Hviledage ved spinning? / sulten !


HelleC74
 Share

Recommended Posts

Hej !

Jeg er på kur, som så mange er.. Jeg har tabt 16kg siden januar, og vil gerne yderligere tabe 9kg. (målet er 65kg, jeg er 1,72cm)

For at opnå et fortsat vægttab er jeg begyndt at spinne og steppe 3-4 gange per uge.

Jeg har så efterfølgende været nødt til at øge mit Kcal indtag fra 1200 til 1500(minimum, nogengange 1700)) per dag, ellers føles det som om jeg dør af sult. Er det kun i starten, når man starter med motion ,at man er så sulten?

- eller skal jeg indordne mig under min sult, og bare spise det mere mon? Måske får jeg for lidt protein, så ville kroppen vel også skrige på mere mad, jeg er ikke god til kød..

Vægttabet er nemlig gået lidt i stå efter jeg er startet træning, men det er ok, for jeg øver mig i at SE i spejlet isetedet for, selvom det er meget hårdt :) Der er jo 10.000 andre gode ting ved træningen, så må vægttabet jo komme.. håber jeg...

Skal jeg holde en hviledag imellem mine træninger (er det ikke noget med, at musklerne skal hvile for at bygge sig op?), men da spinning/stepping jo ikke er decideret vægttræning, ved jeg ikke helt. Det er dog temmelig hårdt for mine utrænede lår :)

Havde også overvejet noget styrketræning herhjemme, på de dage jeg ikke spinner osv, men jeg er lidt lost mht hvor man køber sådan nogle hjemmebrugs-håndvægte, så hvis nogle har gode ideer, modtages de gerne.

Hilsen Helle (som nu øver sig i målebånd, istedet for badevægt!)

Edited by HelleC74
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share