friiks LOG - Det store rod


friik
 Share

Recommended Posts

Hello folkens,

Jeg tænkte at det kunne være sjovt med at have en online logbog. Den er selvfølgelig møntet mest på at jeg selv kan se hvad pokker jeg har lavet de sidste par uger, eventuel fremgang og sikkert også bede om råd til træningen, når det nu er nødvendigt. :)

Lidt om mig selv - 23 årig gut fra Sønderborg, arbejder som bartender og receptionist/holdinstruktør i City Fitness hernede. Elsker at løbe i det fri og dyrker Ashihara Karate i mit 5-6år.

Jeg styrketræner for at blive mere cuttet og for at hjælpe til min kampsport og løb. Jeg løber med henblik på Marathon, som jeg har gennemført 2 af foreløbig og i karate har jeg vundet over et dusin stævner i Semi-kontakt. Ofte pga. min gode kondition kan jeg fortsætte med at tæve løs på modstanderen i længere tid end dem, og desværre halter teknikken bagefter. Men det har virket for mig, så hvad pokker.

Håber gerne på at kunne stikke min Marathon rekord på 3timer og 45 minutter, men lige i øjeblikket er jeg igang med at løbetræne min lillebror op til at være min makker på sådan et løb. Han har ikk prøvet det før, og er 17 år, så det må nok gå et stykke tid før det går i opfyldelse. :)

--

Dagens træning, 20/6

Muskelgruppe: Bryst

3x

Flyers 16kg

Dumb bellpress 18kg

3x Skråpres med 1håndvægt af gangen - 20kg

3x Butterfly-maskine 35kg til udmattelse hvert sæt.

Muskelgruppe: Nakke

Så er det her jeg ikke aner pokker øvelsen hedder. Står med 2 håndvægte i hver hånd med strakt arm, og trækker skuldrene så tæt op mod ørene som muligt.

3x Så tæt op til ørene

3x Køre en cirkel bagud

3x Køre en cirkel fremad - Alle 3 sæt med 18kg.

Og det var vist det jeg kunne tilføje for idag. Hvis nogen kan komme med navnet på den pokkers nakkeøvelse, ville jeg blive glad. ;D

Rune.

Link to comment
Share on other sites

d. 21/6

Muskelgruppe - Mave

4minutters mavetræning på måtte som opvarmning og indledning. Første runde, almen mavebøjninger, anden runde, hænderne på låret, tredje runde, skrå mavebøjninger, dvs. albuer til modsatte knæ i hvert, skiftehvis hver side, fjerde og sidste runde var 2x 30sek statisk.

Derefter ind på mave-maskinen, regulære mavebøjninger med vægt.

3x 8 gentagelser - 60kg

3x Stående side-bøjere - 26kgs håndvægte

3x til udmattelse på mave-maskinen, 50kg

Muskelgruppe - Skuldre

3x

Flyers - 10kg

Arnold Shoulderpress (tror jeg de hedder) - 12kg

3x Stående roning med stang - 27,5kg

3x Stående frontløft med stang - 15kg

Pokker tage den feber jeg havde den dag, påvirkede træningen ret kraftigt. :(

Udover det så har jeg fundet et program der hedder Exercise Organizer og efter 5minutters brug er jeg allerede forelsket - Det skal nok gøre min program lægning meget bedre i fremtiden. Kan kun anbefales. :)

Link to comment
Share on other sites

d. 22/6

Endnu en dag med feber, ikke så kraftig som igår. Iflg. de kloge hoveder skal man holde sig i ro og drikke en masse for at få sådan noget skidt. Drikke, fair nok, ro? Aldrig. Så ned i centeret igen.

3x Træk til nakke på maskine, bred stang, bred fat. 65kg

3x Træk til bryst på maskine, omvendt V-håndtag - 65kg

3x Roning med støtte, bred fat - 50kg

3x Ryg-stræk, lænde-maskine - 80kg (Er gået ned i vægt, da vi mangler de bælter jeg plejer at binde mig fast til maskinen med. Da jeg kun vejer omkring 70, så har jeg problemer med at blive siddende i sædet med høj vægt.. )

3x Goodmornings på stativ, til udmattelse

Og så hjem og pleje feberen og tømmermændene. ;)

Marathon dato er vist fundet - Der er dælme ikke mange af dem i danmark for tiden... :(

16. August, Grenå Marathon. Så ser vi om vi kommer afsted, jeg er klar. Lillebror, mere ud at løbe!

Link to comment
Share on other sites

d. 23/6.

Yeehaa! Så vågnede op man op idag og! - Ja, stadig feber. Det bliver en pause dag idag, hvis man lige ser bort fra det hold jeg skal have ude i fitness, BootCamp. Idag bliver vist konditions-præget med en god bronzecirkel til sidst. Regner med at sende folk på en masse sandsæk, hurtige slags i pyramider, og gud ved om vi ikke skal have noget spark til sidst, så folk kan føle sig lidt trætte til cirklen til sidst.

Igen kører de vise ord fra lægerne rundt i hovedet mht. Feber. "Hold kroppen i ro". Gad vide hvornår jeg får chancen til det. ;)

Nu vil jeg sgu gerne til at være lidt rask. :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share