Fibersprængning i ryg


EliteFreak
 Share

Recommended Posts

Under goodmornings i ukoncentreret tilstand pådrog jeg mig en skade i ryggen - i lænden. Jeg TROR det er en slags fibersprængning og ikke en prolabs.

Symptoner:

Stærk smerte ved skrå bevægelse - hvis jeg bukker mig ned og drejer kroppen samtidig

Moderate smerter både i stående og siddende tilstand

Ingen stråler i ben

Smerten synes at være fordelt tværs over lænden - måske kraftigst 5-7 cm på hver sin side af rygsøjlen

Smertefri når jeg ligger og flader ud

Enhver aktivering af muskel gør ondt

Skade opstod fredag morgen. Jeg var på arbejde efter træning til kl 18 og kørte så på apotek for at hente voltaren. Fik hedetur af smerter ved at sidde i bilen de 10 min.

Tog 8*12,5 mg voltaren (diklofenak) og det hjalp overhovedet ikke.

Lørdag var det mærkbart bedre. Så meget bedre, at jeg fuld af optimisme besluttede mig for at træne i dag (søndag) :nonono: og under BB rows gik det galt igen.

Ligger nu i sengen og ynder mig med is på lænden.

Nogen der har erfaring med en fibersprængning i lænden? Eller som udfra ovenstående mener, at det er noget andet?

Råd til hurtig heling modtages gerne. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft en lignende skade engang, det skete under et dødløft med lidt for mange kilo.

Jeg havde dengang svært ved at bedømme om smerten var i lændemusklerne på hver sin side af rygsøjlen eller om det var i selve søjlen den var gal. Det var omtrent samme smerter som du beskriver (gjorde meget ondt).

Jeg var så til en fysioterapeut som fandt ud af at det brusken mellem nogle af ryghvirvlerne der var blevet trykket lidt ud af form (dog uden at være en diskosprolabs). Han gav mig nogen øvelser som jeg flittigt lavede og efter 1-2 måneder var jeg fit for fight igen.

Men jeg er ikke læge eller lignende og det er svært at stille en diagnose over nettet, så derfor: SkYND DIG HEN TIL EN FYSIOTERAPEUT!!!!!!!!!!!!!! Det er så dumt at risikere noget, især når det er ryggen det drejer som om.

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share