 20kg

3x10 hypers (tror jeg de hedder)

3x10 upper back i maskine 20 kg

3x10 triceps i 'krabbe-stilling'

3x10 triceps med kabeltræk 10 kg

3x10 abduction 40 kg

3x10 adduction 40 kg

3x10 benpræs 40 kg

3x10 forlår 15 kg

3x10 baglår 15 kg

I alt ca 45 min.

Tilbage til eksamenslæsningen!!

Link to comment
Share on other sites

Træning 10/6-2008

Eksamen dejligt veloverstået - så kan man træne med god samvittighed igen :bigsmile:

Rigtig møgeftermiddag dog (glemte hurtigt glæden over en veloverstået eksamen) - knas med noget ansøgning vdr min udveksling i Hong Kong, og er der noget jeg hader så er det papirarbejde og især når det går i ged!!! gad ikke rigtig spinne mit eget program igen - trængte i stedet rigtig meget til en tur på løbebåndet!!

5 km løb (løbebånd) gns 9.3 km/t (337 kcal)

50 min spinning niveau I - fik først startet mit pulsur efter 15 min: gns: 151 max 172 kcal: 288

lidt lav maxpuls i spinning, men benene gik kold efter løbet så kunne ikke presse mig max... er altså ikke helt stærk i det dér løb endnu...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 11/6

Underviste en spinning II på frederiksberg - efter min egen mening en rigtig dejlig time med knald på, gode rytmer (it's all about rhytm and music baby!) og veloplagt crowd.

52 min spinning II

tid 49.30 (fik startet uret for sent tsk tsk)

ave: 169

max 199 (på trods af at mit ur har været lidt tosset mht urimeligt høj puls tror jeg denne er god nok)

kcal: 509

min puls er bare væsentlig højere når jeg underviser.... hvilket jo også er klart nok når jeg samtidig skal råbe lidt af de dovne hunde :tongue:

Fik ikke tid til styrke også hmmm...

Har lige fået mit nike+ ipod kit med posten i dag, så der er en smule change in plans for jeg er simpelthen nød til at prøve det af!! Så i morgen tidlig står den på en lang løbetur - satser på 7-8 km (ja, det er altså langt for mig :smile: )

Så må det blive til spinning + styrke på fredag inden den står på sushi og sex&the city med søs om aftenen...

over and out :superman:

Link to comment
Share on other sites

træning d. 12/6-2008

vågnede kl 05.45 (havde sat uret til kl 7) og kunne absolut ikke sove længere, så besluttede mig for at gå ud og løbe - så kunne jeg endda komme på arbejde i ordentlig tid :bigsmile:

Havde planlagt en ny tur igår inde på ruteberegneren, ca 7 km... men med min fantastiske stedsands lykkedes det mig at fare vild (det skal lige siges at det er et lidt inviklet stisystem i et naturområde jeg løber i, så lidt svært at orientere sig :smile: ) men det gik da ikke helt galt - tjekkede den vej (jeg tror) jeg løb og den var 7.4 km...

Havde mit nye nike+ gear på min ipod... kom kun frem til en konklusion: den skal kalibreres :smile: med mine korte ben er jeg åbenbart langt fra standard skidtlængden og udstyret kom frem til at jeg havde løbet 9,2 km haha

Min tid var desværre ikke imponerende:

50 min for 7,4 km dvs 8,8 km/t... noget skuffet over mig selv da jeg har (i den korte tid jeg har været igang) løbet væsentligt hurtigere på samme distance - ca 9.5 km/t... men tror det skyldes flere pauser da jeg prøvede at finde vej :wink:

Kcal: 485

av puls: 157

I morgen skal jeg en tur i centeret, spinne, styrke og så lige ha kalibreret mit nike+ gear på løbebåndet!

ciao

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal du være guide hos, om man må spørge og hvor i Bulgarien?

Jeg skal en tur til Sunny Beach såmænd :bigsmile: har arbejdet er par år for et ungdomsrejse-selskab... partyguide ohh yes :innocent: men i år er det for et lille helt nystartet selskab for familier og sån.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 14/6

Mødtes med en veninde til lidt styrke efterfulgt af spinning I... løb lige en smule først - skulle ha' kalibreret mit nike+ gear, men det var ikke noget af betydning.

