Lænde problem efter Jiu Jitsu kast


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg fik for 6 uger siden stærke smerter i lænden under et kast (forsøg) i forbindelse med Jiu Jitsu, da jeg ikke kom ordenligt ned under modstandrens tyngdepunkt. Efter et par dage med pacemol og ibrufen forsvandt de stærke smerter, desværre er smerterne kommet igen flere gange de seneste uger. De kommer typisk hvis jeg sidder forkert eller belaster ryggen (cykling, træning, mm) ... jeg er meget i tvivl om hvordan det skal gribes an, skal jeg holde mig helt i ro i flere uger eller ?

Vil ellers så gerne i gang med at træne min ryg så det ikke sker igen men måske er jeg for ivrig.

ps. har bestilt tid ved lægen, men vil gerne høres jeres syn på sagen?

/Zoater

Link to comment
Share on other sites

En tur til fyssen med dig.

Jeg oplevede selv det samme, for 6 uger siden dog i karate ;)

Fyssen er kommet frem til at det er muskel infiltrationer som følge af et- jeg citerer = ''facetledskred over lænden'' det giver stærke smerter, som nogen gange trækker ned til knæet i venstre side... værst når man sidder forkert, eller har en uhensigtsmæassig arbejdsstilling...

Vh

Peter

PS. hvis du får en henvisning fra din læge, får du dækket 40 pct af sygesikringen.

Link to comment
Share on other sites

Var til lægen og hun mente jeg havde overbelastet de sener/muskler der holder rygvirvlen sammen og det sagtens kunne tage et godt stykke tid før peroblemet forsvandt helt. Hun sagde også at jeg sagtens kunne få en henvisning til fys, så kunne de vise mig nogle øvelser for ryggen. Men hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg det virker lidt spild af penge ( og tid).

mvh Zoater

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share