Opbygge muskler til Mr. Fitness


davidbuus
 Share

Recommended Posts

Min kommentar var måske lidt ligefrem - det undskylder jeg. Jeg kunne også have skrevet; programmet er ikke særlig optimalt - either way havde det været samme konklusion :smile: Hvorfor jeg ikke synes det har Incognito fint skrevet !

I modsiger da øvrigt hinanden lidt PtPoul og Incognito? Poul du skriver at han ikke burde have særlig høj frekvens pga muskelømheden (eller var det bare en hypotese i forhold til David?), mens incognito anbefaler helkropstræning 2-3 gange om ugen - hvilket jo også er den gængse anbefaling til begyndere på MOL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mange tak for de sidste indlæg.

De stemmer meget godt overens med min egen overbevisning og lader til at have forstået, hvor jeg er og hvad jeg kan (er helt grøn).

Mødes med Ulrikke 1 gang hver 7-14 dag ca. Er i hvert fald planen.

Jeg holder mig til programmet, som en opstart. Er for nylig ansat i Fitnessdk og har snakket med min centerleder, som er tidligere Mr. Fitness deltager, omkring programmet. Han synes også det ser fint ud, men måske med nogle små ændringer. Jeg er sikker på, at Ulrikke ved hvad hun laver og har, som tidligere nævnt, meget stor tiltro til hendes evner.

Jeg vil fortsat skrive herinde og blot sortere de indlæg fra, som er irrelevante. Men tak til de, som har givet en konstruktiv kritik af programmet.

Hej David

Velkommen til MOL - her er faktisk sjovt at være! :bigsmile:

Da jeg læste dit program tænkte jeg også; hvorfor pokker gør han sådan?

Men, du er spritny, og som nogle af de virkelig erfarne folk herinde fra skriver, gælder det i begyndelsen om bare at komme i gang med at træne. Håber du synes det er fedt!

Det bedste råd jeg kan give, er at du selv læser så meget som muligt. Der er mange gode artikler, diskussioner og logbøger både herinde, på bodybuilding.dk og getbig.dk. En personlig træner er fint, men det er tusinde gange bedre hvis man selv har viden også! Hvis du gerne vil deltage ved konkurrencer vil du helt sikkert ikke skulle blive ved med at træne i maskiner, men have gang i de frie vægte og andre programmer end 3 x 10.

Læs læs læs - og du finder ud af hvorfor nogle af barnerøvene skrev grimme ting om dit program.

God fornøjelse med træningen,

KH Christine

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår heller ikke helt den med ømheden. Grunden til at han bliver så øm er jo lige præcis fordi frekvensen er lav og fordi så meget af træningen for de enkelte kropsdele er koncentreret på få dage. Så blive det med ømheden jo en slags selvopfyldende profeti. Han træner med lav frekvens fordi han blive øm fordi han træner med lav frekvens osv...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Min kommentar var måske lidt ligefrem - det undskylder jeg. Jeg kunne også have skrevet; programmet er ikke særlig optimalt - either way havde det været samme konklusion :smile: Hvorfor jeg ikke synes det har Incognito fint skrevet !

I modsiger da øvrigt hinanden lidt PtPoul og Incognito? Poul du skriver at han ikke burde have særlig høj frekvens pga muskelømheden (eller var det bare en hypotese i forhold til David?), mens incognito anbefaler helkropstræning 2-3 gange om ugen - hvilket jo også er den gængse anbefaling til begyndere på MOL.

Jeg kom bare med en teori for hvorfor Ulrikke havde valgt som hun havde gjort.Ingen af os aner som sagt hvorfor ulrikke har sammensat programmet på den måde, derfor skulle man måske passe på med at rakke programmet ned på den måde?

Især når alt man ved er at manden er begynder og hans navn (sat hårdt op)...

Formulerede det måske skidt. Men hvis en person bliver meget øm, så skal der måske længere tid til mellem træningspas for samme muskelgruppe. Derfor splitprogram. Paradokset er så at et splitprogram kan give længere tids ømhed (pga flere øvelser for samme muskelgruppe). Blot et gæt, ingen af os ved hvorfor programmet er struktureret som det er...

