Mit næste program


Valdemar
 Share

Recommended Posts

P.t. er jeg godt og vel halvvejs i et HST-program, som foreløbigt har givet meget tilfredsstillende resultater hvad muskelvækst angår. MEEEEN, jeg er først begyndt at dødløfte for ganske nyligt, og jeg har været nødt til at squatte mindre end jeg gerne ville grundet volleyballtræning. Oven i købet er jeg skadet lige nu, hvilket stort set forhindrer både squat og dødløft.

Når HST-perioden er overstået har jeg tænkt mig at fokusere på styrke, og da jeg kun har trænet siden slutningen af maj i år (og SQ og DL kun i begrænset omfang), falder jeg vist ind under begynder-kategorien endnu.

Jeg havde tænkt mig følgende 5x5 træningsprogram, der gerne skulle kunne holdes under 1½ time pr. gang:

Dag 1:

Bænkpres

Squat

Military press

Calf Raises

Back Raises (hyperextensions)

Seated cable rows

Dag 2:

Incline Bænkpres

Dødløft

Dips

Chinups

Calf raises

Reverse EZ-bar curls

3 træningspas pr. uge, der skiftes mellem dag 1 og dag 2 fra gang til gang.

Kommentarer er naturligvis meget velkomne!

Link to comment
Share on other sites

bri >

Jeg hader, hader, HADER BB row. Meget rationelt argument for ikke at bruge en øvelse (not), men sådan bliver det alså. DB row kører jeg nu, og jeg vil komme til at mangle håndvægte der er tunge nok, hvis jeg fortsætter fremgangen i denne øvelse. Derfor: cable row (og når mit medlemsskab af F&F udløber skal jeg nok finde mig et sted med større håndvægte og færre abduktions-maskiner :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share