Gode bud på boller til madpakke


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Jeg skal hver dag have 3 madpakker med på arbejde. Disse indeholder gerne 3 kasser med ris/pasta med kylle + div, hvorfor dette godt kan tage lidt tid at lave. Det vil jeg gerne lave om på ved evt at bytte nogle af måltiderne ud med gode sunde boller med kyllingefilet evt.

Hvilke boller er sunde "nok" til man undgår tarwelige carbs.. jeg har lige købt fiberboller med 8% fibre.. synes jo ikk af meget.. er der bedre alternativ som kan købes i butikkerne?

Andre gode bud på hurtige madpakker modtages også gerne...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal hver dag have 3 madpakker med på arbejde. Disse indeholder gerne 3 kasser med ris/pasta med kylle + div, hvorfor dette godt kan tage lidt tid at lave. Det vil jeg gerne lave om på ved evt at bytte nogle af måltiderne ud med gode sunde boller med kyllingefilet evt.

Hvilke boller er sunde "nok" til man undgår tarwelige carbs.. jeg har lige købt fiberboller med 8% fibre.. synes jo ikk af meget.. er der bedre alternativ som kan købes i butikkerne?

Andre gode bud på hurtige madpakker modtages også gerne...

Heller rugbrød, det mætter imo meget bedre :smile:

8% kostfibre lyder da fornuftigt, samme som der er i rugbrød.

Og et forslag kan være rugbrød med kyllingebryst. Mætter imo super godt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

nu går du efter boller uden de stort indhold af kulhydrater hvilket vel også har noget at gøre med kcal indtaget?

hvis ikke så kan du købe nogle almindelige boller og så putte lidt olie på toppen og krydre med hvad du ønsker fx tørret timian og basilikum og så "bage" dem i 5 min.

det gør dem supre lækre!

du kan prøve at gøre det med vand i stedet for olie, jeg tvivler dog lidt på effekten og bollens sprødhed.

hvis du føler for det kan man sikkert bage nogle gode boller, men jeg har ikke nogen opkrift hvor man ikke får så mange kcal med.

og ellers er der selvfølgelig rugbrød som er blevet forslået.

Link to comment
Share on other sites

Heller rugbrød, det mætter imo meget bedre :smile:

8% kostfibre lyder da fornuftigt, samme som der er i rugbrød.

Og et forslag kan være rugbrød med kyllingebryst. Mætter imo super godt :4mewantfood:

Tak, får i 2 af måltiderne allerede rugbrød med kyllingebryst.. s å boller i 3. vil være fint.. men man kan vel ikk få boller der er lige så gode som at spise rugbrød?

nu går du efter boller uden de stort indhold af kulhydrater hvilket vel også har noget at gøre med kcal indtaget?

hvis ikke så kan du købe nogle almindelige boller og så putte lidt olie på toppen og krydre med hvad du ønsker fx tørret timian og basilikum og så "bage" dem i 5 min.

det gør dem supre lækre!

du kan prøve at gøre det med vand i stedet for olie, jeg tvivler dog lidt på effekten og bollens sprødhed.

hvis du føler for det kan man sikkert bage nogle gode boller, men jeg har ikke nogen opkrift hvor man ikke får så mange kcal med.

og ellers er der selvfølgelig rugbrød som er blevet forslået.

Jeg æder mig op pt, så ikk tænkt på kcals.. jeg spiser ikk fordi jeg er sulten, spiser fordi jeg vil vokse.. derfor hver 2½ time... :)

Nej, går ikk efter boller med få kulh.,men bare efter boller uden for mange tarwelige carbs i form af hvedemelscarbs...hurtigt optagelige carbs.. :bigsmile:

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

Tja, tillad mig så at sige det så kort!!

Altså boller bagt på durumhvede, er fyldt med proteiner, det kan købes mange steder i mange afskygninger. De er lidt dyrer end normale sløve kviklyboller, men smager faktisk også MEGET bedre (Efter min smag selvsagt)

Mange hilsner herfra, og husk.. God indre dialog giver god indre karma, giver god karisma, giver mange gysser på jobbet, giver flotte koner og kærester, giver et rimelig solidt grundlag for en tålelig tilværelse :bigsmile:

Jeppe

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
og husk.. God indre dialog giver god indre karma, giver god karisma, giver mange gysser på jobbet, giver flotte koner og kærester, giver et rimelig solidt grundlag for en tålelig tilværelse :bigsmile:

Jeppe

Words to live by!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share