Gider ikke at skrive om styrken, for det var altså lidt ineffektivt når man går og sludrer imens :nonono:

Spinning I - 50 min

Kcal: 372 (fik startet uret 5-10 min for sent... igen igen!!)

Avg: 144 (74%)

Max: 186 (94%)

(mht procenterne, så er det i forhold til hvad mit pulsur har estimeret min maxpuls til at være - 196. Har ikke fået lavet en max puls test endnu, men lyder meget fornuftigt i forhold til hvad jeg har observeret)

Om aftenen stod den på en lille afskedsmiddag (rejser næste uge) med søs, masser af sushi og sex&the city bagefter...

...og desværre også liiidt for meget guf i biografen :unhappy: men så var det godt man kunne komme op i morges of forbrænde lidt kalorier!

træning lørdag d. 14/6 (kender i det at man skriver datoen - og så går det op for én at man har spist for gammelt rugbrød til frokost?! :laugh:

Havde egentlig planlagt 2 timers spinning I... men efter den første time syns jeg ikke helt jeg var i stemning til det så jeg gik op og løb i stedet for...

Spinning I - 52 min

Kcal: 396

Avg: 143 (72%)

Max: 188 (95%)

Løb (løbebånd) 43 min

6.1 km /7.01 min/km (begge dele fra nike+ dims... virkede som om den var ok kalibreret nu. Fik stoppet løbebåndet på halvvejen, så kan ikke sammenligne med de data - mht til den lave hastighed gik jeg lige et minut til at starte med :innocent: )

Kcal: 386

Avg: 155 (78%)

Max: 188 (95%)

Over and out

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 15/6

Heeelt fantastisk dag... er stadig helt høj!

Var i Roskilde - Fitnessdk på Ro's torv sammen med et par kolleger og køre hos Jeanne som jeg er blevet uddannet sammen med. Det var kvalitetsundervisning - blev presset hele vejen igennem og det var bare skønt. Især godt med lidt tempo-kørsel, det får virkelig pulsen op og syre i benene :wub:

Intro (kørte med for at få inspiration til vores egne introtimer) - 15 min

Kcal: 112

Avg: 138 (70%)

Max: 149 (75%)

Stille og roligt opvarmning :smile:

Basis - 52 min

Kcal: 423

Avg: 147 (74%)

Max: 184 (93%)

Øvet - 52 min

Kcal: 449

Avg: 153 (77%)

Max: 185 (93%)

Jeg kan ikke sige andet end :wub: Jeanne! hehe

Dejlig hyggelig formiddag (og eftermiddag med lidt mad) med flinke kolleger i spinningens tegn... skræmmende så meget man kan snakke om takter og RPM :wink:

Eksamen i morgen - derefter: sommerferie :cool: skal helt sikkert fejres med en dejlig lang løbetur i morgen eftermiddag!

over and out :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu det er søndag kommer der også lige en oversigt over planlagt træning for næste uge:

Mandag: (eksamen) løbetur 9-10 km

Tirsdag: Køre program til onsdag igennem + spinning niveau I + styrke

Onsdag: undervise Spinning niveau II + styrke

Torsdag: Løb 5-7 km + Spinning I evt II

Fredag: Spinning niveau I + styrke

Lørdag: Løbetur 9-10 km

Søndag: rejser til sunny beach - evt løbetur om morgenen hvis det kan nåes :o)

og derefter er det vist kun løb og styrke... meen... spinning-skoene ryger da i kufferten, just in case at der skulle gemme sig en spinning-cykel somewhere! mange af vores hoteller dernede har fitness-faciliteter, så det ku jo være :bigsmile:

Må indrømme at det er en noget trist Britter der ser frem til ikke at spinne i 1½ måned... det er jo det jeg lever for :wub: hehe... næsten da... endnu værre er det at jeg på onsdag underviser min sidste time i ½ år... man blir jo helt rusten inden det blir januar!!

Link to comment
Share on other sites

SOMMERFERIE :cool: sidste eksamen overstået... ingen skole til mig før september :superman:

det skulle fejres:

Træning mandag d. 16/6

Løbetur i mosen 10.45 km (ifølge ruteberegner)/10.02(ifølge nike+ ipod... skal vist kalibreres over en længere distance!)

tid: 1t 07 min

9.45 km/t - 6.45min/km ifølge nike+

Kcal: 600

Avg: 156 (79%)

Max: 182 (92%)

Niiice tur :4thumbup: min længste i min korte løbekarriere - men absolut ikke uoverskuelig. Hastigheden på opadgående, så det heelt fint!

