Fullbody/Crossfit


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg er en ca. 2 meter høj mand på 19 år, vejer ca 95kg, har trænet i ca. 3 år, lidt on off, men dog altid minimum en gang om ugen.

Når jeg ikke har mulighed for at træne hver dag, træner jeg fullbody et par gange om ugen til 3, ellers kører jeg crossfit så fuldt ud som muligt.

Bænk 5x5

Squat 5x5

Dødløft 5x5

Dips 3x8 ca. med vægt ellers bare så mange som muligt uden 3 sæt.

Chinups 3x8

Bent over row dumbell/barbel 3x8

Military pres eller skuldrepres 3x8

Mave: Tager normale mavebøjninger og den hvor man løfter benene.

Hammer curls 3x8

Triceps extension 3x8

I de gamle dage kørte jeg stort set altid hele programmet, men her i nyere tid, plejer jeg normalt at tage bænk og en ekstra brystøvelse og enten dødløft eller squat og en ekstra rygøvelse eller 2. Så mave øvelserne og alt efter tiden, evt. curls og extension med.

Udover det har jeg i perioder kørt crossfit, som jeg er stor fan af. Normalt får jeg ikke kørt det mere end en måned af gangen, da der tit kommer en ferie eller man ikke har tid og så ryger man ud af rytmen. Når jeg træner crossfit, træner jeg WOD´ene som de poster, så godt som muligt. Dog er der en ting vil crossfit som jeg ikke bryder mig om og det er når man skal træne squat, dødløft og nogle af de olympiske løft under tid. Synes det er en dårlig ide, da teknikken nemt kan blive dårligere, når man skal skynde sig.

Udover det har jeg kørt Sheiko beginner 1, som jeg havde rigtige gode resultater med.

Jeg fokuserer meget på de 3 store i min træning og går lige meget op i at opnå masse som styrke.

Max:

Bænk: 110 kg

Squat: 125 kg med bælte

Dødløft: 150 kg med bælte

Fra på mandag den 1. starter jeg på crossfit igen og så begynder jeg at poste

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Kunne sku ikke lade være at tage en træning i dag. Fandt en gammel WOD som jeg selv har mikset sammen. Passer perfekt til baghaven, når det er så godt vejr.

For time:

50 Sit-ups

100 Normale sjip

50 Sit-ups

Walking Lunge, 50 steps

50 Sit-ups

25 Burpees

50 Sit-ups

25 Burpees

100 Normale sjip

Gjorde det på ca. 21-22min

Så snart Burpees starter, fortryder man, at man er startet. De får sku vejrtrækningen til at pive. :cry:

Glæde mig allerede til jeg skal afsted igen i morgen.

Crossfit Rocks!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

3sæt:

25 Push-ups

8-10 Pull-ups

2min roning, cykling og løb, altså 2min af hver i alt.

3sæt:

10 Supine row, mener jeg den hedder. Den hvor man ligger under stangen og trækker overkroppen op

15 Dips

2min roning, cykling og løb, altså 2min af hver i alt

Tid: ca. 30min

Det var satme hårdt, men sådan skal det også være :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra London i dag, så har ikke trænet siden tirsdags.

Dagens træning stod på:

50 Burpees

100 Sjip

150 Mavebøjninger

50 Back Extensions

Godt og blandet, 22 min ca.

Hårdt efter en for lang pause :crazy:

Med mindre der kommer en god WOD i morgen, regner jeg med noget tungt dødløft og bænk

Link to comment
Share on other sites

Dagens tunge træning:

Pull-up: 10-8-8

Squat: 1x70kg, 4x85kg

Bænk: Opvarmning med håndvægte, 5x5 90kg

Capel row: Max kilo er for lidt med begge hænder(det er et capel tower, men med et par step bænke fungerer den fint som row), men prøvede med en arm af gangen, gik meget bedre. 75 kg

og lige en mave øvelse.

Det gik fint, bænk var dog hårdere end normalt, det knirker sku lidt skulderen, men det gik.

Squat var hård :devil:

Link to comment
Share on other sites

Vil have holdt restday i dag, så jeg kunne komme ind i rytmen, men tænkte jeg lige kunne løbe en coopertest på løbebånd.

