WSB for skinny bastards


crel22
 Share

Recommended Posts

Med inspiration fra en artikel http://www.defrancostraining.com/articles/...es_westside.htm har jeg lavet følgede WSB program:

Monday: ME upper body

ME lift – Work up to a max set of 3-5 reps

Benchpress

Weighted Dips

Boardpress

Militarypress

Supplemental lift – Perform 5 sets of 8 reps

Incline dumbell benchpress

Horizontal row – Perform 5 set of 8 reps

Bent over row

Upper back – Perform 8 set of 5 reps

power cleans

Wednesday: ME lower body

ME lift – Work up to a max set of 3-5 reps

Deadlift

Box squat

Rackpulls

Zercher squat

Unilateral Movement – Peform 5 set of 8 reps

Single leg squat (one leg elevated)

Step ups

Lunges

Hamstrings Movement – Peform 5 sets of 8 reps

Leg curl

Romanian deadlift

Friday: Repetition upper body

Repetition lift – 5 sets of max reps ( 60 sec rest between sets )

BW dips

Benchpress (60 kg)

Inc. dumbell benchpress

Vertical pulling – Perform 8 sets of 5 reps

Chinups

Pullups

Delt excersise – Perform 5 sets of 8 reps

Dumbbell shoulderpres

Militarypres

Supplemental lift – Peform 5 sets of 8 reps

Pushdown

Elbow flexion exercise – perform 5 sets of 8 reps

Dumbell curls

Hva syns i?

Link to comment
Share on other sites

nej men hvad syns du om programmet? Er det godt nok? løber en del ved siden af, så jeg tænkte det ville passe godt.

Igen. Vælg en øvelse i programmet og EXECUTE. nemt er det.

Edited by #52
Link to comment
Share on other sites

Igen. Vælg én øvelse i programmet og EXECUTE. SÅ nemt er det.

har valgt at rotere mine ME hver 14. dag, så vælger 4 øvelser der

Men du svarer ikke på mit spørgsmål. Men lad mig spørge på en anden måde, har du prøvet programmet? Hvis ja, syns du det er optilmalt?

Link to comment
Share on other sites

har valgt at rotere mine ME hver 14. dag, så vælger 4 øvelser der

Men du svarer ikke på mit spørgsmål. Men lad mig spørge på en anden måde, har du prøvet programmet? Hvis ja, syns du det er optilmalt?

Ja, jeg har trænet efter principperne. Nej, det er ikke optimalt. Langt fra endda. Men det er nok noget bedre end hvad du selv kan komme op med.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har trænet efter principperne. Nej, det er ikke optimalt. Langt fra endda. Men det er nok noget bedre end hvad du selv kan komme op med.

Hvorfor er det ikke optimalt? kunne sagtens komme op med noget andet, men kan jo ikke vide om denne måde er god når jeg ikke har prøvet at træne efter metoden. så du kan jo ike vide om jeg kan komme op med noget bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ikke optimalt? kunne sagtens komme op med noget andet, men kan jo ikke vide om denne måde er god når jeg ikke har prøvet at træne efter metoden. så du kan jo ike vide om jeg kan komme op med noget bedre.

Der er mange komponenter og aspekter udeladt. Det er blot en helt basal og generel skabelon for træning med vægte. Ingen bestemt bagtanke bag.

Link to comment
Share on other sites

Der er mange komponenter og aspekter udeladt. Det er blot en helt basal og generel skabelon for træning med vægte. Ingen bestemt bagtanke bag.

ok men træning, skal jo også bare være basalt. Ville du foreslå Russian bear, som også er en helt basalt program, fremfor wsb for skinny bastards?

Link to comment
Share on other sites

ok men træning, skal jo også bare være basalt. Ville du foreslå Russian bear, som også er en helt basalt program, fremfor wsb for skinny bastards?

Basal træning = half ass results.

Hvad er dine mål. Hvad træner du i retning mod?

Ud fra det er en generel template fra nettet af, er det et rigtigt godt bud.

I forhold til et personligt program ud fra en grundig screening af dig, en vurdering af dine mål osv, så er det underlegent.

Ja.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det er en generel template fra nettet af, er det et rigtigt godt bud.