Mange noobs vil have vanvittig doms efter bare 5sæt squats, derfor vil squats tre gange om ugen ikke altid være muligt. Så kunne man jo lægge mine hippie et bens øvelser ind imellem som en form for aktiv restitution/skadesforebyggende træning.

@Incognito; jeg forventer at blive schooled hvis jeg skriver noget vrøvl, eller bliver jeg jo aldrig klogere :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til. :smile:

Kunne du ikke spørge din træner om hvorfor hun har sat dig på et program, hvor opdelingen af træningen er så stor?

Splitprogrammer(programmer hvor man deler muskelgrupperne op) er som regel noget man først træner når man er erfaren inden for vægttræning. Derfor giver det heller ikke mening at dit program ligner noget fra FLEX fra 80'erne.

Et godt råd er at du bør være ligeså kritisk over for din træners program, som du bør være overfor de råd du får herinde. Fordi hun har stillet op, går det hende ikke til et træningsorakel.

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis man nogensinde har set Ulrikke træne, er man ikke i tvivl om, hvorfor programmet ser ud som det gør.

2. Der bliver skrevet, at man ikke bare skal smide basisøvelserne efter trådstarter, da det er umuligt at lære korrekt teknik i de kommercielle gyms. Jamen er det ikke netop det, han skal bruge sin PT til? Eller skal hun bare stå overvåge triceps kick-backs?

3. Efter min mening er det helt galt at poste billeder af en person og derfra udlede, at personen er en god træner med forstand på træningsfysiologi, kost mm.

4. Jeg kunne finde de første maaange her på MOL som ville være MEGET mere kompetente til at lave sådan et program mm. også selvom de måske ikke selv har stået indsmurt i bruncreme på scenen. I øvrigt burde en PT hjælpe med at opstille nogle realistiske mål og ikke bare forsøge at tjene penge.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Mange noobs vil have vanvittig doms efter bare 5sæt squats, derfor vil squats tre gange om ugen ikke altid være muligt. Så kunne man jo lægge mine hippie et bens øvelser ind imellem som en form for aktiv restitution/skadesforebyggende træning.

@Incognito; jeg forventer at blive schooled hvis jeg skriver noget vrøvl, eller bliver jeg jo aldrig klogere :crazy_pilot:

Jeg forstår udemærket argumentet, og kan også godt se meningen i det, men jeg synes det bider sig lidt i halen. Det ser jo ud til at utrænede responderer bedre med en mere fordelt træningsbyrde, så hvorfor ikke nøjes med 1-2 sæt squat tre gange om ugen istedet? Han ville sandsynligvis få ligeså gode eller bedre resultater og samtidig slippe for problemet med vanvids DOMS.

Link to comment
Share on other sites

Er for nylig ansat i Fitnessdk og har snakket med min centerleder, som er tidligere Mr. Fitness deltager, omkring programmet. Han synes også det ser fint ud

Fordi man har deltaget i eller vundet en fitness konkurrence, så betyder det ikke at man ved noget om træning.

Jeg er temmeligt overbevist om at flere af hendes positioner i fitness konkurrencer er som sidste placering

Fordi man har placeret sidst, så betyder det ikke, at man ved for lidt om træning.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår udemærket argumentet, og kan også godt se meningen i det, men jeg synes det bider sig lidt i halen. Det ser jo ud til at utrænede responderer bedre med en mere fordelt træningsbyrde, så hvorfor ikke nøjes med 1-2 sæt squat tre gange om ugen istedet? Han ville sandsynligvis få ligeså gode eller bedre resultater og samtidig slippe for problemet med vanvids DOMS.

Så sandt.

Igen, jeg siger ikke det er det bedste program, men prøvede at finde frem til motiverne for trænings oplægget :smile:

2. Der bliver skrevet, at man ikke bare skal smide basisøvelserne efter trådstarter, da det er umuligt at lære korrekt teknik i de kommercielle gyms. Jamen er det ikke netop det, han skal bruge sin PT til? Eller skal hun bare stå overvåge triceps kick-backs?

Igen hvad ved vi, de har mødtes en gang og han har fået et program. Hvad nu hvis der ikke er tid til at mødes før om en måned? Er det så smart at smide koordinationskrævende øvelser ind? Det er meget let at kritisere, men man skal passe lidt på når man ikke kender til mere af baggrunden.

