Halvmarathon og styrketræning


Tulipana
 Share

Recommended Posts

6 august 2008:

Jeg har løbetrænet i mange år, men aldrig løbet mere end 10 km, men for nogle måneder siden, blev jeg singel og så trængte jeg til nye interesser. Da jeg altid har drømt om at løbe marathon, men aldrig har troet jeg havde viljen til det, blev min nye interesse løb, i første omgang halvmarathon (den 28 sep.). (og hvis jeg får trænet over vinteren ville det være fedt at få realiseret min drøm og marathon til foråret)

Så i de sidste 2 mrd. har jeg løbet kontinuerligt. Og fået lagt mit løb i faste rammer, så jeg kan udvikle mig. Jeg løber i øjeblikket 31 km om ugen fordelt på 3 træningspas (8,8,15) i den kommende mrd. regner jeg med at øge den lange tur fra 15 til 17 km, og med tiden skal der også lidt intervaltræning til, så jeg kan øge tempoet.

Samtidig er jeg begyndt at styrketræne med henblik på at styrke mit løb og samtidig blive stærkere. Mit træningsprogram er fordelt på 3 træningspas om ugen og jeg har lige i dag fået omstruktureret og jeg har fået nye øvelser. Derfor følger beskrivelsen af mit program først når jeg har gennemført det på fredag så den præcise vægt kan påskrives. :bigsmile:

Tager gerne imod konstruktive kritik og kommenter endelig hvis i har gode råd til min træning!

[

Edited by Tulipana
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share