Jeg vejer for lidt og vil tage 5 kg på i muskler over den kommende tid


troad
 Share

Recommended Posts

Hej alle, jeg vejer som nævnt for lidt (BMI=17,6) og vil gerne tage 5 kg på. Jeg har trænet sådan so and so det seneste tid, altså ustruktureret, da jeg også studerer og bruger en tid på dette. Nu vil jeg gerne til at tage lidt på, gerne i muskler. Så hvis I har nogle foreslag til træningsprogrammer ville det være super! Jeg har desuden indkøbt mig noget proteinpulver, da mit problem nok også er at jeg får for få proteiner og kalorier generelt, dette indtager jeg dog kun efter træning.

Alle foreslag og input er velkomne

Link to comment
Share on other sites

Hej alle, jeg vejer som nævnt for lidt (BMI=17,6) og vil gerne tage 5 kg på. Jeg har trænet sådan so and so det seneste tid, altså ustruktureret, da jeg også studerer og bruger en tid på dette. Nu vil jeg gerne til at tage lidt på, gerne i muskler. Så hvis I har nogle foreslag til træningsprogrammer ville det være super! Jeg har desuden indkøbt mig noget proteinpulver, da mit problem nok også er at jeg får for få proteiner og kalorier generelt, dette indtager jeg dog kun efter træning.

Alle foreslag og input er velkomne

Det lyder til at du gerne vil have muskelvækst, og derfor er du i rette subforum på MOL. Det lyder også lidt til at du er relativ begynder så jeg vil nok foreslå dig at læse den pinned tråd der hedder "Begynder, start her"

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Derefter kan du enten se i forummet maksimal muskelvækst, hvor dette emnet er startet,

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topicfilter=all

gerne flere af siderne, da spørgsmålet er set før. Du kan også prøve søgefunktionen:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?act=Search

God fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle, jeg vejer som nævnt for lidt (BMI=17,6) og vil gerne tage 5 kg på. Jeg har trænet sådan so and so det seneste tid, altså ustruktureret, da jeg også studerer og bruger en tid på dette. Nu vil jeg gerne til at tage lidt på, gerne i muskler. Så hvis I har nogle foreslag til træningsprogrammer ville det være super! Jeg har desuden indkøbt mig noget proteinpulver, da mit problem nok også er at jeg får for få proteiner og kalorier generelt, dette indtager jeg dog kun efter træning.

Alle foreslag og input er velkomne

Som der 100% sikkert også har stået i et af de andre links så er kosten (kalorie-overskud) alfa og omega for om du tager på! Da dit BMI samtidig er så lavt tager du ikke skade af lidt sul på kroppen, så jeg vil da også lige anbefale dig at kigge rundt på kost-sektionen her på foraet :)

Link to comment
Share on other sites

Goddag!

Mit råd til dig vil da helt klart være, i første omgang at få lidt mere gang i dit protein.. Køb evt. to eller tre forskellige smagsvarianter (ellers bliver man nemt træt af det).. Der sker absolut ikke noget ved at køre en proteinshake ned tre gange dagligt(gå på nettet og undersøg alt hvad du kan finde om forskellige produkter, det kan have en genial effekt, hvis man vælger det rigtige).

Derudover vil jeg sige at du skal tage at bestemme dig for, hvor højt du vil proritere din træning. For er planen at du vil tage fem kg muskler på, så må du igang mester;)

Og husk de sammensatte kulhydrater, når du skal yde specielt. oveni bøtten ville jeg i dit sted tænke over de sunde fedtstoffer, som er vigtige for din krop og dine musklers opbygning.

Håber jeg var til hjælp, men du må til at læse på lektien. Der er masser at lære endnu..

Mie

Link to comment
Share on other sites

Det er et problem hvis man har brug for at drikke 3 proteinshake på en dag for at få sine behov dækket.

Fint at man lige tar' et skud proteindope efter træningen, men så heller ikke mere.

Så er der noget der ikke er styr på i ens kostplan, og så er det her man skal starte.

Få orden på dit ligevægtsindtag (der er en okay udregner her på siden) og plus dette med 500-1000kcal(1500) afhængig af træningsdage og almindelige dage.

Så har du det antal kalorier du skal ha' indenbords for at få nogle flere kilo på kroppen.

Læs kalorieindholdet per 100gr/ml på dine varer og vej din mad, så får du hurtigt et indblik over dit kalorieindtag.

Sørg gerne for at få 1,5-2gr protein per vejende kilo igennem din kost, så undgår du pulverprotein (de penge der spares kan du jo bruge på fjerkræ og fisk)

Mht træningen så er HST faktisk et okay program at lægge ud med.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/

Husk at vægten skal være passende lav, da du ender hurtigt med at køre tungt.

Afhængig af progressions niveau øger man trods alt 45-90 kilo på en cyklus - minus excentriske uger.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Du skal have mere energi indenbords, via din kost. Det betyder sandsynligvis:

1. du skal spise flere måltider (5-7 dagligt);

2. du skal øge kalorietætheden i dine måltider;

3. du skal have mere protein (som beskrevet i de ovenstående indlæg).

Der er delte meninger om proteinpulver, men det bør understreges, at det ikke er skadeligt - du kan roligt investere i en spandfuld. Jeg har personligt rigtig gode erfaringer med 2 proteinshakes dagligt, men proteinbehovet kan selvfølgelig også dækkes udelukkende gennnem en veltilrettelagt kost.

Ang. træningen, så er er det bare at komme i gang med basisøvelserne. Træn med tung vægt, men pas på ikke at overbelaste dig selv (tag smerter alvorligt). Der er masser af fine hypertrofispecifikke programmer derude. Brug søgefunktionen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share