Jannie i løb


homermark
 Share

Recommended Posts

Så er det min tur til at hoppe med på blog-bølgen. Jeg har over en periode fornøjet mig med at læse andre blogs herinde, så hvorfor ikke selv bidrage lidt....

Jeg er i skrivende stund 27 år gammel, og lige siden jeg lærte at gå, har motion været en fast bestand del af mit liv.

Først fangede badminton min interesse, derefter golf og spinning, mens løb nu er min helt store passion.

Jeg har altid været fascineret af de udholdende løbere, der løber flere håndfulde marathons hvert år. End ikke i min vildeste fantasi havde jeg dog troet, at jeg selv skulle kunne tilføje et sådan løb til mit CV. Heldigvis tog jeg fejl.

Jeg gennemførte mit første marathon i CPH 2007 - ikke i nogen fantomtid og tilmeld med masser af kriser undervejs. Men det bekræfter jo blot at der er masser af plads til forbedringer :tongue: .

Siden maj 2007 har jeg løbet en masse kortere træningsture, samt en håndfuld halvmarathons. Alt sammen mest for at holde formen nogenlunde vedlige. De seneste par måneder er min træning dog blevet noget mere målrettet, da jeg har tilmeldt mig Berlin Marathon 2008. Formen skal være bedre end nogensiden før, og min tid fra 2007 (4 timer og 29 min) skal forbedres med min. 20 min.

Redskabet til dette er hård træning efter et fast program. Programmet er probbet med intervaller og tempoløb, men der er selvfølgelig også plads til de lange og rolige ture.

Min krop har indtil videre reageret positivt på træningen, og jeg mærker ingen tegn på lurende skader eller overbelastningsskader.

Formen er også opadgående og tempoet stiger støt og roligt efterhånden som ugerne går.

Jeg vil løbende opdatere min blog med distancer, tider og div. andre kommentarer. Mest af alt for min egen skyld, men også for at bidrage med lidt godt læsestof til I andre på MOL.

Jeg håber at I vil læse med og dele mine oplevelser med mig :bigsmile: .

God fornøjelse

Jannie Mark

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilføjer lige lidt info på mine seneste ture.....

Lørdag: 15 km - tempo 5,45 pr. km

Jeg havde rigtig dårlige ben og tempoet blev selvfølgelig derefter.

Mandag: 9 km - tempo 5,32 pr. km

Benene var gode og friske. Alt i alt en dejlig tur :bigsmile:

Tirsdag: 8,5 km. på bane

Jeg startede med 3,5 km. opvarming og løb derefter 25 min. for fuld skrald.

Det blev til 4,98 km på de 25 min, og det er rent faktisk min bedste tid på 5 km.

Hård træning, men med et forfriskende resultat.....

Link to comment
Share on other sites

Vejret var jo herligt igår og løbeturen ligeledes.

Det blev til:

13,5 km - 5,35 min. pr. km.

Benene var endnu engang gode og jeg havde mig en herlig tur. Jeg løb fra Daugård til Grejs, hvilket er en meget bakket tur.

I den kommende weekend skal der trænes lidt intervaller og derudover skal jeg vist også have mig en lang og langsom tur.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share