Træt og uoplagt...


krasnapolski
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg føler mig træt og uoplagt både under træning og i hverdagen.

Jeg styrketræner 2-(3) gange/uge og cykler 6-10 gange/uge a 45 minutter.

Mit mål er primært muskelopbyggende sekundært cardio. Konkret ønsker jeg, over tid, at tabe ~4 kg fedt og tage ~8 kg musker på. Jeg vejer pt. 82 kg og er 177cm

Selvom jeg får sovet rimelig(6-7 timer), og spiser "normalt"(i kalorie overskud, uden at gå specielt op i hvad jeg kommer ind, men fokus på protein) føler jeg mig stadig meget træt og uoplagt stort set hele dagen med tiltagende om aftenen, hvilket jeg ikke helt forstår da jeg ville forvent det stik modsatte...

Jeg har lige holdt 6 måneder pause og er begyndt igen, men før havde jeg samme problem med samme mængde træning…

Jeg håber I kan hjælpe med nogle konkrete tiltag – hvis I mener jeg får mere ud af at poste et andet sted så råb op...

På forhånd tak...

Edited by krasnapolski
Link to comment
Share on other sites

Jeg styrketræner 2-(3) gange/uge og cykler 6-10 gange/uge a 45 minutter.

...

Jeg har lige holdt 6 måneder pause og er begyndt igen, men før havde jeg samme problem med samme mængde træning…

lyder umiddelbart som en omgang overtræning

Hardly :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg kan forstå at du arbejder på at tage muskelmasse på samtidig med at du vil reducerer din fedtmængde. Dit problem er at du både arbejder på at være i energiuderskud og energioverkud og det hænger IKKE sammen.

Du bør først fokusere på at bygge den muskelmasse på som du ønsker og det kræver energioverskud. For de flestes vedkomne medføre det at man er lidt mindre "hakket". Du kan efterfølgende (når du har opnået den ønsket størrelse) øge mængden af cadiotræning samt minimere den mængde energi du indtager, så du i stedet for er i energiunderskud (=du taber vægt = fedt, vand).

Det er vigtigt at få proteiner og særdeleshed kulhydrater i den periode hvor du bygger muskelmasse på. Det er tit nødvendigt med lidt mere fedt for at få energi nok. I den periode hvor du skal tabe dig er proteinindtaget vigtigt og der er det fedt/kulhydraterne-indtaget du skal reducere.

Du træner alt for meget cadiotræning hvis dit mål er muskler. Jeg ved at dem der træner til Mr. Fitness stor set intet caridotræning laver i muskelopbygningsperioden, til gengæld går de til den i perioden før konkurrence.

Man kan ikke det hele på en gang.

Træn smart!

Link to comment
Share on other sites

Det er da positivt at du har haft gode resultater med din træning. Vi er jo også meget forskellige os mennesker og man skal jo gøre det man synes virker for een. Generelt set skal der være et overskud af energi for at kunne øge vægten også når vi taler om muskler.

Link to comment
Share on other sites

På nogle punkter er vi forskellige, på de fleste fysiske er vi nøjagtig ens. IMO er det en myte at man ikke kan tabe sig samtidig med man opbygger muskelmasse, ikke dermed sagt man laver fedtet om til muskler, det er naturligvis noget vås.

Link to comment
Share on other sites

På nogle punkter er vi forskellige, på de fleste fysiske er vi nøjagtig ens. IMO er det en myte at man ikke kan tabe sig samtidig med man opbygger muskelmasse, ikke dermed sagt man laver fedtet om til muskler, det er naturligvis noget vås.

I agreee

Link to comment
Share on other sites

Først 1000 tak for de mange konstruktive input..

Prøv at sove noget mere.

det være dejligt, men en absolut umulighed med det liv jeg har kørerne ;-) Karriere, børn, kone... Hvor skal jeg skære?

lyder umiddelbart som en omgang overtræning

Så hårdt føler jeg ikke jeg går til den... 2-(3) gange styrke af 60-90 minutter samt 6-10 gange cykel a 45-50 min... men her i starten har intensiteten ikke været ultra høj, desuden havde jeg det på samme måde da jeg var i form...

Jeg kan forstå at du arbejder på at tage muskelmasse på samtidig med at du vil reducerer din fedtmængde. Dit problem er at du både arbejder på at være i energiuderskud og energioverkud og det hænger IKKE sammen.

Jeg elsker min cykeltur frem og tilbage til arbejde og vil nødigt undvære den. Jeg arbejder ikke på at være i kalorieunderskud, jeg er helt sikkert i kalorieoverskud, så lidt cardio ødelækker forhåbentligt ikke mine basale mål, om end det ikke er den 100% stringente måde at nå dem på...

Prøv at skrive hvad du typisk indtager af mad i løbet af en dag. Hvis du får meget sukker løbende gennem dagen kan problemet godt ligge der.

Her kunne der godt være noget – jeg er meget glad for slik… Jeg har også overvejet de mange vs. de få måltider. Typisk spiser jeg lille morgenmad, stor frokost og stor aftensmad…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share