Tid til ny KOSTPLAN -Hjælp og fif ?


Christensen
 Share

Recommended Posts

:please: JEG SKAL TAGE PÅ !! :4mewantfood:

SÅ er det blevet tid til at jeg skal i selen igen. :superman:

Man er jo blevet lidt fed (nej faktisk ikke...) og skal derfor igang med et nyt kostprogram.

Tidligere da jeg trænede meget, var jeg cut på de 73kg. Men en længere tur på hospitalet (blindtarmsbetændelse) samt en operation i venstre fod, har ødelagt alt. :mad:

Først basis info:

Normalt stofskifte.

NU

Vægt: 65kg (lav fedtprocent)

Højde: 175cm

DELMÅL d. 3. 11 2008

Vægt: 72kg

:superman: ENDELIGT MÅL

Vægt: 80kg

Og nu til sagens kerne.

Jeg har før brugt meget tid på min kost, og det blev jeg hurtigt træt af.

Jeg er desværre typen der kan æde alt i køleskabet uden at tage særligt på, og iøvrigt hader at følge en kostplan.

Men problemet er at det ikke længere fungerer for mig. Nu tager jeg simpelthen ikke på overhovedet.

De 65kg ændrede sig ikke engang over jul/vinter. Og heller ikke indenfor de sidste to måneder hvor jeg har gjort ekstra ud af at spise.

...

Jeg mangler et konkret forslag til hvad jeg skal indtage dagligt (som basis) samt evt. ekstra.

Regner med at spise to proteinbar efter træning hver gang + 1L kakaomælk/shake og en banan.

Morgenmaden ligger fast med en stor portion havregryn + rosiner med sødmælk, samt et glas mælk/juice. Evt. forslag ??

Aftensmaden varierer meget, men savner også konkrete forslag her.

Hvis noget er uklart, så sig frem. Savner hjælp.

(Og ja, jeg har anvendt søgefunktionen :wacko: Det er jo ikke første gang på et site)

Edited by Christensen
Link to comment
Share on other sites

Nb. Ser om jeg kan udarbejde et hurtigt træningsprogram senere, så I kan se hvad min træning går ud på.

Sigter mod funktionel styrke, fremfor masse.

Hvorfor så de faste mål med en bestemt vægt du gerne vil op på? Dit styrkepotentiale er ikke direkte proportionalt med din vægt.

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg ønsker at bulke :devil:

Desuden ville det jo være dumt ikke at sætte sig et fast mål.

Og bulk kan jeg jo godt starte på, før jeg begynder at træne seriøst igen.

Hovedproblemet ligger i at jeg ikke tager på. Har kigget på en del af andres kostplaner, men synes ikke rigtig de virker for mig :blink:

Jeg har set på følgende:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/...ee/45X25918.jpg

http://bodybuilding.dk/artikler/kostogkost...muskelmasse.php

http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t...6abb9b25de2f911

-Men jeg kan ikke helt forholde mig til at jeg skal gå og veje alt hvad jeg spiser.

Desuden spiser jeg i forvejen meget, men åbenbart ikke nok.

Edited by Christensen
Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg ønsker at bulke :devil:

Desuden ville det jo være dumt ikke at sætte sig et fast mål.

Og bulk kan jeg jo godt starte på, før jeg begynder at træne seriøst igen.

Hovedproblemet ligger i at jeg ikke tager på. Har kigget på en del af andres kostplaner, men synes ikke rigtig de virker for mig :blink:

Jeg har set på følgende:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/...ee/45X25918.jpg

http://bodybuilding.dk/artikler/kostogkost...muskelmasse.php

http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t...6abb9b25de2f911

-Men jeg kan ikke helt forholde mig til at jeg skal gå og veje alt hvad jeg spiser.

Desuden spiser jeg i forvejen meget, men åbenbart ikke nok.

I nogen grad kan man godt slippe afsted med ikke at veje alt hvad man spiser når man tager på, men jeg vil foreslå dig at gøre det i en mindre periode på fx et par uger, hvor du holder et fast kalorieindtag og holder øje med vægten. Du vil have en bedre fornemmelse af hvor meget den mængde mad "fylder" når du har vejet det i to uger eller længere...

Ulempen ved ikke at have vejet sin mad på noget tidspunkt kan være at du måske er inkonsekvent med dit energioverskud og du dermed ikke tager på eller at du spiser for meget og tager mere fedt på end godt er.

Hvis man sætter sig et mål at tage omkring 15kg muskelmasse på må man også gøre hvad det kræver. Det er de færreste der kan ligge på et perfekt energioverskud på 2-300kcal uden at veje noget mad overhovedet. Jeg er selv nødt til at tælle kcal for ikke at blive for fed.. du er så i den anden ende af kurven :wink:

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Er lige igang med at udarbejde et foreløbigt kostprogram + træningsprogram. Dem skal jeg nok ligge op når jeg får tid.

Har desværre travlt, skal sidde/stå i døren hele dagen i morgen til et arrangement.. Så søndagen er også smadret :bigsmile:

Og mandag er der eksamen.

Men skal nok ligge det op. Og tak for de foreløbige råd. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre typen der kan æde alt i køleskabet uden at tage særligt på, og iøvrigt hader at følge en kostplan.

Og tykke damer spiser ingen ting!

Sandheden er at hvis du ikke tager på så spiser du ikke nok (i forhold til dit mål). Kan du ikke tage på så spis 3000kcal dagligt. Er det ikke nok så spis 4000. Er det ikke nok så spis 5000. Det er bare et spørgsmål om vilje. Desuden skal du ikke gøre dig håb om at nå bulke på ris og grønsager. Fyld nogle nødder og chokolade i kosten (hvis det skal være sundt) og gå ikke forbi en lee burger eller pizza.

Der var en der tidligere sagde: ”If you wanna be a big animal - you got to eat like a big animal”.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med vægten og kostplanen?

Jeg er enig med SaintPauli. Du bliver nød til at indtage flere og flere kcal indtil du begynder at tage på. Og du bliver også nød til at tælle dem de første par uger, indtil du har en fornemmelse af hvor meget du skal spise. Den med nødderne og chokolade er en rigtig god idé, chokolade med et kakaoindhold på minimum 70%. valnødder og pistacie nødder, er nogle der indeholder meget, men sundt fedt. Hvis du kan spise mere til morgenmad, end du gør nu, så prøv med en skive rugbrød eller 2, gerne solsikkebrød. Til formiddag og eftermiddag, vil jeg foreslå en hjemmelavet shake, bestående af halv fløde og halv mælk eller kærnemælk, 1-2 æggeblommer (pasteuriseret) og så smager du den til med det du har lyst til, evt. kakao, juice eller saft. Den indeholder både fedt og protein.

Og så har jeg været inde og kigge på de kostplaner du har lagt ud.... dur ikke. Væk :laugh: Ej, hvis det er muskelsmasse du gerne vil have på, så dur det simplethen ikke med alt det pasta, det indeholder for mange kulhydrater, og er "hurtig energi", det kommer hurtigt og går hurtigt. Få fyldt en smule mere frugt og grøntsager på, Og meget mere kød! Gerne 175-200 gram til frokost og 250-300 gram til aften + det løse (pålæg m.m.) :smile:

Held og lykke med det

Edited by Vibeke 9600
Link to comment
Share on other sites

Må indrømme at jeg ikke har læst alle svarene igennem, men til morgenmad kan du evt. spise en skive rugbrød eller to, hvis du kan lide det så spis pumpernikkel der er dejligt meget energi i, torskerog med remo er en god måde at fjerne det mest markante af pumpernikkel smagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share