Må lige ha kalibreret det der nike+ gear igen - kalibrerede kun på en 400m distance, så måske jeg skal løbe 5K i centret i morgen og få styr på det!

Uhhhmmm... sommerferie :wub:

Over and out :superman:

Link to comment
Share on other sites

Min tid var desværre ikke imponerende:

50 min for 7,4 km dvs 8,8 km/t... noget skuffet over mig selv da jeg har (i den korte tid jeg har været igang) løbet væsentligt hurtigere på samme distance - ca 9.5 km/t... men tror det skyldes flere pauser da jeg prøvede at finde vej :wink:

Har lige løst mysteriet om min løbetur i torsdags... fór jo som sagt vild i mosen i torsdags... troede jeg var kommet frem til den rigtige rute på ruteopmåleren, men efter at have løbet samme (forkerte) vej i dag, er det gået op for mig, at det er en anden, og lidt længere vej... dvs jeg løb faktisk 7.8 km i torsdags og dermed 9,36 km/t... en noget mere acceptabel hastighed :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 17/6

Første feriedag tilbragt med eksplosiv power-shopping... alternativ cardio absolut :4thumbup:

af samme grund var jeg også noooget flad i sokkerne da jeg returnerede efter 6 timers shopping (jeps - 6 timer... har ikke shoppet meeget længe!) og overvejede for første gang i meget lang tid at droppe træningen :nonono:

Heldigvis var jeg lige nød til at køre nogle passager fra mit program til II'er timen i morgen igennem, da det er noget jeg ikke har prøvet at køre før, og skulle lige prøve om det funkede inden jeg udsætter mine stakkels kunder for det :smile:

Resultatet blev:

Spinning - 50 min (kørte hele programmet til i morgen da det kom til stykket)

Avg: 149 (75%)

Max: 186 (94%)

Kcal: 413

Derefter en smule styrke - bare lidt mave og ryg ca 20 min.

I morgen min sidste gang jeg underviser II om onsdagen det næste halve år :unhappy: har fået en vikar-time på fredag i 'mit' center (det jeg som regelen træner i, fordi det er tættest på, men har ikke undervist der før) - det blir så aller-sidste gang i laaang tid... nogen der sagde abstinenser?!? :nonono:

Ciao :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 18/6

Kørte min sidste onsdags II'er time :unhappy:

Men derudover en deeejlig time, med et veloplagt crowd som altid... de gav den virkelig gas! Personligt meget tilfreds med programmet... en del tempo og goood musik og rytmer :wub:

52 min spinning niveau II (fik desværre først startet uret efter 12 min :unhappy: )

Kcal: 407 (for 40 min, dvs ca 500 i alt)

avg: 168 (85%)

Max: 185 (93%)

Alt i alt en god træning... øv jeg kommer til at savne at undervise!!!

Over and out :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 19/6

Havde helt glemt at planen var løb + spinning i dag, blev grebet af spinningen, så det blev til en spinning I + spinning II i stedet... men det var også dejligt :wub:

Spinning niveau I - 51 min

Kcal: 387

Avg: 141 (71%)

max: 164 (63%)

Spinning niveau II - 53 min

Kcal: 418

Avg: 145 (73%)

max: 170 (86%)

Lidt 'dårlige' puls-data :devil: men jeg kunne simpelthen ikke få den op i dag uden at syre helt til i benern :blink: der var også mange stående intervaller i enkelt-takt, og jeg skal altså ha noget tempo i benene (og her snakker vi dobbelt-takt!) med jævne mellemrum så virkelig at få pulsen opad...

Jeg er færdig!

Over and out :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

der er lidt ændring af mine træningsplaner - så lige en lille reminder til mig selv for at huske det :tongue:

Fredag: undervise spinning I + løb ca 45 min (7-8 km)

Lørdag: spinning I + styrke ca 45 min

Søndag: Lang løbetur 10-12 km

Derefter - afgang Sunny :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share