No Enigma's log


No Enigma
 Share

Recommended Posts

Så lakker sommerferien mod enden og det er tid til at få lidt struktur på hverdagen igen og sat sig nye mål.

Målet den 9. januar 2008 var, at få en helt flad mave, blive let tonet og opbygge styrke.

Udgangspunktet med en højde på 1,56 m var:

Vægt 46,8 kg.,

Fedtpct. 15 (jf. elektronisk vægt i Equinox, så der må påregnes en vis usikkerhed)

Målet er til fulde og over al forventning nået - derfor tid til nye mål! :smile:

Nuværende tal:

Vægt 42,6 kg.,

Fedtpct. xx (opdateres næste onsdag.. er lidt spændt på det, da jeg ved jeg har væstenlig større muskler og styrke end for et ½ år siden!)

Jeg er mægtig godt tilfreds med spejlet pt. Må dog sige, at en mindre andel af mine kvindelige attributter er fordampet nede i fitnesscenteret sammen med topmaven... hmm.. win some, loose some! :smile:

Spørgsmålet er nu, hvad de nye mål så skal være, da "stilstand er tilbagegang" :wink: - det må jeg lige sove på...

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Tal:

..som gerne skulle blive højere med tiden, da træningen sigter mod større styrke:

Aug. 08, Biceps, Cable curl: 3x6 @25

Aug. 08, Triceps, Push downs: 3x6 @30

Aug. 08, Skulder Lateral raises: 10-8-6 @5

Aug. 08, Barbell Upright rows: 3x6 a 35

Aug. 08, Pec-deck flyes: 10-8-6 @37,5

Aug. 08, Push ups: 12-8-5

Aug 08, benpres: 10-8-6 @60

..more to come..

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Efter godt 4 måneder, igennem noget der nærmer sig hell, er det tid til at tage fat igen..selv om man føler sig slået halvvejs hjem... heldigvis har jeg ikke cancer og heldigvis er jeg en bachelor mindre - så der er intet til hinder for igen at gå fitness AMOK :smile:

En ret glædelig (premiere) dag i Equinox :bigsmile: ..på trods af ufrivillig pause, er styrken kun gået rundt regnet 20% ned, det skulle være muligt at hente i løbet af en månedeller to..eller...(?) - nu må vi se!

Vægten siger 43,8 kg. morgen, så der er et stykke vej til de 42,5 igen, taget månedernes inaktivitet i betragtning - tør nærmest ikke tænke på, hvordan det står til med fedtprocenten, så den venter jeg lige et par måneder med!

Udfordringen blive således (og som altid) hurtigst muligt at brænde mest muligt fedt uden at miste styrke.. så det er back to basic: måle og veje, tælle kalorier fra protein, kulhydrat, fedt, cardio, cardio og styrketræning og så må jeg se hvor langt jeg når de næste 3 uger, inden den står på en lille uges pause/studietur.

..men I'm happy to be back!! :bigsmile:

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er der gået små 3 uger.

Den har stået på træning 5 gange pr. uge. Hovedvægt på styrketræning hver anden gang og cardio de andre..og den har fået max gas!

..første gang på crosstrainer var jeg done efter 12 min. og løb var ikke bedre!!

Under 3 uger efter klarer jeg igen uden problemer 2x40 min. fuld knald på cardio..wuhuu! :bigsmile: ..er overrasket over hvor hurtigt formen genfindes/opbygges (!) og dertil kommer styrke, hvor jeg stort set er på samme niveau nu som før min 4 måneders pause.

Vægten svingede en del de første 14 dage, men har de sidste dage stabiliseret sig omkring 42,8 og med et energiunder skud på ca. 800 kcal/dag (og 2 "spise-dage" med +400 kcal), må jeg bare konkludere at det kører efter bogen.

Det har været nemmere denne gang både mht. sultfornemmelsen og udholdenhed under træning. Så det er værd at overveje: hvad har jeg gjort anderledes..?!;

- mere rugbrød (fremfor grovboller, pita)

- meget mere fisk

- mere fedt generelt (nødder, smør til stegning, cheasyfraiche)

- størrer frokoster + mellemmåltider (Tak til Urtekrams økologiske Gourmetknækbrød! :4thumbup: )

- mindre aftemåltider

- ...og så droppede jeg mit post-indtag og var spændt på om det havde indflydelse på styrken, men jeg har ikke kunnet fornemme nogen forskel...hmm..tror nu alligevel jeg vil indføre den igen når jeg rammer de 42 og skal op på ligevægts kcal igen.

Det er med ro i sindet jeg tager på studietur næste uge, men mon ikke det bliver svært at undvære the fitness-feeling en hel uge..(!?) :weight_lift:

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mens det stadig er i frisk erindring vil jeg lige nedskrive råd i forbindelse med næst kommende præ mens fase om små 14 dage:

1. Fordeling af makronutrienter: 20/60/20 - husk især kulhydraterne!

2. Husk at nå ligevægtsindtag

3. 14 dage før: Mangan, magnesium, kalcium, B6 (grove korn, nødder, bladgrønt, te; kød, indmad; kalktabletter;fisk, banan, kartoffel)

4. Kartoffel, rodfrugt - mos/bagt

5. Undgå Føtex/tanken og indkøb i stedet en bestemt mængde lækker kvalitets chokolade

Håber det virker.. :smile:

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share