Styrkeprogram til håndboldtræning


Jespersen
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har spurgt før, men syntes ikke rigtigt, at svarene er havlet ned. Jeg har virkelig brug for et styrketræningsprogram, da min fysik ikke helt kan følge med til håndboldtræningen. Desuden er jeg lidt for tyk, så at tabe mig lidt, vil bare være bonus. Jeg spiller streg, så jeg skal have en masse eksplosioner. Jeg vil du gerne styrketræne meget generelt, så jeg også for en pæn krop. Det eneste jeg har til rådighed er 2 håndvægte, som begger er på 15 kilo. Så hvis nogle har et superprogram, jeg kan bruge, vil jeg tage i mod det med kys hånd.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke træne eksplosivt med et par 15 kilo håndvægte, derimod kan du lave en masse plyometrisk træning som helt sikkert vil gavne din håndbold.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...-_introduktion/

Vægttab opnås ved at spise mindre end du forbrænder

Man kan faktisk godt lave eksplosiv træning med 15 kilo håndvægte... Problemet er snarere, at progression er en umulighed!

Og Jespersen jeg beklager, men jeg har simpelthen ikke tid eller lyst til at bruge 1-2 timer på et ordentligt svar, når det er relativt åbenlyst, at du bare søger den lette løsning... (læs: vil have det hele serveret på et sølvfad).

PS. Iøvrigt håber jeg, at jeg tager fejl...

PSS. Spørg din træner/i klubben få evt. en aftale for hele klubben med en ekstern styrkekonsulent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at sammensætte et program før, men mange syntes ikke det vil fingere optimalt! Så jeg vil bestemt ikke have det severet på et sølvfad. Problemet i klubben er, at der ikke er mange der har forstand på styrketræning, og der er ingen, der har tid til at lave et program med mig.

Her er det, jeg selv har kombineret:

Dag 1(Mandag): Mave - Biceps - Bryst – Skulder - Triceps

Dag 2(Onsdag): Mave - Ben - Bryst – Ryg - Triceps

Dag 3(Fredag): Mave - Biceps - Ben – Skulder - Ryg

Mave

Den lige mavemuskel

De skrå mavemuskler

De skrå mavemuskler

Ben

Squat

Step-ups

Lunges

Lægmusklen

Bryst

Flyers

Brystpres

Skulder

Skulderpres

Sideløft

Triceps

Triceps siddende

Triceps liggende

Kick-backs

Biceps

Curls

Ryg

Bend-over rowing

En-arms rowing

Link to comment
Share on other sites

LÆs stickyen " Begynder start her" igennem, den er næsten skræddersyet til folk i din position. Derefter er der ihvertfald to veje: enten melder du dig ind i et center, eller også træner du hjemme. Hvis du vælger at træne hjemme ville jeg også investere i en pullup-bar og bygge en sandsæk( der findes nemme guides på nettet). Find derefter et program der er bygget op om compound øvelser, og få dig en god omgang basis styrke før du begynder på eksplosivitets træning. Det er selvfølgelig alt smamen meget forsimplet, men stickyen uddyber tingene.

Link to comment
Share on other sites

LÆs stickyen " Begynder start her" igennem, den er næsten skræddersyet til folk i din position. Derefter er der ihvertfald to veje: enten melder du dig ind i et center, eller også træner du hjemme. Hvis du vælger at træne hjemme ville jeg også investere i en pullup-bar og bygge en sandsæk( der findes nemme guides på nettet). Find derefter et program der er bygget op om compound øvelser, og få dig en god omgang basis styrke før du begynder på eksplosivitets træning. Det er selvfølgelig alt smamen meget forsimplet, men stickyen uddyber tingene.

Det kan godt være, det er et dumt spørgsmål, men hvor finder jeg den om talte Stickyen?

Link to comment
Share on other sites

Hvilket program skal jeg så vælge?

Og er der nogle, der syntes jeg skal invistere i noget, så jeg får det optimale ud af min træning?

Vælg det program, i begyndertråden, du synes bedst om.

Du skal have fat i nogle ordenlige vægte, ellers kan det være lige meget. Du kommer ingen steder med 2x15kg håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share