Ondt i lænden


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Hej. Har fået ondt i lænden

Er rimelig sikker på at det er kommet af at jeg sidder og arbejder foran computeren ca 10 timer/dag.

Jeg er ude at træne vægte hver dag.

Er der en måde hvorpå jeg kan forebygge/modarbejde dette lænde problem og stadig have 10 timer foran computeren pr. dag?

Link to comment
Share on other sites

En god start er at sørge for at ændre arbejdsstilling ofte - hvis du har et hæve/sænkebord, så brug det - og indarbeje bevægelse i arbejdsdagen. Min egen erfaring siger mig i hvert fald, at når jeg får ondt i lænden er det ofte efter dage, hvor jeg har brugt det meste af arbejdsdagen på en stol foran computeren.

Arbejder selv 8-10 timer foran en computer om dagen og hvis jeg ellers husker at få bevæget mig - kombineret med styrketræning - så er det efterhånden relativt sjældent jeg får ondt i lænden af jobbet.. at jeg så kan få det af alt muligt andet, er en anden sag :smile:

T-Nation har en artikel med en masse gode råd for folk som os :wink: Del 1 omhandler træning mens del 2, der nok er vigtigst, omhandler den tid du ikke bruger i centeret..

(De)-Constructing Computer Guy

Part 1

Part 2

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share