At blive instruktør


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er pt. 19 år, og går på mit sidste år af min HHX uddannelse. Næste år står formegentlig på en ét årig kreativ uddannelse med skoletider kun mandags-fredag.

Jeg brænder ivrigt for Fitness, og har derfor overvejet at tage mig en instruktør uddannelse i løbet af sommerferien, som jeg så derefter kan leve af, i hvert fald det næste år mens jeg tager dette ét-års studie.

Men jeg har dog lidt spørgsmål omkring det at være instruktør, håber der er nogen der kan hjælpe mig med det...

Hvordan ligger lønnen sådan ca.?

Er der timer nok i det om ugen, til at man kan klare en husleje+et liv ved det (som studerende altså).

Hvor store er kravene til uddannelse, og hvilke er bedst ?..

Og - er det overhovedet muligt at få job som 20-årig instruktør i et fitness center som fx Equinox eller FitnessDK?.

Skal siges, jeg er moden af min alder, og meget ansvarsfuld hvad mit arbejde angår - så betragter selv ikke min alder som begrænsning.

Håber der er nogen der kan give mig lidt pin-points på emnet :). Gode fif modtages også.. Min personlige træningskariere skal lige siges er temmelig lang, og har det sidste års tid været ret seriøs. Har selv arbejdet med mine egne kostplaner, programlægninger, osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er selv ved at uddanne mig til instruktør,og jeg er blevet fortalt at lønne som almindelig fitness instruktør,ligger på omkring 110 kr i timen,så rig bliver man ihvertfald ikke.. :nonono:

Der er gode arbejdsmuligheder,hvis man kan arbejde på forskellige tidspunkter af døgner,og evt. også weekendt,men det kan være svært at få en fuldtidsstilling fra 8-16,hvis man fortrækker dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share