kvalme efter træning


JVD
 Share

Recommended Posts

Hej mol'ere,

jeg har styrketrænet seriøst et års tid minus div. skadespauser, er 192 cm og vejer godt 90 kg. jeg har godt styr på træningsmetode, vejrtrækning, kost osv. osv. men når jeg træner mister jeg utrolig hurtig energien og er nød til a supplere m/ sukkervand for ikke a blive svimmel. Det ska lige siges at der bliver trænet hårdt (også cirkeltræning) med et udvalg af lækre øvelser som bl.a. powercleans, squat, dødløft. Jeg ved godt det er øvelser der kræver utrolig meget energi, men nu jeg har trænet en rum tid, burde kroppen så ikke være vænnet til at aktivere alle de muskler på samme tid. Efter træning følger en kvalme der er en halv time til en time om at forsvinde. Kvalmen bunder jo nok i at jeg er i energiunderskud, men er det normalt at det sker så ofte? og er det sundhedsskadeligt? (ved sku godt det er farligt at besvime med 140 kg på nakken i squat ;) det skal så også lige siges at jeg ikke træner traditionel kredsløbstræning m/ løb, cykling osv.

pft.

joakim

Link to comment
Share on other sites

Cirkeltræning er en effektiv træningsform, som også giver godt til den almene kondition. Men den kan også blive utrolig hård. Især med de øvelser, som du nævner. Teoretisk ved jeg ikke, hvorfor du har kvalme, men umiddelbart vil jeg mene, at du presser dig for hårdt for længe, som du vist også selv er inde på. Længere tids tilvænning og variation i træningen med lettere træningspas burde hjælpe dig.

Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at det på længere sigt er "sundt" at have kvalme efter hvert træningspas. Det må også være svært at fastholde motivationen. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

tilførslen af vand under træningen er jævn med supplerende sukkervand som sagt.

før træning spiser jeg et energirigt måltid der ikke ligger for tungt (havregryn m/ sukker, nogle gode rugbrødsmadder el. lign., nogle gange suppleret m/ kaffe)

Link to comment
Share on other sites

tilførslen af vand under træningen er jævn med supplerende sukkervand som sagt.

før træning spiser jeg et energirigt måltid der ikke ligger for tungt (havregryn m/ sukker, nogle gode rugbrødsmadder el. lign., nogle gange suppleret m/ kaffe)

Prøv at forlænge tiden fra når du spiser til du træner med en halv til en hel time og se hvad der sker. Måske hjælper det, men ellers kan jeg ikke spotte noget der skulle give dig kvalme. Prøv at løfte lettere i en periode?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share