Proteiner eller proteiner og kulhydrater


Bette K
 Share

Recommended Posts

Hej igen!!

Jeg skal til at starte med at spise proteinpulver og har derfor købt "The Ultimate Whey Gainer" med kulhydrater og protein; men jeg er lidt i tvivl om det er noget for mig! Der står på spanden, at den er velegenet til personer som ønsker at tage på i vægt. Hvad menes der med at tage på i vægt? Jeg er nemlig ikke interesseret i at udvikler en "bæller", men gerne tage på i form at muskler! Defor: SKAL JEG SPISE DET PULVER JEG HAR KØBT ELLER SKAL JEG FÅ FAT I NOGEN "REN" PROTEINPULVER? håber at få svar hurtigst mulig!

Tak for en fed side!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Bette K.

I teorien kan det lade sig gøre at tage muskelmasse på, uden samtidig at tage fedt på. I praksis holder den ikke. Det er i hvert fald langt fra den mest effektive metode.

Hvis du er spinkel af bygning og har svært ved at tage både muskelmasse og fedt på (Ectomorph kropstype), så spis som en affaldskværn og smid fedtet, når du er ved at være tilfreds med størrelsen. Til dette formål er weightgainer fint.

Jeg er selv Ectomorph, og jeg tager kun på, hvis jeg holder et meget højt energiindtag (faktisk abnormt højt!), så derfor spiser jeg alt, hvad jeg kommer i nærheden af. (Dog ikke uhæmmet af mættede fedtsyrer). Jeg bruger ikke kosttilskud længere, men har før i tiden haft gode erfaringer med weightgainer.

Altså: hvis du ikke har tendens til fedme, så behold bare skidtet. Husk dog, at du stadig skal være meget opmærksom på din kost, selvom du tager "mirakelpulver" :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share