Hmm- Rød i hovedet?


Atlasbp
 Share

Recommended Posts

Hej.. Måske spørger jeg dumt, men??

Hvordan kan det være man bliver rød i hovedet.. Nogle bliver mere end andre.. Nogle sveder bare sindsygt meget, mens andre ikke sveder, men bliver totalt rød i hovedet lige som mig.?? Er også hvid rundt om munden efter træning..? Jeg ser simpelthen så forfærdelig ud!! :unhappy: Hvorfor? Hvad gør jeg for ikke at blive det? Er det bare bedre kondition? Har faktisk altid haft det problem.. Også da jeg var yngre.. Det er lidt irriterende, for synes det er lidt pinligt, og mister faktisk lidt lysten til at give sig 100 %, når jeg blive så dum at se på.. :cry:

Mange hilsner fra Atlasbp.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

interessant...

Har det personligt også med at blive tomat rød i hovedet når jeg virkelig løfter tungt eller bare ligger vandret med hovedet lidt ned ad!

Er spændt på er høre hvad årsagen kan være for har selv lidt problemer med lidt svimmelhed når jeg virkelig får farve i hovedet!

Link to comment
Share on other sites

Har min egen teori.. du bliver ved rød fordi der kommer blod op til hovedet.. måske har folk bare mere blod end andre i hovedet.. og også selv samme problem.. tror ikke det er noget der kan forbygges.. og Mht. sved har jeg det samme.. Måske hører de to ting sammen.. for mit ved er mest i hovedet...

Link to comment
Share on other sites

Har min egen teori.. du bliver ved rød fordi der kommer blod op til hovedet.. måske har folk bare mere blod end andre i hovedet.. og også selv samme problem.. tror ikke det er noget der kan forbygges.. og Mht. sved har jeg det samme.. Måske hører de to ting sammen.. for mit ved er mest i hovedet...

du er ikke sådan at snyde :wink:

Jo.. man bliver rød i hovedet fordi blodkarerne i huden udvider sig mere under træning!

Grunden til at nogle bliver mere røde i hovedet end andre skyldes blandt andet at de laver mere (kroppen bliver mere varm og åbner derfor flere blodkar for at komme af med overskudsvarmen), at de har et højere tryk hvorved blodet bliver presset op i hoveet (eks. under vægttræning), at de har hudpigmen som kun fremhæver den røde underliggende kulør (eks. er det meget svært at se når mørke folk rødmer)

Nogle mennesker sveder bare mere end andre, hvor man sveder fra kan være vidt forskelligt eks. sveder nogle mere fra brystet mens andre sveder på benene og en helt tredje primært sveder fra under armene og ryg....

Generelt sveder folk der træner lettere og mere end "almindelige" mennesker fordi kroppen bliver "trænet" i at sætte svedproduktionen hurtigt igang for at komme af med overskudsvarme!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share