friiks LOG - Det store rod


friik
 Share

Recommended Posts

Hello folkens,

Jeg tænkte at det kunne være sjovt med at have en online logbog. Den er selvfølgelig møntet mest på at jeg selv kan se hvad pokker jeg har lavet de sidste par uger, eventuel fremgang og sikkert også bede om råd til træningen, når det nu er nødvendigt. :)

Lidt om mig selv - 23 årig gut fra Sønderborg, arbejder som bartender og receptionist/holdinstruktør i City Fitness hernede. Elsker at løbe i det fri og dyrker Ashihara Karate i mit 5-6år.

Jeg styrketræner for at blive mere cuttet og for at hjælpe til min kampsport og løb. Jeg løber med henblik på Marathon, som jeg har gennemført 2 af foreløbig og i karate har jeg vundet over et dusin stævner i Semi-kontakt. Ofte pga. min gode kondition kan jeg fortsætte med at tæve løs på modstanderen i længere tid end dem, og desværre halter teknikken bagefter. Men det har virket for mig, så hvad pokker.

Håber gerne på at kunne stikke min Marathon rekord på 3timer og 45 minutter, men lige i øjeblikket er jeg igang med at løbetræne min lillebror op til at være min makker på sådan et løb. Han har ikk prøvet det før, og er 17 år, så det må nok gå et stykke tid før det går i opfyldelse. :)

--

Dagens træning, 20/6

Muskelgruppe: Bryst

3x

Flyers 16kg

Dumb bellpress 18kg

3x Skråpres med 1håndvægt af gangen - 20kg

3x Butterfly-maskine 35kg til udmattelse hvert sæt.

Muskelgruppe: Nakke

Så er det her jeg ikke aner pokker øvelsen hedder. Står med 2 håndvægte i hver hånd med strakt arm, og trækker skuldrene så tæt op mod ørene som muligt.

3x Så tæt op til ørene

3x Køre en cirkel bagud

3x Køre en cirkel fremad - Alle 3 sæt med 18kg.

Og det var vist det jeg kunne tilføje for idag. Hvis nogen kan komme med navnet på den pokkers nakkeøvelse, ville jeg blive glad. ;D

Rune.

Link to comment
Share on other sites

d. 21/6

Muskelgruppe - Mave