Hvordan skal jeg træne?


Rikkepigen
 Share

Recommended Posts

Efter graviditet ønsker jeg at komme lidt i form igen. Er startet i fitness center, men ingen kan give mig et klokkeklart svar på, hvordan jeg skal træne. Ønsker ikke store svulmende muskler, men et sundt udseende, "lange slanke" muskler. Da jeg for år tilbage trænede i Nautilus, var det med max vægt, hvor jeg kunne tage 8-12 gentagelser. Nu siger folk - Tag den vægt på, hvor du kan lave 3 sæt af 20 gentagelser. Hvad er den mest rigtige måde at træne på?? Kosten er i orden, og der cykles (med sved på panden) hveranden dag 1 lille times tid. Jeg er ikke overvægtig, ønsker bare en opstramning... Men savner altså et letforståeligt svar på hvordan :-)

Link to comment
Share on other sites

Da du er en kvinde, så må du simpelthen få det ind i hovedet at du ikke bliver svulmende stor medmindre du TRÆNER for det! Der er ingen der træner sig stor og svulmende, medmindre det er deres direkte mål.

De kæmpestore muskler popper ikke frem over en god nats søvn, de bliver opbygget igennem flere måneders træning. :)

Der findes egentligt heller ikke lange slanke muskler, der er store muskler, mellem muskler, små muskler, og alle grader imellem dem.

Hvis du vil have et sundt udseende så tab dig så vidt muligt din kost og træning tillader dig, træn med 3x 8 og så snart du er deroppe i det muskel-udseende du har det skønt med, STOP og vedligehold dem, istedet for at hælde flere vægte på. Prøv istedet på det tidspunkt enten at køre flere gentagelser (12-15 stykker) som træner udholdenhed og vedligeholder musklerne, eller tag flere vægte på, men kør færre gentagelser (3-5).

Hvis du ikke har nogen sport at decideret træne op til, så ville jeg mene du skal starte ud med 3x8gentagelser og "engang i fremtiden når du er tilfreds" skifte over til 3x 12-15 stykker.

Det er ikke noget der går en enkelt måned med at opfylde, så det er meget nemmere end du egentligt tror. De popper ikke bare frem med det samme, de opbygges langsomt!

Det er i det hele taget så simpelt, du må ikke være bange for vægtene. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share