Hva' vil I ha'


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet ringet op af en indehaver af en dansk hjemmeside som sælger kosttilskud. Jeg vil ikke nævne siden ved navn, da det måske kan virke som reklame, og jeg går ind for fri konkurrence og at dette forum forbliver ukommercielt. Vi fik os en fornuftig snak om alt fra priser til lovgivning. Bl.a kom vi ind på hvad det er folk kigger efter når de skal handle tilskud.

Jeg vil derfor gerne opfordre jer alle, specielt dem som ikke har et indgående kendskab til diverse tilskud, om at give udtryk for hvad I mener at en hjemmeside skal indeholde for at gøre jeres valg lettere.

Som jeg ser det, bør man lægge vægt på følgende:

- At siden ikke kommer med indviklede lange forklaringer som kræver en halv doktorgrad og en fremmedordbog for at forstå hvad der menes.

- At tilskuddene er til en fornuftig pris.

- At udvalget er uden alle fupprodukterne, som f.eks chitosan, uva ursi og meget andet fis. På den måde kan man nogenlunde være sikker på at man ikke køber katten i sækken.

- At dien er i fornuftigt overskueligt layout.

- At siden henviser til Motion-Onlines forum hvis man ønsker svar på diverse spørgsmål eller erfaringer fra andre :)

- At indehaveren skriver at et proteinpulver smager af pis, hvis det smager af pis, for jeg er træt af at høre om hvor godt alting smager.

- At det er muligt at betale via plastic og efterkrav.

Hvad mener I andre?

Denne tråd vil hjælpe alle kosttilskudssælgerne i Danmark til at gøre det lettere for os kunder at vælge side og produkter. For som det er i øjeblikket er det fandeme en Jungle hvis man er Newbee.

Link to comment
Share on other sites

jeg er enig i det med at "alt ikke kan smage godt", og jeg ønsker at vide om de 25% jeg måske kan spare, så indebærer at produktet smager af pis!

 Det er jeg ihvertfald glad for at få at vide der hvor jeg køber, for så er det sku op til en selv, om man syntes at man kan leve med at det ikke smager godt, hvis man kan spare nogle penge. Det er jo ikke alle der er så sarte som mig, og det er jo op til den enkelte, hvad de vil have.........

  Jeg vil have et godt produkt, som også smager godt. Så kan jeg godt leve med at det er lidt dyere end de andre, når jeg føler at jeg også for det jeg betaler for!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig nissen om at smagen altså betyder en del, og så vil også hellere betale lidt mere fremfor at spise noget der smager af ****. Desuden er efterkravet en god ting da en del ikke har dankost, eller ikke rigtigt stoler på firmaet hvis det er helt nyt. Nå ja og så at de ikke skriver TILBUD ud for 90% af deres produkter på trods af at de har kostet det samme de sidste 3 år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er også enig. Jeg er en af dem der ikke har prøvet at benytte kosttilskud (endnu). Nogle af de ting jeg tænker over hvis jeg skal ud og købe kosttilskud er hvordan det vil fungere sammen med min daglige almindelige kost. Det kunne være fint hvis man kunne se i et skema i stil med det der er på: http://www.iform.no/kosthold/komponer.shtml

hvor man så kunne se hvad det kosttilskud sammen med den almindelige kost gør ved ens daglige energiindtag og energifordeling. Jeg ved ikke om det er en fuldstendig tosset idé men det var hvad der lige slog mig.

Mvh

Simon

Link to comment
Share on other sites

Chitosan er ulovligt at forhandle i Danmark så det skal butikken naturligvis ikke føre.

Jeg synes nu at der er et par hjemmesider derude som lever op til at det du skriver, men mere konkurrence er selvfølgelig udemærket da det kan presse priserne ned til glæde for os.

Link to comment
Share on other sites

>Sababs

Hvis et firma kun skulle sælge de produkter som er 100% lovlige i danmark ville deres varesortiment kunne remses op på 1,5 sekund. Så drop den der formanende tone om at ditten og datten er ulovligt. Så længe det ikke er skadeligt og har en effekt har jeg det fint med at udbyderne sælger.

Link to comment
Share on other sites

>Claus B

Enig, jeg bad om folks mening og fik den. Det er jeg glad for, og derfor skal mit svar tages med et gran salt.

Det er nu engang sådan at lovgivning vedr. kosttilskud er så uforståelig og indviklet at mange hverken fatter eller kender til den. Om sababs kender lovgivningen skal jeg ikke kunne sige, men hvis han gør ved han også at der rent faktisk kun er 2 kosttilskud som er lovlige i Danmark. Det er et rent proteinpulver med en naturlig aminosyre profil. Og så er det ren creatine. Jeg ved godt at vitaminer og mineraler også er lovlige samt en del andre ting. Men jeg sætter fokus på de ikke så almene kosttilskud, som kun en lille del af befolkningen benytter. Det er jo dem hjemmesiderne lever af at sælge. Der er jo ingen forretning i at sælge vitamin piller som man meget nemmere kan købe i den lokale NETTO (dette er ikke et kommercielt indlæg).

Nu siger du at der er en grund til at alle de andre kosttilskud er forbudt. Jaaah, men hvad er grunden til at langt de fleste kosttilskud er lovlige i det øvrige EU? I Danmark er det sådan at hvis et produkt ikke er testet af den danske lægemiddelstyrelse så er det ulovligt at sælge. Og jeg kan egentlig godt forstå at lægemiddelstyrelsen ikke har tid til at teste de 10 millioner kostilskud der findes. Det er jo f.eks. ikke nok bare at teste et creatine/dextrose produkt. Nej de skal fandeme testes fra alle producenterne selv om de stort set indeholder det samme. Desværre. I andre lande kan man godt finde ud af at snakke sammen om tingene.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm Michael. Der er nu også andre kombinationer der er lovlige.

Kulhydrater er også lovlige at sælge, kulhydrater og protein er også lovligt.

Problemet med de butikker som sælger produkter, der er ulovlige er at de lever på lånt tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke noget til lovgivningen inden for kosttilskud, men enhver lov er til for at blive overholdt og hvis det betyder, at der ikke er grundlag for overlevelse for butikker... jamen så må de finde på noget andet eller lukke.

Meget unuanceret, jeg ved det, men sådan er loven og moralen omkring loven.

Det svarer jo lidt til at man skal lovliggøre hash, bare fordi christianitterne brokker sig over, at de ikke kan køre forretningen, hvis de ikke må sælge ulovlige stoffer (sorry, igen en generalisering) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share