Lille top-mave, men ikke kun fedt!?


NinaLund
 Share

Recommended Posts

Har jeg sagt, at trådstarter skal undgå kulhydrater generelt?

Det eneste jeg har sagt, er, som du også selv kommer ind på, at havregryn til aftensmad, i forbindelse med en diæt, ikke er anbefalelsesværdigt.

Uenig i at det ikke er en vigtig detalje, da man på diæt såvel som, når man bulker, bør indtage et optimalt måltid lige efter træning dvs proteiner + kulhydrater, fx en proteinshake med druesukker eller 1-2 bananer.

Jeg er så ikke uenig, men er det ikke lidt flyfucking nu? Der er ret stor sandsynlighed for at man kan ha spist før eller har planer om det efter, så det går lige op.

Jeg ville heller synes at man skal spis ordenligt (for det meste) gennem ugens dage. Hvis man glipper en shake efter en træning er det jo ikke verdens ende vel. Og da rådet om shaken er givet mon ikke det vil blive brugt lidt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så ikke uenig, men er det ikke lidt flyfucking nu? Der er ret stor sandsynlighed for at man kan ha spist før eller har planer om det efter, så det går lige op.

Det er jo optimalt at spise ca. 1 time før træning og så en shake + carbs lige efter træning og så igen et måltid ca. 1 time efter træning, så jeg synes stadig, at det er noget, som trådstarter bør tænke på :smile:

Jeg ville heller synes at man skal spis ordenligt (for det meste) gennem ugens dage. Hvis man glipper en shake efter en træning er det jo ikke verdens ende vel. Og da rådet om shaken er givet mon ikke det vil blive brugt lidt?

Det må vi håbe :4mewantfood:

Edited by nicka
Link to comment
Share on other sites

Faktisk er der nogle undersøgelser som har vist, at maden før træning er ligegyldig. Men, jeg mener dog også at kunne huske at denne undersøgelse var meget specifik.

jeg har undersøgelser der viser maden inden tærning er vigtigere end efter, under særlige forhold.

Link to comment
Share on other sites

Ehm, hvad spiser du så efter træningen, når du forsøger at tabe dig? Og er det udelukkende styrketræning du laver?

Uanset om jeg synes der skal smides ½ kg. el. gaines ½ kg., så sørger jeg altid for at få ca. 50 g. kulhydrat og 15-20 g. protein lige efter træning (husk det skal være indenfor 30-60 min. efter træning, hvor man taler om "det åbne vindue") af hensyn til restitution og energiniveau resten af dagen.

Som regl snupper jeg en ½ liter cultura light el. cacao skummetmælk + en lille bolle (hjemmebagt/fedtfattig muslibolle/grovbolle etc. :smile:), evt. med et stykke magert pålæg. Derved opnår jeg det optimale indtag, med et minimum af fedt.

..mmh..nu er du jo på SU :smiler: ..så en mere økonomisk løsning kunne være: et par skiver hvidt brød/toastbrød/en hvedebolle (ja, du så rigtigt! .. det her er det eneste tidspukt, hvor din krop vil takke og belønne dig for kulhydrater med højt glykæmisk load!), godt med magert kødpålæg, skyllet ned med 1/4 l. skummetmælk..

Jeg laver både cardio og styrketræning (De to "discipliner" kræver stort set lige meget restitution). Styrke hver anden dag og cardio de øvrige. Hvis jeg ønsker at smide ½ kg. så afslutter jeg styrketræning med en halv times powerwalk og cardio får også lige 20 min. ekstra...Der findes endnu en super god artikel hvad dette angår. http://getbig.dk/article.php?id=70&CUT...e%20fedtprocent! - det er vist denne..

Det skal altid siges, at hvad der virker for én ikke nødvendigvis virker for den næste - det kan være individuelt, hvad der fungere bedst mht. kost, men det vigtigste er at lytte til kroppens signaler og så rette ind derefter, hvis du forstår..(!?)

:smile:

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share