Min logbog 23-årig kvinde


Kvinde1984
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

I starten af august begyndte jeg på en kur, målet er at komme i bedre form og blive mere muskuløs. Målet er IKKE et vægttab.

Min kur består i at tælle kalorier, spiser omkring 1300 kalorier om dagen. Jeg supplerer med en multivitaminpille, men ellers får jeg ingen kosttilskud. Jeg drikker selvfølgelig masser af vand.

Jeg dyrker styrketræning og step, og har en mission om at kunne løbe 5 km inden oktober (kan løbe ca. 3 km nu, før jeg går helt død).

Jeg er i virkelig dårlig form lige nu, så jeg starter helt fra bunden.

Jeg vejer og måler mig en gang om ugen (fredag).

Her er mine mål indtil videre (jeg er 169 cm høj):

Uge 31: vægt 62,5 kg, bryst 92 cm, talje 74 cm, hofte 99 cm.

Uge 32: vægt 61 kg, bryst 92 cm, talje 70 cm, hofte 98 cm.

Uge 33: vægt: 60,5 kg, bryst 89 cm, talje 68 cm, hofte 97 cm.

Uge 34: vægt 59,9 kg, bryst 88 cm, talje 68 cm, hofte 97 cm.

Uge 35: vægt 58,7 kg, bryst 88 cm, talje 66 cm, hofte 96 cm

Uge 34: vægt 58,5 kg, bryst 88 cm, talje 66 cm, hofte 95 cm.

I starten målte jeg også læg og arm, men det ændrer sig overhovedet ikke.

Jeg laver madplaner for en uge af gangen, spiser 6 måltider om dagen, ingen sukker, forsøger at spise meget protein. Det går fint med mine madplaner, som jeg indtil videre har overholdt næsten 100 %. Når jeg overtræder mine madplaner er det normalt fordi jeg spiser en større mængde frugt, end det fremgår af planen, jeg har ikke spist fastfood, sukker eller lignende siden juli.

Min træningsuge ser således ud:

Mandag: 1 time step, 1 time styrketræning.

Tirsdag: løb (pt. 3 km).

Onsdag: 1 time step, 1 time dans, 1 time styrketræning.

Torsdag: 1 time step, 1 time styrketræning.

Fredag: restitutionsdag.

Lørdag: 1 time step, 1 time styrketræning.

Søndag: i time styrketræning, løb (pt. 3 km)

Da jeg er studerende, sidder jeg ned det meste af dagen, når jeg ikke træner. Jeg cykler til og fra universitetet (ca. 3 km.)

Min kur har som sagt kørt i lidt over en måned nu, og jeg er efterhånden begyndt at gå lidt i stå, derfor håber jeg på tips og kommentarer, der kan hjælpe mig lidt på vej.

/Kvinde1984

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se træner du ~11 timer om ugen. Det er ret meget. Jeg ville vælge at fokusere på én ting, fx. de 5km, og dermed skubbe det andet lidt i baggrunden. Hvis man jagter 2 kaniner fanger man ingen.

Hvad mener du med at du er ved at gå i stå? Er det fordi vægten/målene ikke ændrer sig?

Ellers velkommen til og tillykke med loggen. Og tillykke med din beslutning om at komme i gang :superman:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, at du har ret i, at jeg træner lidt for meget. Tror måske jeg vil tage mig en restitutionsdag mere om ugen og skære de 3 timer om onsdagen ned til 3.

Når jeg skriver, at jeg er ved at gå i stå, så er det fordi min motivation af en eller anden grund er faldet voldsomt i løbet af den sidste uges tid. Det går ellers fint med at passe træning, madplaner osv., men jeg gider bare ikke rigtigt mere. Hvad gør man for at holde motivationen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share