gittejuuls logbog


gittejuul
 Share

Recommended Posts

Søndag den 13.07.08

40,75 km

22,7 avr.

128 heart

72 kad.

33,9 max

144max heart

119 max kad

657 cal

1.47.43 tm

263,8 km tot

Hvidovre-Greve. Efter nogle dages pause med familiebesøg skulle jeg prøve en anden strategi idag.

Jeg valgte at køre ud efter puls og tid, således at jeg efter en time med en puls på ca 130 (normal avr. ca. 132-135) vendte og kørte retur.

Skræmmende læsning halvvejs. avr 20,2 km/h ( eller bare dårlig kondition).

Der var godt nok en del mere vind end jeg rengede med, så på hjemturen valgte jeg at køre efter hastigheden istedet. Fik trukket snittet lidt op, men det var egentlig en god behagelig måde at træne på. :cool:

Link to comment
Share on other sites

At cykle efter puls finder jeg meget svært da der så mange forskellige faktorer der spiller ind, så jeg syntes næsten det er umuligt.

Så hellere træne noget inteval hvor man køre max over flere perioder, mens man slapper af i mellem disse perioder, det giver også mere.

Ens gennemsnitsfart fortæller jo ikke noget om ens kondition, også her er der flere faktorer der spiller ind.

Så hæng bare i med cykeltræningen, så kommer farten også.

Link to comment
Share on other sites

At cykle efter puls finder jeg meget svært da der så mange forskellige faktorer der spiller ind, så jeg syntes næsten det er umuligt.

Så hellere træne noget inteval hvor man køre max over flere perioder, mens man slapper af i mellem disse perioder, det giver også mere.

Ens gennemsnitsfart fortæller jo ikke noget om ens kondition, også her er der flere faktorer der spiller ind.

Så hæng bare i med cykeltræningen, så kommer farten også.

Tak for opmuntringen Kanulle!

Det går faktisk også bedre. Har sat gennemsnitsfarten op med et par stykker på det sidste, så det skal nok gå. :4thumbup:

Gitte

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oktober 2008:

Ja, ikke at jeg ikke har dyrket motion siden mit sidste indlæg, men jeg har dels været på ferie og har dels opholdt mig meget i Nordjylland (uger).

Cyklen - raceren - er så småt ved at være sat i garage, men jeg er til gengæld begyndt at løbe en del, da jeg altid kan dyrke løb ligemeget på hvilket hotel jeg nu opholder mig.

Og det er faktisk ret fedt. Hent uventet fedt og ekstremt hårdt.

Så hårdt, at jeg for første gang i 32 år er stoppet med at ryge, jep... Den er god nok. tror det nu er 5 uger siden. Årsagen var at lungerne bare var ved at hoppe ud - og det selv om jeg bare forsøgte at løbe 1-2 km.

Og believe it or not - har det sygeligt meget bedre og løber 20 minutter uden pause nu. O:)

ja, ja, man skal høre meget inden ørerne falder af.

Gitte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share