3. Efter min mening er det helt galt at poste billeder af en person og derfra udlede, at personen er en god træner med forstand på træningsfysiologi, kost mm.

Hvis du læser i tråden så er der mere bag end bare et billede af Ulrikke.

4. Jeg kunne finde de første maaange her på MOL som ville være MEGET mere kompetente til at lave sådan et program mm. også selvom de måske ikke selv har stået indsmurt i bruncreme på scenen. I øvrigt burde en PT hjælpe med at opstille nogle realistiske mål og ikke bare forsøge at tjene penge.

Vi ved intet omkring hvordan målene er brudt ned, andet end der er nævnt et 5års mål, og et 1 års mål (drøm?). Det er ikke usædvanligt det tager mere end en time med en klient at få fastlagt fornuftige målsætninger, få langtidsplanlægningen på plads, lære basisøvelserne, få lavet screening af funktionel/skades status. Blevet svaret på spørgsmål osv..

-Så er der også elementet af at klienterne i nogen tilfælde har bedst af at få tingene lidt i bidder hvis det skal sætte sig ordentligt fast.

Har svært ved at se Ulrikkes primære fokus skulle være at tjene penge. Et møde en gang om måneden/hver 14dag er ingen pengemaskine.

Hvis priserne på hjemmesiden er opdaterede er det også meget rimelige priser:

http://www.health4life.dk/sider/health4life/prisliste.html

Grunden til jeg reagerer som jeg gør, er at jeg oplever selv at være på modtagerens ende af bedrevidende blikke og holdninger når jeg selv arbejder som PT.

Eksempel, min kunde laver BW lunges, ingen squats, ingen bænkpres (ud over smal greb incline bænkpres), bruger en del tid på circuit training og træning på crosstrainer.

Hvorfor?

Det er en utrænet mand med lang tids inaktivitet bag sig med en del forskelligartede helbredsproblemer. Han kan ikke lave øvelser hvor han får hovedet ned af, har problemer med den ene skulder. Er generelt set stiv som et brædt i alle sine væv og er i elendig form. Derudover er hans mål bedre helbred, mindre stress og 5kg vægttab. Så tager jeg ingen chancer med alle de forbehold, der er med hans helbredsstastus. Kunne jeg presse ham hårdere? Jada!

Sidst jeg pressede ham på pausernes længde, var han meget tæt på at kaste op...

Han er gået fra ikke at kunne løbe mere end 5min af gangen til at kunne løbe 30min i streg, har smidt kg vis af muskelmasse på (våd vægt). Snart vil han kunne lave "MOL godkendt træning" -Så bær over med mig indtil da :wink:

Min pointe, pas på med at dømme folk hårdt, når i ikke ved mere :smile:

Pas på med at lave et "bedre program" til folk i slet ikke kender.

Link to comment
Share on other sites

Poul: Hvorfor bliver du ved med at forsvare det program? Hvis du vil modificere noget ud fra et teknisk synspunkt, så er TJs program stadig langt bedre og indeholder langt færre øvelser (Du kan bare udskifte squat med ben press).

Rock´n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg forsvarer ikke programmet. jeg siger bare det er svært at vide hvorfor programmet er stykket sammen som det er.

Det er også underligt at mene man ved nok om en perosn ud fra en post på et internetforum, til at lave et program til pågældende.

Hvad er vigtigere:

Hjælper men på nogen måde Adam ved at kommunikere på den vis, som vi ser her i tråden?

Burde det ikke handle om at hjælpe Adam så godt som muligt?

@tj's program, jeg er slet ikke tosset med mange af de valg der er i det program. Det er IMO ikke bedre end Ulrikkes program.

Ingen af dem er som udgangspunkt gode til begyndere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det du ikke kan lide ved basisøvelser 3 gange om ugen? Programmet starter jo ikke ud med 5x5.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

jeg ville starte noget mere "hippie" agtigt ud af flere årsager.

Kogt ned ville det være øvelser der:

1. Forbedrer bevæge kvaliteter bredt ( som et eksempel vil overhed squats træne torsoens stabilitet og styrke bedre end backsquats, lunges vil træne stabilitet omkring knæet, aktivere ballen og øge ankel og hofte mobilitet).