Løb 13km/t hele vejen(dog udover de 20 sek det tager at skrue op)

Kom op på 2,571km så det var sku fint. Så roede jeg også lige en 1km på 4min.

Så jeg ber til crossfit om, at det ikke bliver for meget ben træning i morgen, de er godt nok færdige :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige kommet hjem fra træning.

Dagens træning stod på heroworkout:

Murph:

Havde travlt på grund af arbejde, så tog en forkortede version.

Løb ca. 1km.

40 Pull up clean

100 push ups

Løb ca. 1 km.

Gjorde det på ca. 25min, løbeturen hjem var slem.

Super træning, men den fulde Murph er der et stykke vej til, at jeg kan gennemføre :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD stod på:

Michael:

Three rounds for time of:

Run 800 meters

50 Back Extensions

50 Sit-ups

Det var sku hårdt, gjorde det på 31min. Især Back Extensions, brugte så også den der bænk til det eller hvad man lige kalder den for.

Super workout

Rock on! :devil:

Fedt at læse du giver den gas med CrossFit . Klø på mester, du bliver en maskine.... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er satme også super fedt at træne. Nu tager jeg bare 3 uger til USA i næste uge, men satser på at holde det lidt ved lige der over. :smile:

Helt sikkert . Der er så mange ting du kan lave på et hotel værelse....Air squats-atomic situps-handstands-handstand pushups.pushups-L-sits på gulvet-burpees- osv

Hotel WOD`s kan virkelig smadre en :laugh:

Go tur derovre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod ifølge Crossfit på restday, men kom først med på "Fran", så fik ikke lavet, "The Chief" i søndags.

Så jeg tog en tung træning i dag, men da jeg lige var blevet færdig med første øvelse, ringede mobilen og det var damen, der var på vej hjem til mig. Så fik ikke taget så meget. :cry:

Incline bench press dumbell: 22kg each 8-9-9

Dødløft: 1x5 70 kg, 4x5 110kg med bælte

Caple flyers standing: 35 kg each 8-8-8

Ikke så effektiv træning, men min krop er sku smadret efter alle de andre dage så fint med en rolig træning

Link to comment
Share on other sites

Restday i dag, så det er super, eller har været til en special læge angående mit migræne og er blevet trykket flere steder i nakken og i halsen. Det er ikke for børn, det gør satme ondt, så det er næsten helt træning i sig selv :w00t:

Har lige været inde og købe et par nye løbesko, med ekstra sål, da jeg har knæk fod, så nu kan jeg endeligt løbe ordentligt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så må du da lige få lavet en log, så jeg også kan følge med i din træning :smile:

Ja men jeg blogger ikke jævnligt, men jeg lægger da lidt stats ud på www.puddercykel.dk engang imellem :laugh:

Jeg træner i Crossfit Copenhagen dog ikke sammen med holdene, men ofte sammen med Cronfeld , som du måske ved hvem er .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er jeg kommet hjem fra 3 uger i USA og er begyndt på fuldtidsarbejde.

Træningen i USA stod på løbeture og lidt træning på de hoteller som havde gyms.

Udover er det er jeg startet på fuldtidsarbejde, så har været for træt efter arbejde til at komme afsted. Regner med måske at komme afsted i morgen ellers er det sikkert det bliver lørdag. Skal lige vende mig til at møde 7:30 og arbejde omkring 10 timer :sneaky2:

Men bare rolig træningen bliver ikke glemt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Var nede og træne i lørdags. Træningen stod på squat 5x5 85 dog med en opvarmning på 70. Ellers 3x8 pullup, og bor dumbell 3x8 30kg. Dumbell bænk med 22 3x12 og flyers med 16 3x8, mest lige for at varme op til bænk i næste træning. Det var en fin træning hvor jeg startede stille ud med at komme igang igen, men især bentøjet gjorde ondt dagen efter. Næste træning var igår mandag. Fik taget bænk 5x5 90 og dødløft 5x5 med 110 dog med opvarmning på 90. Ellers siddende skuldrepres med 19 3x8 og lidt blandet pullups..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share