I forhold til et personligt program ud fra en grundig screening af dig, en vurdering af dine mål osv, så er det underlegent.

ja men et program kan jo også sagtens modificeres med tiden. kan jo ik forvente at finde et godt program til mig uden at prøve nogle metoder af.

Link to comment
Share on other sites

ja men et program kan jo også sagtens modificeres med tiden. kan jo ik forvente at finde et godt program til mig uden at prøve nogle metoder af.

Du "finder" ikke et godt program. En cookie cutter approach vil altid være en lorte approach. Men ofte bedre end nothing.

Link to comment
Share on other sites

Primær muskelmasse, men også styrke.. men de to ting hænger jo sammen.. det handler jo bare om at være i kcal overskud, hvis der skal opnås muskelmasse

Hvis bare du er et washed up meathead så giv den da gas med programmet og se hvad det giver dig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare du er et washed up meathead så giv den da gas med programmet og se hvad det giver dig.

Hvorfor ikke komme med nogle konstruktive kommentarer istedet for at komme med dumme halvhjernet.

hva ville du selv foreslå af programmet, hvis du mener at wsb ikke indeholder de rette ting.

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare du er et washed up meathead så giv den da gas med programmet og se hvad det giver dig.

Prøv at være lidt konstruktiv.

Jeg går ud fra du mener det er en skidt løsning fordi der mangler specifikt arbejde og individuel tilpasning eller?

Setuppet er fornuftigt syntes jeg, og det er de færreste der vælger at prioritere individuel programlægning og testing osv.

Med mindre det er noget helt grundlæggende ved programmet du mener der mangler?

Link to comment
Share on other sites

Prøv at være lidt konstruktiv.

Jeg går ud fra du mener det er en skidt løsning fordi der mangler specifikt arbejde og individuel tilpasning eller?

Setuppet er fornuftigt syntes jeg, og det er de færreste der vælger at prioritere individuel programlægning og testing osv.

Med mindre det er noget helt grundlæggende ved programmet du mener der mangler?

lige netop.. så du syns programmet er ok? Har læst om mange på andre fora's som har mange års erfaring, som bruger wsb pricipperne med succes. Og man kan jo sagtens tilpasse det så man styrker sine svagheder

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder dig i Kcal overskud skal du nok få gode resultater med dette program.

Jeg kører noget lignende i min træning i styrkeløft øjemed.

Jeg skifter selv hjælpeøvelser ud hver 5-6 uge og sørger for at køre lidt læg for ikke at komme til at ligne en kylling.

Pas på når du kører dine ME øvelser og sørg for at gemme lidt til uge 2, hvis du failer gang på gang i iveren på at lave en rekord ender det bare i en skade.

Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder dig i Kcal overskud skal du nok få gode resultater med dette program.

Jeg kører noget lignende i min træning i styrkeløft øjemed.

Jeg skifter selv hjælpeøvelser ud hver 5-6 uge og sørger for at køre lidt læg for ikke at komme til at ligne en kylling.

Pas på når du kører dine ME øvelser og sørg for at gemme lidt til uge 2, hvis du failer gang på gang i iveren på at lave en rekord ender det bare i en skade.

Held og lykke med det!

ok men jeg har nu ikke tænkt mig at skifte hjæpeøvelserne ud så, men kun skifte ME øvelserne, da jeg mener det er nok.

men tak for dit imput, ved dog ikke om jeg ender med ast kører det program eller russian bear program

Link to comment
Share on other sites

Prøv at være lidt konstruktiv.

Jeg går ud fra du mener det er en skidt løsning fordi der mangler specifikt arbejde og individuel tilpasning eller?

Setuppet er fornuftigt syntes jeg, og det er de færreste der vælger at prioritere individuel programlægning og testing osv.

Med mindre det er noget helt grundlæggende ved programmet du mener der mangler?

Det VAR konstruktivt. Er han et washed up meathed har han jo intet at tabe. Han konkurrerer ikke så trial error metoden er fin.

Er man et washed up meathead, som træner for styrke og muskelmasse mener jeg sådan set programmet er OK uden den store individualitet.

Træner man mod en sportsgren er der, SÅ mange mange flere faktorere, som ikke er dækket og hvad man så ser i programmet vil blot være en liste med en række øvelser. Ikke meget andet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share