2. Har et skadesforebyggende/foundational element. Fat man pullups frem for barbells rows kunne være et bud.

Ja der er et overlap mellem de to.

Nej jeg mener ikke hypertrofiresponsen vil være mærkbart dårligere. Nybegyndere kræver ikke så potent en stimulus som backsquats for at få optimalt muskeltilvækst signal.

Min idé kræver mere coaching måske, men vil også fra starten af fikse en masse typiske svagheder/hæmninger i bevægeapperatet.

Jeg bruger selv squats dødløft bænkpres osv hver evig eneste uge og træningspas i min egen træning, men kan absolut se begrænsninger/ulemper i de bevægelser.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Poul.

Grundtræning er ikke squat, bench, dead or die.

Grundtræning handler om at forbedre mobilitet, fleksibilitet, kropsfornemmelse, arbejdstolerance, forbygge skader, skabe stabilitet omkring led.

Lunges, kropsvægtøvelser, circuits, sleddrags og endda enkeltledsøvelser, som i sær er egnet for nybegyndere.

Det er en misforståelse at grundtræning skal være 5x5 med squat, bænkpres og dødlødt, som hovedøvelser. Det er galskab.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Poul.

Grundtræning er ikke squat, bench, dead or die.

Grundtræning handler om at forbedre mobilitet, fleksibilitet, kropsfornemmelse, arbejdstolerance, forbygge skader, skabe stabilitet omkring led.

Lunges, kropsvægtøvelser, circuits, sleddrags og endda enkeltledsøvelser, som i sær er egnet for nybegyndere.

Det er en misforståelse at grundtræning skal være 5x5 med squat, bænkpres og dødlødt, som hovedøvelser. Det er galskab.

David, jeg er enig med dig langt hen af vejen. Der er en kedelig tendens til at folk anbefaler 5x5 i de 3 store - uanset målet. Det ved du også, at jeg har skrevet flere gange før. MEN det får mig ikke til at ændre opfattelse af det oprindelig program, som jeg synes er en omgang L***! Og når trådstarter oprindelig skrev, at målet var at stille op til fitnesskonkurrence i '09, må man da forvente, at han i det mindste er kommet over "grundtræningsniveau".

Link to comment
Share on other sites

som et eksempel vil overhed squats træne torsoens stabilitet og styrke bedre end backsquats,

Klagede du ikke over sværhedsgraden?

Det er en misforståelse at grundtræning skal være 5x5 med squat, bænkpres og dødlødt, som hovedøvelser. Det er galskab.

Hvor har du set nogen anbefale 5x5 i denne tråd?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Klagede du ikke over sværhedsgraden?

Det kommer an på kontekst. Jeg kom med et eksempel, ikke det definitive svar.

Er det uden supervision må man trække den helt ned. Er det med PT en gang om ugen, så kan man tage den lidt længere ud. Kontekst er alt.

Ovehead squats kan kun anbefaler hvis skulderfunktion er tjekket og andre ting er i orden, men så er det også en super øvelse til dybden er nået. Så ville jeg skifte til noget andet.

Er OH squat ikke en mulighed er goblet squats eller front squats en mulighed.

Selv lunges kan være en umulighed hvis folk er fucked nok.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

David, jeg er enig med dig langt hen af vejen. Der er en kedelig tendens til at folk anbefaler 5x5 i de 3 store - uanset målet. Det ved du også, at jeg har skrevet flere gange før. MEN det får mig ikke til at ændre opfattelse af det oprindelig program, som jeg synes er en omgang L***! Og når trådstarter oprindelig skrev, at målet var at stille op til fitnesskonkurrence i '09, må man da forvente, at han i det mindste er kommet over "grundtræningsniveau".

Selvfølgelig. Alarmklokkerne ringer også hos mig.

Men uanset om det er hen i vejret eller ej er det da alligevel fornuftigt af David at starte hos en person, som selv har opfyldt de mål David selv vil opnå. Så det handler måske ikke så meget om den rigtige træning, men mere omkring motivation til at komme igang.

Mit råd til David vil så være at begynde at uddanne sig omkring kost og træning, evt. finde sig en træningsmakker med samme mål og så få løsrevet sig fra personlige trænere, så han på sigt kan stå på egne ben. Ydermere ville jeg klart anbefale David at finde en god styrkeløft/vægtløftning klub hvor teknik stille og roligt kan indlæres. Måske han endda kunne købe sig til et par sessioner hos Fru Erik, herinde fra? Det ville absolut ikke være dårligt givet ud.

Man skal bare huske på hvordan man kritiserer folk. Ikke alle er inde i den hardcore træningsverden og ikke alle har samme mål.

Folk skulle gerne motiveres gennem logbøgerne og ikke skræmmes væk fordi de ikke er på rette kurs. Poul er nok den af os alle, som har mest erfaring med at træne og motivere average joes, soccer moms osv. gennem hans arbejde, så måske folk skulle lytte på hvad han har at sige. Dette var ikke myntet på dig Dan. :smile:

SaintPauli, var det program du linkede til ikke 5x5? Men det er vel også ligemeget for du ved jo godt hvad jeg mener. :wink:

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli, var det program du linkede til ikke 5x5? Men det er vel også ligemeget for du ved jo godt hvad jeg mener. :wink:

Jeg citerer fra artiklen:

Fase 1: motor indlæring af basisøvelser (6 uger)

Da formålet med fase 1 primært er at indlære øvelserne og opbygge work capacity, så vil programstrukturen være, at man kører alle øvelserne igennem hver gang, 3 gange i ugen. Nogen vil måske umiddelbart synes det lyder voldsomt, men det tjener lige netop formålet på bedste vis. Det er et fysiologisk faktum, at jo oftere man laver en øvelse, jo bedre bliver man til den. Ved at kører øvelserne 3 gange i ugen, så får man mulighed for at køre øvelsen 18 gange, før man avancerer til fase 2. Samtidig vil man i fase 1 køre 2 sæt af 10 reps, hvilket yderligere er med til at optimere personens work capacity.

Vægtbelastningen i fase 1 er sekundær, og bør altid være langt fra maksimal ydeevne. Man må på intet tidspunkt vælge en vægt som man skal kæmpe med. Formålet er at køre med perfekt form, og få kørt øvelsen perfekt ind på rygraden.

Fase 2: Øgning af styrke og muskelmasse (cirka 1 år)

Formålet med fase 2, er at øge sin styrke maksimalt i de valgte basisøvelser. Den store styrkefremgang, som man vil få på de store basisøvelser som vi har indøvet i fase 1, vil resultere i et tydeligt biprodukt af forøget muskelmasse.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg citerer fra artiklen:

Fase 1: motor indlæring af basisøvelser (6 uger)

Da formålet med fase 1 primært er at indlære øvelserne og opbygge work capacity, så vil programstrukturen være, at man kører alle øvelserne igennem hver gang, 3 gange i ugen. Nogen vil måske umiddelbart synes det lyder voldsomt, men det tjener lige netop formålet på bedste vis. Det er et fysiologisk faktum, at jo oftere man laver en øvelse, jo bedre bliver man til den. Ved at kører øvelserne 3 gange i ugen, så får man mulighed for at køre øvelsen 18 gange, før man avancerer til fase 2. Samtidig vil man i fase 1 køre 2 sæt af 10 reps, hvilket yderligere er med til at optimere personens work capacity.

Vægtbelastningen i fase 1 er sekundær, og bør altid være langt fra maksimal ydeevne. Man må på intet tidspunkt vælge en vægt som man skal kæmpe med. Formålet er at køre med perfekt form, og få kørt øvelsen perfekt ind på rygraden.

Fase 2: Øgning af styrke og muskelmasse (cirka 1 år)

Formålet med fase 2, er at øge sin styrke maksimalt i de valgte basisøvelser. Den store styrkefremgang, som man vil få på de store basisøvelser som vi har indøvet i fase 1, vil resultere i et tydeligt biprodukt af forøget muskelmasse.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det er jo flueknepperi SaintPauli. Tænkte ikke engang på dit link da jeg skrev det i første omgang - bare generelt om 5x5, som den gennemsnitlige mol ingen issues har med at pådutte enhver der starter med at vægttræne. Men nu vi er ved det mener jeg, som Poul er inde på, at TJs fundament program er lige så mangelfuldt og dårligt skruet sammen, som Davids program muligvis er. Lad det dog ligge her.

Edited by #52
Link to comment
Share on other sites

Det er jo flueknepperi SaintPauli. Tænkte ikke engang på dit link da jeg skrev det i første omgang - bare generelt om 5x5, som den gennemsnitlige mol ingen issues har med at pådutte enhver der starter med at vægttræne. Men nu vi er ved det mener jeg, som Poul er inde på, at TJs fundament program er lige så mangelfuldt og dårligt skruet sammen, som Davids program muligvis er. Lad det dog ligge her.

Måske er det dårligt skruet sammen, måske ikke, men øvelses valget og frekvensen er da langt mere fornuftig end det program han har fået stukket i hånden

Link to comment
Share on other sites

Måske er det dårligt skruet sammen, måske ikke, men øvelses valget og frekvensen er da langt mere fornuftig end det program han har fået stukket i hånden

Der skal ikke herske nogen tvivl om at mine alarmklokker også ringer og at jeg betvivler Davids personlige træners kompentencer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bruge jeres svar til en skid!

Jeg er lige startet med at træne efter et vægttab på 25 kg og har stor tiltro til min programlægger.

Hvis I mener programmet er så ringe, så kunne I jo vælge at være voksne og fortælle hvorfor! Ellers vil jeg bare gerne frabede mig at I kommer med yderligere indlæg.

På forhånd tak!

Hov, hov, må man bede om kammertonen? Hverken DBM eller Essensen er ude efter dig. De kommenterede blot dit program. Omend knap så pædagogisk.

C´on guys :nono:

Manden er helt grøn. Han tror at han har gjort det rigtige ved at finde en som BURDE have styr på sagerne hvilket vel er en ret naturlig tilgang til en helt ny verden hvor man kan læse sig til en masse crap. Og nogle guldkorn. Men hvordan kan man kunne skille skidt fra kanel når man helt på udebane? Man får naturligvis hjælp af een som har forstand. Præcis som han gjorde.

I kan naturligvis skrive hvad og som I har lyst til, men ærligt talt er det hverken venligt eller konstruktivt og gennem min tid på MOL ved jeg at I kan (og plejer) at gøre det markant bedre.

At Ulrikke umiddelbart har strikket noget møg sammen kan jeg absolut kun tilslutte mig men som et opstartsprogram er det vel OK. Squat og dødløft til en fuldstændig nybegynder er ikke sagen med mindre Ulrikke konstant står som personlig træner og checker stilen men det er vist ikke tilfældet.

At du har oprettet en logbog er fint - du kan få masser af gavn af den når der kommer lidt konstruktiv kritik i den og det plejer vi altså godt at kunne finde ud af.

Men som skrevet - kør bare Ulrikkes program i 2 måneder - næsten ligegyldigt hvad du laver vil gavne dig og du kan fornemme om det er noget du gider blive ved med. Når de to måneder er gået skal der ske noget (væk fra maskiner of frem med frie vægte) og det som SaintPauli nævner kan du udemærket efterfølge. Hvis du har en erfaren at træne sammen med kan du også godt hoppe på det program med det samme, ellers synes jeg personligt at du skal vente men det er der nok andre der ikke er enige i. Senere skal der til gengæld andre boller på suppen hvis du skal på scenen, men at blive en erfaren vægttræner er heller ikke noget man bliver på et kvartal eller to.

Held og lykke med projektet og stort tillykke med et flot vægttab.

Det er meget sjovt, at du altid skal counte ind, og belære folk om korrekt opførsel :smile: Han er - går jeg da ud fra - en voksen mand, og kan vel godt tåle et par dårligt formulerede indlæg. At man på den måde går i defensiven og forsvarer sig med den form for blind tiltro til sin PT er nederen.

Jeg synes forresten også, at programmet er top fesent, og kunne finde på meget bedre alternativer. Jeg er enig med PTPoul i, at man ikke skal agere altvidende, før man har set vedkommende irl, men lige meget hvad, er det program ikke optimalt. Og så er det lige meget, hvor grøn man er.

Til logbojsindehaveren: Dude, tonen herinde kan godt være lidt skinger. Det kan man synes om, hvad man vil, men vær lidt large med det og få folk til at uddybe i stedet for at give dem fingeren (lige meget hvor velfortjent du mener, at det er). :smile:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share